Annons:
Etikettutländska-filmer
Läst 3690 ggr
Imasy
2012-03-02 00:15

Hjälp att leta filmer

Behöver hjälp med att komma på lite filmtitlar. Jag och min ena son har bildat en hemlig filmklubb nämligen, men nu måste vi ju ha något att se på under våra hemliga klubbmöten i vår hemliga filmklubb.

Förutom "vanliga" barnfilmer som kommer från typ Pixar letar jag efter filmer med riktiga skådespelare. Vi har laddat upp med harry potter, kalle och chokladfabriken , narnia mm. Alltså filmer med lite äventyr/fantasy som kan passa åt mindre barn.

Blev dock lite ledsen att många av dem inte har svenska tal.

Annons:
MissInAction
2012-03-02 18:45
#1

Hur gammal är sonen? 

Vad sägs om gamla klassiker av Astrid Lindgren?

http://www.astridlindgren.se/verken/filmerna/filmerna

Andra mysiga barnfilmer, som dock jag fortfarande älskar och jag är 30+ Skrattande

Filmen om Nalle Puh från 1997, med svenska berättarröster, är helt underbar. 

Fantastiska Wilbur eller Charlottes Web - tänker då främst på den gamla filmen från 1973, tecknad och med svenska berättarröster. Det har gjorts nyare filmer, både tecknade och "riktiga".

Bolt är ju väldigt söt och finns med svenskt tal 

Guldkompassen kan vara bra om man inte har läst boken, då blir den genast sämre, haha - men är han väldigt ung fortfarande så kan den nog vara lite väl läskig.

Sedan finns ju de klassiska Disneyfilmerna som Robin Hood, Bambi, Djungelboken men de är ju också tecknade Obestämd


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kaktuz]
2012-03-03 09:41
#2

Stardust. Dinotorpia. Casper. Grinchen. Jumanji. Maskens återkomst. Spiderwick. Rädda Willy. Gustaf. Resan till jordens mittpunkt. Natt på museet. Space Jam. Scooby Doo. Polarexpressen. National Treasure. Som hund och katt…

M.m.. Visst vissa har inte svensk tal, men jag ha ofta kunnat titta tillsammans med barnen och förklara lite lätt vad dem säjer.

Upp till toppen
Annons: