Annons:
Etikettfantasy
Läst 1346 ggr
Cireea
9/3/16, 9:18 PM

Vad tycker ni om Eragon?

Nu är visserligen Eragon från 2006 men det går ju diskutera filmen ändå.
Vad tycker ni om filmen? 

Ni får gärna utveckla svaret med en kommentar om varför ni tycker den är bra/dålig. Berätta gärna om ni läst boken (böckerna)  innan ni såg filmen. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Swadika
9/3/16, 9:34 PM
#1

Jag har nog inte sett den sedan 2006/2007 kanske. Men jag läste boken innan och minns bara att jag blev så besviken på filmen att jag inte sett den någon mer gång 🙂

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cireea
9/3/16, 9:50 PM
#2

#1 Jag har inte heller sett den på länge förrän idag! 😛 

Såg att den gick på tv idag och det var längesen jag såg den. Tänkte att jag lika gärna kunde kika på den, för den kanske inte var så dålig som jag minns den? Jodå, den var lika dålig som jag minns den. 😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Swadika
9/4/16, 9:41 AM
#3

#2 Ah ja okej. Jag blev lite sugen på att se den igen när jag såg den här tråden bara för att se om den var så dålig. Haha men nu behöver jag inte det 😃

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Honestyisdead
9/4/16, 11:42 AM
#4

Dålig film. I alla fall om man läst böckerna.

Cireea
9/4/16, 1:43 PM
#5

#3 Haha! 😃Om du bestämmer dig för att se den ändå, berätta gärna vad du tyckte om den den här gången då. 

#4 Instämmer helt. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[RC1393]
9/5/16, 4:20 PM
#6

Inte läst böckerna, gillar inte filmen ändå. Den var en sån där film som man ser och sen inte minns alls efteråt för att det kändes som om historien gjorde karaktärerna och det gör att de blir väldigt bleka. Sen var ju inte storyn särskilt unik eller speciell heller, så nja, inget för mig.

Annons:
Snurrig
9/6/16, 4:04 PM
#7

Röstade Annat/vill bara läsa. Jag minns att jag ogillade den starkt, men eftersom det var så länge sedan kan jag ha ändrat åsikt. Jag har läst böckerna massvis med gånger, älskade dom, men filmen var bara en besvikelse. Jag vet inte om det beror just på att jag har läst böckerna. Min vän som jag såg filmen med gillade den, men då hade hon inte läst böckerna heller.

Dom ändrade alltför mycket från boken. Berättelsen går inte att känna igen. Dom hade omöjligt kunnat gjort en fortsättning på filmen och ändå gå efter de fortsättande böckerna. Sen, åh, vad jag störde mig på draken som föreställde Saphira, och hur hon växte upp, hennes röst och allt. Usch.

Jag hoppas att någon vill göra en ny/nya film(er) av böckerna i framtiden - för jag älskade som sagt böckerna.

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Cireea
9/6/16, 4:29 PM
#8

#7 En tv-serie kanske skulle passa bättre? 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Snurrig
9/6/16, 4:33 PM
#9

#8 Filmer, tv-serie, tecknat, jag blir glad över vad som helst. Jag kommer titta på det oavsett!

(Men en tv-serie är nog bäst för att få in allt som händer i böckerna)

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

tlover
9/26/16, 9:51 PM
#10

Har inte läst boken (eller tråden heller) men den r väl helt okej, den är inte jättewow däremot. Det märks att han som skrev böckerna är ung däremot, influenser från andra böcker är ibland lite väl tydliga och det är en ganska uttjatad handling (till stor del)

l'm back

Cireea
9/26/16, 9:55 PM
#11

#10 Ja handlingen är rätt uttjatad men det är rätt svårt att komma på något unikt idag egentligen. Dock finns det ju mindre uttjatade handlingar. 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Kadoor
10/1/16, 9:29 PM
#12

Nu har jag inte läst kommentarerna så vet inte om någon redan har skrivit liknande.

Men jag är så förbannat besviken på filmen. Jag hann se typ en halvtimme innan jag stängde av, för om en har läst böckerna så räcker det att se början för att se hur kasst det är gjort. Nu är jag lite bitter för jag är verkligen såld på bokserien, och har alltid lite för höga förväntningar på filmerna när det kommer bokbaserade filmer. Fyf*an säger jag bara hahah!
Älskar verkligen bokserien, den är underbar & håller på med den fjärde boken just nu. Tycker för det första att själva Saphira är sjukt dåligt gjord, hon växer upp på två sekunder när de kunde ha gjort så att det ser ut som att det gick ett tag. Sen följer de inte historien för fem öre.
Nu känner jag mig elak som totalt trycker ner filmen. Men nej, jag tycker inte alls den är en hit..😢

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Upp till toppen
Annons: