Annons:
Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 771 ggr
Cireea
7/23/17, 10:46 PM

Filmtips sökes

Jag och sambon ser mycket film men nu har vår fantasi börjat tryta lite. Skulle behöva tips på filmer ni gillar eller sett nyligen. 🙂

Vi ser det mesta, oavsett genre. 
Vi vill gärna ha tips på lite nyare filmer, men allt från 2000 och framåt går bra.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Herveaux
7/23/17, 11:13 PM
#1

Jag och maken har precis sett Hush. Har ni sett den?
Var riktigt bra tycker jag, vart en helt annan spänning när huvudpersonen är döv.

Från IMDB:
A deaf writer who retreated into the woods to live a solitary life must fight for her life in silence when a masked killer appears at her window.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Cireea
7/23/17, 11:45 PM
#2

#1 Den har vi sett, otroligt bra film! 👍
Har du tips på andra skräckfilmer?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Herveaux
7/24/17, 7:51 AM
#3

Attans…men kul att du också gillade den! 😃

Hm… Tycker ni om asiatisk skräck? Tex Ringu, Shutter, One missed call, Audition?

Har nyligen fallit för frestelsen Netflix, så om ni inte har hunnit beta av hela sortimentet där, så ska jag se vad jag kan hitta!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Kasp
7/24/17, 8:56 AM
#4

Inte den nyaste av filmer men jag tycker "En dag i livet" var en otroligt fin och mysig film, en av mina favoriter. Because of Winn-Dixie är också en härlig film! Den är gjord för barn/unga tror jag men jag älskar den. "To The bone" - har sett nästan hela och den är okej men inte mer än så.

Cireea
7/24/17, 12:46 PM
#5

#3 Absolut, vi har sett en hel del asiatisk skräck! 😃 
Vi har inte Netflix men nu när vi skaffat en Smart-TV har vi faktiskt funderat på att skaffa det. Det låter som att vi kanske får slå slag i sak! 😎

#4 "En dag i livet" - är det en svensk film? 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

blodörn
7/24/17, 5:09 PM
#6

Har ni sett Pete Smalls is dead? Extremt underskattad film. Hade inte hört talas om den innan jag såg den i förrgår. Skitfin cinamatography, intressant handling.
Den har många bra skådespelare som t.ex. Peter Dinklage från Game of Thrones (och även Lena Headey dyker upp lite snabbt), Steve Buscemi, Rosie Perez, David Proval dyker också upp lite snabbt, Tim Roth spelar titelrollen.

Do as you would be done by - And think for yourself

Annons:
Cireea
7/24/17, 6:45 PM
#7

#6 Inte sett men den såg väldigt intressant ut! 👍 Tack!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: