Annons:
Etikettertvseriewebbserie
Läst 1220 ggr
micki78
2016-11-06 18:18

Hela serier

Hej!

Har ni några tips på bra tv  serier som är klara? Det finns många bra serier just nu men jag vill gärna se en serie som är klar, tycker inte om att vänta ett år eller flera månader på nästa säsong. Det är därför jag gärna vill att serien ska gå att kolla på från början till slut. Dom "nya" jag har sett är:

Braking bad. Dexter, Sons of anarchy .

Vet ni några andra lika bra?

Annons:
[3RaraHusdjur]
2016-11-06 18:35
#1

The walking dead (om zombier) älskar jag, håller på att se om den för andra gången :-P sen finns det t.ex. stargate (action?) och big bang theory (komedi)  som man nog  inte kan ogilla.

Zadeira
2016-11-06 18:48
#2

#1Fast varken The walking dead eller Big bang Theory är ju klara, de går ju fortfarande.

TS, måste det vara nya serier? Och vad ska det vara för kategori?

micki78
2016-11-07 12:12
#3

#1 The Walking dead ser jag verkligen fram i mot att se, när den är klar:) ska kolla upp dom andra. Tack

#2 Nej det behöver inte vara nya serier. Jag gillar alla typer av kategorier, dock inte så mycket enbart komedi.

Såg true blood för ett tag sedan, den var bra. Likaså Downtown abby, fringe, Twin peaks,V,desperate housewifes,Jereko.

Zadeira
2016-11-07 12:27
#4

Finns ju en uppsjö, dessa har alltid varit några av mina favoriter: Lost, Kingdom Hospital, Buffy the Vampire Slayer, House, Stargate SG1 och nu senast är den absoult bästa jag sett Penny dreadful.

Sen minns jag massor som jag såg på TV för några år sedan på eftermiddagarna: Angel, Dollhouse, Förhäxad, Cityakuten, Arkiv X, Battlestar Galactica.

[3RaraHusdjur]
2016-11-07 15:44
#5

Det finns 6 hela klara säsonger av The walking dead så så illa är det inte, av Big bang theory finns det 9 klara. Tror inte att TS vill missa dessa två bara för att de inte är 100 % klara ;-)

Halvdansken
2016-11-07 21:18
#6

Boardwalk Empire, Sopranos, Vinyl, Mad Men.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
Cireea
2016-11-07 23:55
#7

Prison Break! 👍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Maleficum
2016-11-08 00:22
#8

Merlin, Dead like me, Pushing Daisies, Bones (nästa säsong är sista säsongen och det finns redan 11 säsonger), Afterlife (brittisk serie från 2005).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

blodörn
2016-11-09 14:45
#9

Skins är rätt bra.

Do as you would be done by - And think for yourself

micki78
2016-11-13 15:14
#10

Tack för era svar! hittade en serie på netflix som heter Grand Hotel. Verkar bra.

Innan dess såg jag nyligen klart The Paradise på netflix, fanns bara 12delar men den var bra om man gillar den typen av film, lite gamla tider och kärleksintriger…

Jojaton
2016-11-15 21:10
#11

Hannibal, Lie To Me, The Sopranos, The Wire

Johanna - Instagram

micki78
2016-11-16 13:41
#12

Måste bara rekommendera Grand hotel för er som har netflix, den är riktigt riktigt bra, man kan inte sluta…

Imasy
2016-11-16 20:39
#13

The Outsiders, han som spelar Opie i SOA är med som en av huvudrollsinnehavarna. Påminner om SOA lite grann fast  en annan typ av miljö :)

Annons:
Imasy
2016-11-16 20:44
#14

Gillar du medeltida serier slår jag även ett slag för The last kingdom som baseras på Bernhard Cornwells böcker. En säsong än så länge men han har släppt 8 böcker i serien.

Vikings är rätt ok, men vansinnigt blodig och våldsam. Dock tyckte jag den spårade ur nu på den senaste säsongen.

micki78
2016-11-17 11:28
#15

#14 Jag har sett första säsongen på Vikings, tyckte den var bra. Men jag lade av att se i väntan på att se alla på en gång sen när serien är klar. Men vikings är inte slut va, det kommer väl fler säsonger? Jag gillar typ alla kategorier av serier, dock inte enbart komedi, det måste ju hända lite också. Men annars allt.

Imasy
2016-11-17 22:23
#16

#15

Det finns väl 3, eller är det fyra? säsonger ute nu, och en nu släpps väl i början av nästa år.

Dankoso
2016-11-19 17:11
#17

Om du gillar crime, drama och thriller så rekommenderar jag starkt The Wire och The Sopranos två utav de bästa serierna imo.

Calcifer
2016-11-27 14:47
#18

Gilmore Girls
How I Met Your Mother,
Two and a Half Men
The Fall (lär vara slut, finns inga tecken på fler säsonger men oavsett så har de tre säsonger som finns fått ett klart avslut med noll frågor som hänger kvar)
Fullt Hus
The 4400
Dexter
Californication
Gossip Girl
Lie to Me
The Mentalist

Lite olika kategorier och jag har inte sett alla men vet att de ska vara avslutade. Gilmore Girls fick nu den 25:e fyra extra speciella avsnitt och det finns en möjlighet att det kommer fler. Men det går att se bara originalseriens sju säsonger för den får ändå ett riktigt slut.

Med Arkiv X som nämnts tidigare i tråden så fick den en specialsäsong den också, som jag inte skulle beskriva slutade "på riktigt", och där är det mest troligt att det kommer fler avsnitt.

The Fall är också liiiite tveksamt, men jag skulle tippa på att den är slut. Enligt mig en helt fantastisk serie, mörkare, lite lågmäld, inte sådär actionpackad som mycket annat utan en riktigt bra kriminalserie helt enkelt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

ixtab
2016-11-30 08:10
#19

Alla Star Trek serier
American Horror story. 6 säsonger med ny berättelse varje säsong. Behöver inte ses i ordning.
Farscape
Shogun 
True Blood är nog klar.
🌺

Live long and prosper

Upp till toppen
Annons: