Annons:
Etikettthriller
Läst 2683 ggr
amehristajatack
2012-04-10 19:45

Saknad film..

Hej! Jag söker en film som jag sökt i flera år och ägnat många stunder till att försöka hitta eller förstärka minnet om. Kanske ni kan hjälpa mig?
Jag såg filmen på tv för MINST sju år sedan, tror faktiskt att jag sett den två gånger på tv..
Jag minns inte så mycket och ingenting alls från början av filmen.
Men jag kommer ihåg slutet, får se om jag kan förklara..
Filmen handlar om ett monster. Som ser ut som en kvinna. (tror också att de vanliga folket listar ut att varelsens största mening är att föröka sig och måste ha sex med en vanlig man för att göra det.)
Monsterkvinnan, som ibland ser ut som människa, ibland som ett monster/alien med tentakler och allt sådant, ligger med en vanlig man. Efter samlaget har hon ihjäl mannen med sina klor. (hans vänner, som jagar monsterkvinnan, hittar honom sönderriven på ett rum.) Monsterkvinnan jagas sedan i typ, något underjordiskt, med gallerbryggor, som i en grotta, med droppande vatten från ovan, dåliga lampor, disigt osv.
En jakt håller på med eldsprutor och skott och efter ett tag lyckas de döda henne.
Monsterkvinnans avkomma växer jättefort och redan innan nattens slut är födseln avklarad.
Minns inte så bra där, vet inte om människorna visste att mosterkvinnan redan fött eller om de trodde att de dödat avkomman med.
Slutet är iallafall så att ett barn, som ser ut som vilken bebis som helst, (avkomman från mosterkvinnan) sitter på en klippa nere i det där stället där jakten varit och tittar sig runt. Den får syn på en råtta, som äter en bit av avkommans mamma, och bebismonstret slukar i sig råttan med sin tentakeltunga.
Sen kommer eftertexter.
Hmm.. Nu blev jag osäker..
Det kan också vara så att bebismonstret växer sig till nästan helt utvecklad och dödas och att bara råttan är kvar i slutet. Råttan får sedan tentakler av att äta delar av monstren.. Och äter en annan råtta med tentakel tunge. Tror mer att det var så. Haha.
Så där, en liten bit av filmen som jag gärna skulle vilja se igen. :(
Någon som har sett den och vet vilken jag menar? Snälla hjälp mig. Blir galen på att inte kunna hitta den eller ens veta namnet på filmen..

Annons:
Grodan
2012-04-11 00:16
#1

Låter underbar. Jag har sett endel liknande.

Den första jag tänker på är Species - finns flera delar.

  1. Species, LÄNK
  2. Species 2, LÄNK
  3. Species 3, LÄNK.
  4. Species - The Awakening, LÄNK

Sedan finns några till som jag inte heller vet titel på, men kanske kan återkomma i frågan.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2012-04-11 00:43
#2

En annan är Splice, LÄNK (fast jag minns ingen födsel… dock har jag inte så superbra minne alltid)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Kaktuz]
2012-04-11 06:44
#3

Det är Species Flört

amehristajatack
2012-04-11 13:46
#4

"The rest of the team then follow her into the sewers where Fitch is subsequently killed and the area where she and her offspring are destroyed. Press uses a grenade launcher on Sil, blowing her head off. The trio leaves the area. The last scene shows a rat chewing on one of Sil's severed tentacles; It starts to mutate into a vicious beast and attacks another rat." - wikipedia

Ååååh, det är ju den! Species! Vad lycklig jag är. Skönt med ett avslut på sökandet.
Ska absolut se de andra filmerna efter den första med.
Jag vet iallafall hur jag ska spendera min kväll/natt. Wiie!

Varför har jag inte tänkt på att fråga här förut…
Tusen tack för hjälpen! Guld värt.

Grodan
2012-04-12 00:01
#5

Vad kul! Skrattande


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: