Annons:
Etikettwestern
Läst 2423 ggr
[stblues35]
2009-06-20 08:36

Western

Har ni några tips på bra Westernfilmer?Jag gillar dom men man har säkert inte sett alla och tycker det är lite dåligt med westerns på tv:n!

Annons:
WiktZac
2009-06-20 16:29
#1

Givetvis spaghettiwesterna - börja med 'Den gode, den onde och den fule' - så har du i alla fall genast betat av den av de bästa genom tiderna - och kanske t o m en av de bättre filmerna genom tiderna! Men allt med Sergio Leoni är ett absolut måste; 'Once upon a time in the West' är en annan klassiker signerad Leoni. 'High Noon', 'The Wild Bunch' och 'Butch Cassidy and the Sundance Kid' är andra brutalt bra stilsättande westerns.

'3:10 to Yuma' är en modern variant som är bra, men inte riktigt i närheten av klassikerna, vilket kanske är mycket begärt.

Kombinationen Wayne/Ford gav oss en rejäl bunta klassiker: 'Förföljaren', 'Diligensen', ' The man who shot Liberty Valence' och 'Rio Bravo' är klassiker av en anledning - de är hemskt bra.

Några att börja med… ;o)

//Zac

mbwj
2009-06-21 03:25
#2

Nydligen såg jag Appoloza (eller den hette något i den stilen)… den kanske inte räknas som western-film men bra var den allt!

[stblues35]
2009-06-21 08:30
#3

TackarGlad

ianhenrik
2010-03-20 21:06
#4

kolla även in "fastest gun alive"

Peregrin
2010-03-21 14:32
#5

Jag är helt kär i två miniserier, tror det är fyra avsnitt per serie på 1,5 timmar per avsnitt.

Det handlar om Lonesome Dove och Return to Lonesome Dove.

I första serien spelas en av huvudrollerna av Tommy Lee Jones

I andra serien spelas några roller av John Voight och Drew Barrymore (har jag för mig)

Kolla upp dessa serier!

Rockabillyforever
2010-03-22 23:45
#6

Köp Familjen Machan boxarna vettja för då har du några timmar med riktigt go och varm western..

Appaloosa

American Outlaw

Broken trail mini serie

Dr. Quinn goast western serie som finns.

Open range

The Troublemakers Bud Spencer och Terence Hill film en av dom bästa dom har gjort enligt mig.

Annons:
[stblues35]
2011-11-02 12:37
#7

Nu har jag iaf hittat en box med John Wayne/Ford där bland annat Dilligensen är med:)

Och tack allihop för tipsen..ska se om jag kan få tag på dom där:)

Fast Lonesome dove har jag sett några gånger..den är förjäkla bra:) The return är inte lika bra..kan vara för att Tommy Lee Jones inte är med..Jon Voight är inte lika bra..tycker jag iaf:)

Upp till toppen
Annons: