Annons:
Etikettbegrepp
Läst 2067 ggr
mackeNR1
1/1/10, 12:22 PM

Woo! Voddler!

Yess, jag fick en voddler invite idag! E Glaaad :)

Någon annan som just har fått? :P

Annons:
Jenahbella
1/1/10, 6:42 PM
#1

här har de precis kommit en med :) wuhu!

FunkyShrimp
1/2/10, 4:01 PM
#2

japp jag fick för ca 3 veckor sen. men det var inte så fräckt som jag trodde :P inte än iaf.
det är dyrt, trodde det skulle vara gratis allt.
sen finns det ingen sökfunktion, vet inte ens vart man hittar filmerna :S
rätt krånglig sida för tillfället

Ernst76
1/2/10, 9:38 PM
#3

Blev också lite besviken. Men men, det är beta-versionen. Kommer nog att bli bättre.

niffen
1/3/10, 5:04 PM
#4

Jag fick också Voddler och jag blev glatt överraskad för jag har hört så mycket dåligt om det!
Det är lite dåligt att det inte finns någon sökfunktion och jag skulle gärna ha ett bättre sätt att spola filmerna om det nu avbryts mitt i filmen och allt stängs ner (vilket har hänt några gånger) så orkar man inte sitta och trycka på en knapp på tangentbordet hundra gånger för att spola fram en timme i filmen…

Men det är ju som sagt bara betaverisionen ännu så om man mailar in till Voddler och föreslår sätt att förbättra det på så uppskattar dom nog det!

Det fanns inte så jättemånga filmer ännu, men det var kul att det fanns massa filmer som jag inte hade hört talas om, sånt är roligt ;)

FunkyShrimp
1/3/10, 5:48 PM
#5

vart finns filmerna? :P hittar inte ens, det är dåligt lagt så man inte hittar hehe

Saga85
1/3/10, 8:27 PM
#6

Jag fattar inte riktigt - kostar det att kolla på film? Trodde voddler var gratis. Har fått en invit med inte satt mig in i det än.

Annons:
Anken
1/3/10, 8:57 PM
#7

En del filmer kostar men det finns också en del som är gratis. Har själv voddler men använder det inte.

emms
1/3/10, 9:36 PM
#8

Fick en idag, fast har inte kunnat titta :S när reklamen är slut stängs allt ner :( fast min dator är störd i huvudet med ^^

Emma

niffen
1/4/10, 1:20 AM
#9

De flesta filmer är gratis, men en del filmer är så pass nya så att de kostar ännu, men sånt är väl bara en tidsfråga antar jag.

#8 Har du "testat" voddler? När man högerklickar på ikonen så kan man välja "Admin" -> "Test Voddler" och så ska man se om det fungerar för ens dator!

#5 Haha, har du gjort en användare ännu? Du bara väljer din användare och sen väljer du Movies så kommer du in bland filmerna, det är hur enkelt som helst! ;)

FunkyShrimp
1/4/10, 1:30 AM
#10

#9 jag har vart inne på sidan ja.
jag antar att jag är en användare eftersom jag fått en invite.
på movies kommer inga filmer upp som man kan kolla på

Saga85
1/4/10, 1:57 AM
#11

#10 Man måste registrera sig när man fått en invite.

niffen
1/4/10, 2:07 AM
#12

#10 När man startat upp Voddler så får man göra sig en "inloggning" typ, där man sätter ett nick eller sitt namn så olika personer på samma dator kan använda Voddler. När du gjort det så "loggar du in" typ.

Saga85
1/4/10, 2:54 AM
#13

För att tydliggöra så finns det inga filmer på hemsidan. Det man gör är att ladda ner och installera programmet Voddler.

Annons:
ebbapersson
1/5/10, 7:23 PM
#14

När jag öppnar en film så startar reklamen men jag hinner bara kolla en stund sen börjar den hacka och det står "buffering". När den väl har tagit sig igenom reklamen och jsälva filmen börjar så går det kanske 2 minuter innan filmen helt plötsligt stängs ner. Väldigt irriterande eftersom jag bara har sett två minuter av de filmer jag har försökt med på Voddler. Är det någon som vet vad man kan göra för att få det att fungera? Vi har ett snabbt internet hemma så jag tror inte att det är det.

Ernst76
1/5/10, 7:35 PM
#15

# Har du uppdaterat grafikdrivrutinerna?

E-meli
1/5/10, 7:39 PM
#16

Vad är Voddler? (a)

ebbapersson
1/5/10, 8:02 PM
#17

#15 Om det var mig du menade så har jag inte gjort det. Ska kolla på det och testa det senare. Tack för tipset!

ebbapersson
1/5/10, 8:04 PM
#18

#16 Om du vet vad Spotify är så kan Voddler beskrivas som Spotify fast för filmer. Det är ett program  där man kan se filmer utan att ladda ner dem. Men man behöver en invite för att få Voddler (finns att anmäla sig för invite på deras hemsida, www.voddler.com) Man kan antingen vara medlem gratis eller betala. Programmet är helt lagligt.

Anna
1/7/10, 9:00 PM
#19

Fick också en invite via epost, gillar det inte alls hittills… Får se om jag har kvar det. Varför bygger de ett program som enbart kan navigeras med tangentbordet?

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

elyse
1/9/10, 11:50 PM
#20

Jag tycker inte att det fanns så många bra filmer som är gratis.

Annons:
jizzy
11/30/11, 2:03 PM
#21

Jag har inte testat Voddler, och den här tråden är ju gammal nu, men är det fortfarande poppis?

Så vissa filmer är med reklam och gratis, medan andra kostar pengar?

Jag ska testa film2home som nog är en mer traditionell stream-tjänst (Voddler känns ju lite mer som nån sorts film-spotify). Jag hittade denna deal så 5 filmer kostar "bara" (?) 50 kr. Får se om det funkar eller är totalt crap. Glad

Loveradio
12/1/11, 3:05 AM
#22

#21 Voddler är super :)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

mikkilina
1/12/12, 12:13 PM
#23

Jag kör också Voddler och tycker om det. Men allt finns inte på alla ställen förstås, så ibland testar jag annat. Just nu kostar det 99 kr för 3 månader fritt med hemskickade filmer eller tvspel plus fri streaming på Lovefilm, visst, det är inte gratis men spelhyrningen gör det värt för mig eftersom jag spelar en hel del Xbox. Flört

Men för att inte bli FÖR off topic nu, har nån annan haft problem med streamarna på Voddler de senaste dagarna? Mina har hackat ovanligt mycket, tror inte det är min uppkoppling.

Upp till toppen
Annons: