Annons:
Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 783 ggr
Cireea
2016-07-22 18:40

Divergent som tv-serie!

Tidigare i år släpptes den tredje filmen i Divergent-serien, men då filmen inte gick hem lika bra som de två tidigare har nu Lionsgate tagit en annan väg i sina planer. 
Den sista filmen, Ascendant, kommer skippa att släppas på bio helt och går direkt till tv med en chans för en spin-off tvserie.

Planen just nu är att behålla original-skådisarna för den sista filmen men i filmen kommer även nya karaktärer introduceras, dessa ska sedan vara huvudkaraktärer i spinoff-serien. Hurvida någon av original-skådespelarna kommer vara med i serien är oklart och ingen kanal har heller visat intresse för tv-serien. 
Det är alltså inte helt bestämt om det kommer bli en serie efter Ascendant.

Vad tycker ni om den här nyheten?

Källa


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Cireea
2016-07-22 18:44
#1

Man kan även läsa denna tråd på IMDb där några diskuterar angående Lionsgate och om Divergent verkligen kommer bli en tv-serie: 
http://www.imdb.com/title/tt3663184/board/nest/259619213?ref_=tt_bd_1


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Devya]
2016-07-24 13:16
#2

Låter som en otroligt dålig idé. Jag tror inte att en serie lär fungera.

Cireea
2016-07-24 13:49
#3

#2 Det tror inte jag heller men med tanke på hur dåligt det gick för senaste filmen förstår jag om man börjar tänka i andra banor, det kan ju lika gärna funka men jag känner mig lite kluven.

Det är lite som med Mortal Instruments, första filmen blev ingen hit så man la ner projektet. Senare tog man upp projektet igen men valde att göra det till en serie.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

IngaTrnqvist
2016-07-25 13:08
#4

Om det blir en TV-serie kommer jag absolut ge den en chans. Gillar böckerna, men eftersom sådana filmatiseringar sällan blir bra har jag inte sett filmerna. Jag gillar storyn och världen och tror att det går att bygga vidare på, även om den är lite väl klyschig på sina ställen.

Cireea
2016-07-25 13:40
#5

Jag tror faktiskt att Divergent skulle ha blivit en bra tv-serie från början. Idén - som jag förstått det - är nu att ta in nya karaktärer som då ska leda tv-serien medan de karaktärer vi följt i filmerna troligtvis inte kommer vara med (eller kanske med andra skådisar). När man hoppar från film till serie brukar många ha problem med de nya skådisarna då vissa skådespelare kanske inte känns lika rätt som de tidigare.

Eller också brukar folk irritera sig på nya karaktärer som egentligen inte ens är med i böckerna och/eller filmerna så det känns som en helt annan värld trots att det är samma. Lite svårt att förklara men jag hoppas ni fattar. ^^

Vem vet, det kanske inte blir någon serie alls. 🙂 Vi får vänta och se hur den här idén utvecklar sig. Jag kommer absolut ge serien en chans om den blir av.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: