Annons:
Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 855 ggr
blodörn
5/27/16, 6:50 PM

Filmer ni hatar fast alla andra älskar

Okej, hatar kanske är ett starkt ord men har ni några sådanna?
Och bara för positivitet: Säg något snällt om filmerna :P

Några jag har är
Lincoln - av Steven Spielberg och med Daniel Day-Lewis, Tommy Lee Jones, James Spader m.m. Filmen hade en viss charm och Daniel Day-Lewis är, som alltid, jättebra men fann den här filmen jättetråkig och svår att ta sig igenom.

Casablanca - Väldigt fin filmad. Bra skådespel men tråååkig.

Princess bride - Kanske hade för höga förväntningar när jag såg denna, eftersom flera jag känner har denna som favoritfilm. Men dena var såååå tråkig, inte rolig någonstans, alla karaktärerna var irriterande.

Do as you would be done by - And think for yourself

Annons:
Tride
5/27/16, 6:58 PM
#1

Jag har svårt att uppskatta Woody Allen. Så svårt att jag inte minns namn på någon av hans filmer, och tror inte att jag lyckats se en enda av dem till slutet. Positivt? Tyvärr. Det enda jag minns från dem är att jag var glad att slippa se dem.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Maria
5/27/16, 7:00 PM
#2

Jag håler med om att Woody Allen är så trist.

Den enda roliga film plus roll han spelat är när han är spermie. Jag minns inte ens vad filmen heter.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

TjockaBerta
5/27/16, 7:00 PM
#3

Jag tyckte verkligen inte om Forrest Gump. Humorn var på samma nivå som Chevy Chase.

>>>Malum domesticum<<<

Maria
5/27/16, 7:04 PM
#4

Två kultfilmer jag tycker var så långrandiga och tråkiga är:

År 2001-Ett rymdäventyr

A Clockwork orange.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Äppelsnäckan
5/27/16, 7:06 PM
#5

Alla skräckfilmer. Känns jäkla disgusting.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

Tride
5/27/16, 7:09 PM
#6

Jag gillar inte heller skräckfilmer. Eller vampyrfilmer. Är bara fåniga.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Annons:
Fridaaaa
5/27/16, 7:18 PM
#7

Hata är starkt ord.
Men jag gillar inte sagan om ringen, hungergame, twilight tex :P

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Calcifer
5/28/16, 10:57 AM
#8

Titanic. Snark vilken dödstråkig film.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Maria
5/28/16, 11:00 AM
#9

#8 Jag håller med. En film som man dessutom vet slutet på redan innan😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Calcifer
5/28/16, 11:09 AM
#10

#9 Det stör mig inte, det som stör mig är att Titanic i sig var en enorm tragedi och jag tycker det är extremt fult att slänga in en smörig kärlekshistoria för att "kunna" göra en film om det.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Maria
5/28/16, 11:09 AM
#11

#10 Ja, det också.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

blodörn
5/28/16, 1:50 PM
#12

#8 När jag var yngre (typ 8) så var jag hemma hos en kompis (tror hon va 14 eller så) så kollade vi på Titanic och hon spolade hela tden tillbaka till sexscenen och jag ville bara gå hem…

Do as you would be done by - And think for yourself

Grävlingen
6/8/16, 5:43 PM
#13

#12 

lol

Annons:
blodörn
6/8/16, 5:50 PM
#14

#13 Blev traumatiserad…

Do as you would be done by - And think for yourself

kastapasta
6/8/16, 7:16 PM
#15

Harry Potter, jag gillade bara böckerna, filmerna var eeh. Bra filmat dock, och skådespeleriet var det definitivt inge fel på.

Tride
6/8/16, 8:52 PM
#16

gillade inte heller Harry Potter. Stängde av.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

jessR
6/14/16, 10:24 PM
#17

Alla sagan om ringen filmerna, inkl Hobbit. Första filmen är lite mysig i början men sedan är det bara rörigt och tråkigt. 

Det stora blå. Kan inte komma på något positivt. 

Casablanca här med, fruktansvärt trist film.

Pirates of the Caribbean, enbart sett 3 st men tycker dom är totalt kass. Det positiva är väl att Orlando Bloom är väldigt snygg. Haha.

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla” – Platon -

tlover
6/15/16, 10:51 PM
#18

2001 a space odyssey - jag menar snark. Men ser man den just efter Gullivers resor (med Jack Black) så kan det där stora svarta saken bli ganska rolig iallafall. 😃

Kill Bill - 🤮få se nu nått positivt… Det var iallafall snygga svärd bitvis om jag minns rätt (har förträngt det mesta)

Amerikanska skräckisar som bara är dåliga kopior på japanska skräckisar - Det positiva med dom är väl att dom försöker med något mer läskigt (spöken och förbannelser) än deras vanliga mördare

l'm back

[xMondSy]
6/18/16, 7:28 PM
#19

Svenska filmer överlag för min del. Något positivt…. Hm… De lyckas iaf att hitta intressanta platser att filma på som man kanske inte tänkt på innan.

Tride
6/18/16, 7:49 PM
#20

Såg en film i datorn i går. "Cider med Rosie." Jag vet ju inte om andra älskar den, men det gjorde i alla fall inte jag. Urtrist och full av sentimentala schabloner. Men ett vackert landskap, där den utspelades, gjorde den nästan uthärdlig i vissa stycken.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Annons:
DjurälskarenEmelie
6/22/16, 1:54 PM
#21

Twilight, jag gillar inte alls såna typer av filmer med vampyrer och grejor. The perks of being a wallflower, hade högre förhoppningar om denna men när jag sedan såg den blev jag mycket besviken dock är Logan lerman som spelar Charlie otroligt söt och spelar rollen utmärkt!

Jojaton
6/22/16, 10:35 PM
#22

Pulp Fiction. Brukar älska Tarantino, och jag ska nog inte säga att jag hatar den - förstår bara inte riktigt hypen.

Johanna - Instagram

frejaspluto
6/23/16, 7:44 PM
#23

Hata är så starkt ord, jag tycker inte om romantiska filmer, även om jag är romantisk själv. Jag älskar Tarantino filmer, Sagan om ringen trilogin, Harry Potter, mkt tecknade filmer också! Koreanska och kinesiska filmer, Twilight, Dracula untold, ( nog dom enda vampyrfilmerna jag tycker om)

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Upp till toppen
Annons: