Annons:
Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 584 ggr
[Allanboysen]
6/13/16, 4:59 PM

Film Tips

Hej! Söker filmtips på super sorglig film som man inte kan få tårarna att sluta rinna. Helst en drama/kärleksfilm så dör den oskyldiga snälla som hela tiden försökt, eller en snäll soldats liv så dör han och den är sorglig osv. Bara man gråter i mängder och känner riktigt hur det svider i kroppen. 

Filmer som är sorgliga, söker typ filmer i detta stadiet eller mer sorgliga. (den döende får gärna va snygg.. c:) 

* Suite Francaise. Fransk dramafilm från andra världskriget, gjord 2014. Hur sorglig som helst. 

* A Walk To Remember. Tonåringsfilm där den från dem i de coola gänget blir kär i en utstött tjej. Grät mängder till den. 

* Fury. Ingen kärleksfilm direkt. Utspelar sig under andra världskriget, baserad på en sann historia. Jätte sorglig. 

* Unbroken. Utspelar sig också under andra världskriget. Sann historia, där man får följa amerikanska krigsfångar i Japan. Gråter så i slutet till den, ruggit bra är den. 

* Gröna Milen. Handlar om en sinneslö fånge på 1930 talet som sitter dödsdömd. Tom Hanks i huvudrollen. 

* Gladiator. spännande genom filmen. (spoiler) gråter stora mängder i slutet. 

* Forrest Gump, helt klart en klassiker som är sorglig. 

Filmer i dessa stuken, det viktiga är att den är sorglig. Den får gärna vara en kärlekshistoria. :) Bomba med förslag!

Annons:
Jojaton
6/13/16, 7:54 PM
#1

The Notebook, eller egentligen allt av Nicholas Spark, The Fault In Our Stars, If I Stay, My Sister's Keeper, Perks of Being a Wallflower, Pay It Forward, The Breakfast Club

Alla är inte kärleksfilmer, alla är inte filmer jag alltid gråter till, men alla är värda att ses

Johanna - Instagram

Maria
6/14/16, 9:35 AM
#2

Sommersby är sååå sorglig och vacker.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sommersby

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

blodörn
6/14/16, 7:50 PM
#3

The Bridge on the River Kwai. Den handlar också om krigsfångar, som Unbroken. En av mina favoritfilmer.

Do as you would be done by - And think for yourself

Cireea
6/14/16, 9:44 PM
#4

Titanic 

War Horse är också en sjukt känslosam film.. 😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

DjurälskarenEmelie
6/20/16, 9:57 PM
#5

Hachiko, dock inte om männiksor men om kärleken till en hund och kärleken som den ger. Riktigt, riktigt, otroligt sorglig grät floder (dock är jag en sån som gråter till varenda film till ich med tecknat och speciellt när djur dör). Också Dear John riktigt riktigt bra en av mina favoriter (Channing Tatum spelar huvudrollen så det är ju ett +) jag grät riktigt mkt till denna också, det blev två stora vattenläckar på kudden.

Sollar
6/20/16, 11:36 PM
#6

Blommor av stål

Annons:
frejaspluto
6/25/16, 8:12 PM
#7

Kommer inte på nått, dokumentärer, återföreningar familjer, vänner.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Upp till toppen
Annons: