Annons:
Etikettsvenska-filmer
Läst 2106 ggr
[Highonbluetomorrows]
2012-03-06 16:16

Apflickorna - bästa svenska film 2011

Apflickorna fick priset som bästa svenska film 2011 på Guldbaggegalan. Jag såg filmen häromdagen och var väl inte jätteimponerad. Fint regisserad och helt ok handling och karaktärer, men jag ansåg inte att den hade "it". Tyckte inte att huvudrollen kändes trovärdig heller. Däremot gillade jag pappan och lillasystern :). Så mycket att jag ansåg att lillaystern och hennes barnvakt stal hela filmen från den riktiga handlingen..

Någon annan som sett filmen? Vad tyckte ni?

Annons:
jizzy
2012-03-06 16:36
#1

Har inte sett den än, men jag vill göra det för jag har hört bra om den.

Greigh
2014-01-01 00:43
#2

En pinsam och mycket dålig film utan någon som helst logik. Det hände aldrig någonting vettigt eller pretentiöst, och det fanns heller ingen röd tråd att gå efter någonstans. Ungefär som en urbotad och dum upprepning av Fjorton Suger. Skådespelet var utom all kritik som varken bjöd på trovärdighet eller känsla. Hur kunde en sådan här film ens ha vunnit pris? Det är ofattbart!

kolpa
2014-01-23 23:29
#3

vad handlar den om?

SpiritualLight
2014-01-25 22:24
#4

För mig var filmens mest rörande scen när lillasystern dansar i en leopardbikini för killen hon tycker så mycket om.

Alla vill vi bli sedda av den vi håller av… 😃

Kärlek, kraft och vitalitet till Dig Blomma

kolpa
2014-02-18 20:42
#5

Såg filmen igår, trodde jag skulle gilla den, men tyvärr fattade jag ärligt talat INGENTING minst sagt slutet? 🤔

Upp till toppen
Annons: