Annons:
Etikettertvseriewebbserie
Läst 2819 ggr
Cireea
2016-05-17 11:00

Shadowhunters (S02)

Det är ett bra tag kvar tills vi får se säsong 2 av serien Shadowhunters på tv, men det kan ändå vara bra att starta upp en tråd direkt då den förra tråden redan nu är väldigt lång. 😛 

Säsong 2 verkar ska ha premiär i början av 2017! 
Vi kan förvänta oss väldigt mycket utveckling av karaktärer i den kommande säsongen om man ska tro på TvLine. Jace får en mörkare sida, mer Malec och så kommer vi även få se Camille på ett nytt besök. 

Länk till TvLine


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
[xMondSy]
2016-06-18 12:22
#1

Längtar!!! Ska börja med sista boken snart med och gud :D 5an var ju grym ^^

Cireea
2016-06-18 12:25
#2

#1 Samma här, har precis läst ut femman och den var ruskigt bra.
Tycker dock hittills att fjärde boken varit mest lättsam att läsa men femman hade en väldigt spännande handling. 👍 Malec tho'!! 😭


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[xMondSy]
2016-06-18 19:25
#3

#2 i know! 5an kändes väldigt hoppig så tog mig lite tid att få lust att sträckläsa den lite. Jaa! Besvikelsen! Men min magkänsla säger mig att det förmodligen blir malec igen nån gång under 6an, annars blir jag riktigt ledsen faktiskt. Men som de hela slutade så verkar faktiskt inget omöjligt ^^ Sitter och håller tummarna på att 6an bjuder på mycket spänning och kärlek!

Cireea
2016-06-18 19:31
#4

#3 Jo precis, det blev ju ganska många olika perspektiv när dom var uppdelade såsom dom var. 😛 Väntar in 6an och hoppas på en grym handling.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[xMondSy]
2016-06-18 19:35
#5

#4 fick hem 6an ett par dagar efter releasedatum då det vart försenat från cdons leverantör. Boken ligger just nu och väntar i min väska hemma hos en kompis jag är hos i helgen. Tyvärr har jag inte hunnit knäcka upp den och börja läsa den än då vi har hittat på grejer hela tiden som varit roligare ^^ Men ska försöka komma igång med den nu i veckan faktiskt tänkte jag om jag orkar innan jobbet! :)

Cireea
2016-06-18 19:36
#6

#5 Jag väntar på den svenska versionen, har ju alla på svenska hittills så vill ju inte förstöra genom att köpa den sista på engelska. 😂Har dock som mål att även köpa samtliga på engelska. Tycker om att kunna välja om jag vill läsa på engelska eller svenska. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
[xMondSy]
2016-06-18 19:44
#7

#6 jag har alla mina inbundna och på svenska faktiskt ^^

[xMondSy]
2016-06-18 19:48
#8

Den sista släpptes nu på svenska 1 juni :)

Maleficum
2016-06-18 21:10
#9

Jag lyssna på alla på engelska så var så länge sen jag läste dem att jag inte alls minns så mycket ifrån dem längre :P

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Cireea
2016-06-18 22:09
#10

#8 Åh, ofta 6an har kommit på svenska?! 😮5an kom ju nyss!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[xMondSy]
2016-06-24 11:02
#11

#10 jo den kom på svenska 1 juni! Så den är ute och jag har fortfarande inte börjat läsa den än ^^

Cireea
2016-06-24 12:28
#12

#11 Tack för att du sa till, måste skaffa den! 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[xMondSy]
2016-06-25 11:24
#13

#12 så lite så! Vi sh fans måste hålla ihop och hjälpa varandra :)

Annons:
Cireea
2016-06-25 13:14
#14

#13 Precis! 🤗


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[xMondSy]
2016-10-03 10:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Måste dela med mig! 107 dagar till premiären för säsong 2!!!!

Cireea
2016-10-03 13:35
#16

Så nära men ändå sååååå långt bort!! 🤐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[xMondSy]
2016-10-03 13:51
#17

Men nu har vi ett datum iaf och inte bara ett frågetecken! Längtar till Jan nu :D

Cireea
2016-10-03 13:55
#18

#17 Ja äntligen! 😃 Jag längtar sååå efter säsong 2, jag tror verkligen på den här serien. 🤗


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[xMondSy]
2016-10-03 20:44
#19

Jag med Cireea! Hur går det med boken förresten? :o Min läslust har varit sådär nu under sommaren, men jag har kommit halvvägs i sista boken iaf 🤪

Cireea
2016-10-03 21:32
#20

#19 Jag har precis fått hem min (idag faktiskt) så jag ska sätta mig ned och läsa den så fort jag blivit klart med min nuvarande bok. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
[xMondSy]
2016-10-04 11:43
#21

#20 nice! Jag måste ta tag i det igen. Men har varit fullt upp med massa annat planerat och även spelat pokémon GO en hel del xD

[xMondSy]
2016-10-18 13:35
#22

77 dagar kvar!

Cireea
2016-10-18 13:47
#23

77 lååååånga dagar! 😕😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Maleficum
2016-10-18 14:22
#24

Det är ju tur ni håller nedräkning tills nästa säsong annars finns nog risk jag glömmer bort att kika efter den när den väl börjar igen ^^

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Cireea
2016-10-18 14:24
#25

#24 Men Maleficum då! 😮 Hur kan du glömma Shadowhunters?! 😮😂
Vi får se till att du hålls uppdaterad så du inte missar premiären!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Maleficum
2016-10-18 17:01
#26

#24 ADD, är mycket jag glömmer hur mycket jag än vill komma ihåg det! Dock kan det ju bli positiv överraskning när man ser att nån serie man följt helt plötsligt kommit med massa nya avsnitt man helt missat och man kan dränka sig i det tills man kommit ikapp igen ;)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[xMondSy]
2016-10-19 17:25
#27

#26 de där känner jag också igen! Lätt hänt faktiskt :)

Annons:
Cireea
2016-10-27 11:19
#28

68 dagar kvar! 😎


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[xMondSy]
2016-10-29 19:19
#29

Bara 66 dagar nu! Omg omg omg 😂Det närmar sig sakta med säkert! Och jag har även nedräkning till Nashville också som kommer ha ny säsongsstart ungefär samtidigt 😃

Cireea
2016-11-08 00:02
#30

56 DAGAR KVAR!! 😮

Håller på läsa sista boken nu, är snart klar. Efter att ha läst sista boken kommer jag se om första säsongen lagom till andra säsongen har premiär. HYPE! 😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[xMondSy]
2016-11-08 01:06
#31

Jag kämpar med min bok! Suck, jag vill ha min jätte läslust, men tyvärr :o Låter som en toppen idé! Kanske skulle planera in det också :D

[xMondSy]
2016-12-05 11:08
#32

Nu är det ENDAST 29 dagar kvar till premiär 😍😍

Cireea
2016-12-05 14:21
#33

Så nära!! 😍Jag längtar!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
2016-12-17 01:27
#34

17 dagar! 😮


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
[xMondSy]
2016-12-17 19:10
#35

Snart så! Stillade nerverna lite med säsongsstart av Nashville igår :D

[xMondSy]
2016-12-29 22:09
#36

På tisdag är det äntligen dags!!! Bara några få ynka dagar kvar nu :o

Cireea
2016-12-29 22:19
#37

ÄNTLIGEN!! 😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

nottheonly
2016-12-31 12:53
#38

Wiiiiie

[xMondSy]
2017-01-02 17:49
#39

I extas!!!! Imorgon är det äntligen dags! Första avsnittet har fått titeln "The Guilty Blood"

Cireea
2017-01-02 18:34
#40

OMG OMG OMG OMG OMG 😮 #panik
Jag har glömt vad som hände i slutet (trots att jag typ såg igenom serien..nyss?) , kan någon summera det? 😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[xMondSy]
2017-01-03 17:44
#41

#40 jace hängde ju med Valentine och hela säsong 1 slutar med att valentine står och talar inför sina nya anhängare med Jace vid sin sidan. Slut. 1a avsnittet! Omg, men jag blev fundersam på om de bytt skådis på Maryse, men hade verkar som att de inte gjort de.

Annons:
Cireea
2017-01-03 18:32
#42

#41 Ah, just det! 😮
Enligt IMDb så har dom inte bytt skådis. 

Ska se första avsnittet senare! 😃
Nu har det visserligen bara gått ett avsnitt men kan man märka någon skillnad om man jämför med första säsongen? Tänkte skådespelet, budget eller liknande.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[xMondSy]
2017-01-03 20:29
#43

Jag reagerade inte något så, förutom på Maryse då ^^ Men det ska bli riktigt intressant att följa nya säsongen :)

Cireea
2017-01-03 23:36
#44

Fixar popcorn och cola, nu ska här ses Shadowhunters! 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Honestyisdead
2017-01-04 23:27
#45

Tycker serien är pinsamt dålig jämfört med boken. Även filmen är bättre.

Serien känns hemskt barnslig.

Cireea
2017-01-05 00:00
#46

#45 De allra flesta serier och filmer som baseras på böcker är långt ifrån lika bra. Tycker dock att serien lyckats bättre än filmen då filmen förstörde tre böcker genom en enda replik. Jag gillade dock Jamie bättre som Jace och på den punkten kommer jag aldrig ändra mig. Tycker Dominic inte gör han lika bra i serien, tyvärr.
Har även lite svårt för seriens Clary (Katherine).

Rent handlingsmässigt så har serien lyckats då den följer böckerna bättre än vad filmen gjorde. Sen har ju en serie betydligt längre tid på sig att gå djupare, så jag tror att man skulle satsat på en serie redan från början. Alternativt tänkt till lite innan man gjorde filmerna. 

 Tycker även Harry Shum Jr. gör ett grymt jobb som Magnus och även Matthew som Alec, där har man verkligen satt rätt skådisar för rätt roll. 🙂

Men jag vet att du nu inte gillar serien, har för mig att du kommenterade det redan under första säsongen. 🙂Inget fel med det, man kan inte gilla allt.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Honestyisdead
2017-01-05 00:10
#47

Jaså har jag redan varit med i en tråd om serien 😂

Jag kommer ändå se seriens fortsättning som tidsfördriv.

Cireea
2017-01-05 00:26
#48

#47 Jajemen! 😃 Tror du kommenterade min artikel om Shadowhunters! 👍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Honestyisdead
2017-01-05 00:28
#49

Aha. Får skylla på åldern. Men då är jag med här och kan kommentera nya avsnitten.

[xMondSy]
2017-01-17 11:41
#50

Så vad tycks än så länge? Själv sitter jag som fast i soffan när jag tittar. Dagens avsnitt var verkligen oroligt då jag var rädd att Alex skulle dö! Jag kan inte mer än och säga att jag blir mer och mer kär i Raphael också! Skådisvalet för Maya kändes lite fel för mig, i böckerna verkar hon yngre :/

Maleficum
2017-01-17 13:02
#51

Haha, som vanligt hade jag helt glömt att det skulle komma nytt avsnitt idag :P Tack för påminnelsen!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Cireea
2017-01-17 13:13
#52

Tydligen ska det vara 20 episoder denna säsong! 🙂
Förra säsongen hade 13 episoder. 

Jag återkommer senare idag med lite åsikter om avsnitten som varit! 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Maleficum
2017-01-17 15:03
#53

Såg avsnittet med lunchen :) Det jag reagera mest på var när Jace vaknar upp på stranden och det första han tänkte på var sin stele och inte Clary :P

Sen följer väl (som många serier) den inte böckerna så väl? Kanske på ett sätt är tur det var länge sen jag lyssna på böckerna och inte minns varenda detalj för blir mindre att störa sig på då.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Cireea
2017-01-17 16:36
#54

#50 Mja, Maia var väl runt 20-något i böckerna?
Om man kollar Shadowhunters Wiki så står det att Maia är född 1990, det vill säga att hon i år skulle fylla 27. 👍

Hela grejen med Maureen stör mig dock - från förra säsongen - för hon är ju Simons största fan och är ju betydligt yngre än de andra. Det märks på hur hon uppför sig i de senare böckerna efter att hon blivit vampyr. 😕


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
2017-01-18 00:39
#55

Okej, nu har jag tid att skriva lite om den nya säsongen! 🙂

  • Först och främst, vad tycker ni om säsongens nya intro? 

  • Vad tycker ni om sättet Luke's flock behandlar Simon? (själv stör jag mig på att serien lagt till extra mycket fientlighet, något som inte existerar i böckerna mellan Luke's flock och Simon)

  • Och den största frågan,  vad tycker ni om att Institutet har fått ett helt nytt utseende utvändigt (och plats?!) i jämförelse med första säsongen?

Den nya "bossen" på institutet, Victor Aldertree. Jag gillar det faktum att dom tagit med Aldertree, i böckerna tog han över som Inquisitor efter Imogen som blev dödad på båten i ett av slagen mot Valentine. Jag undrar hur det blir i serien då man inte fick höra om Aldetree alls förrän efter Imogen dog. 
 Jag ogillar dock att dom ännu en gång går emot hur personen är beskriven, och inte lite heller. Aldertree var kort, skallig och tjock.. 😛Han verkar däremot ha kvar samma personlighet. 

Serien och böckerna går ju helt klart isär lite, exempelvis i böckerna så skapade aldrig Valentine en armé av Shadowhunters med demonblod. Det var hans son, Sebastian/Jonathan som gjorde det. Valentine använde sig endast av mängder med demoner som skulle slåss i hans krig.

Det här är ett väldigt intressant vägval och jag är väldigt spänd inför hur serien kommer utforma sig eftersom dom inte helt kan följa böckerna. 🙂

Extra + på att effekterna blivit betydligt bättre den här säsongen.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
[xMondSy]
2017-01-18 10:24
#56

#54 för mig kändes hon som fel val för just den rollen! Maureen däremot verkar ju verkligen hålla samma roll som i boken, kärlekskrank och galen i Simon! #55 där sa du något cireea! - Jag har själv suttit och begrunnat introt och finner det inte lika bra denna säsongen. Det ger inte en känsla av mysteriet som gömmer sig i skuggorna så att säga. - Ja! Det verkar som att de har lagt in lite mer agg från flocken mot Simon! I böckerna kommer de överens jättebra, förutom kanske enstaka som alltid ha problem ;) Men i serien verkar de vara riktigt motvilliga till att ens titta på honom bara för att han är en vampyr.

Cireea
2017-01-18 15:03
#57

#56 Jag var lite kluven med introt faktiskt, förra introt gav - precis som du säger - mer känsla av mystik. Samtidigt så kändes den här mer välgjord, den förra var som bara bilder de klippt ihop i ett program. Om du förstår hur jag tänker? 
Lite kluven är jag allt, men introt är inte  det viktigaste egentligen. 😉

Ja precis, antagligen har dom lagt till det för att få lite djup och en chans för utveckling mellan varulvarna och vampyrerna. Dock är det en smula överdrivet ibland men jag förstår att dom bara vill peka ut illviljan mellan dem. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Maleficum
2017-01-18 17:42
#58

Har nog inte riktigt sett nya introt (och minns inte gamla) brukar alltid passa på att fixa te och sånt när det är intro :P

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

panini
2017-01-19 21:56
#59

Är jag den enda som tittar på serien på grund av Malec? Tror aldrig att jag har shippat ett par så mycket tidigare, jag tycker att hela deras relation är otroligt intressant och dom är så himla gulliga med varandra. Sen att båda två är otroligt snygga gör väl inte saken värre precis 😍

Hittills så tycker jag nog att säsong 2 går lite segt, det har inte hänt särskilt mycket om man jämför med säsong 1 där det var mycket som pågick hela tiden. Fast det kan väl vara skönt med lite omväxling också, och så hoppas jag på att vi denna säsong får lära känna våra karaktärer mer på djupet 🙂

Cireea
2017-01-19 22:00
#60

#59 Jag ser serien av många skäl och Malec är definitivt ett av dessa skäl! 😎

Ja, säsong 2 känns snäppet segare men samtidigt är det ju inte full action i böckerna hela tiden heller. 🙂Det måste vara blandat, annars skulle man ledsna och tycka att det händer för mycket.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

panini
2017-01-19 22:03
#61

#60 Jag har tyvärr inte läst böckerna, fast att jag har de tre första, de skjuts av någon anledning bort hela tiden så jag har inget att jämföra med. Men jag håller helt med dig, de måste nog ha lite lugnare avsnitt emellanåt! 🙂

Cireea
2017-01-27 17:49
#62

Vad tycker ni om veckans avsnitt? 🙂

Sebastian gör entré i andra halvan av den här säsongen, här kan ni se vem som ska spela honom.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Honestyisdead
2017-01-27 17:56
#63

Sorgligt att mamman dog

[xMondSy]
2017-01-27 21:13
#64

Håller med hera! I böckerna dör inte Jocelyn alls, tråkigt att ta dö på en karaktär som delvis bidrar lite till historien. #62 åååååh! Ska bli intressant och se om han kan göra Sebastians roll verklig :)

Cireea
2017-02-02 21:00
#65

Hmm ja.. jag vet inte riktigt vad skaparna bakom serien tänkt med vissa saker som hänt hittills i andra säsongen. 😐 Men vi får se!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[xMondSy]
2017-02-08 11:34
#66

Veckans avsnitt! Får lite känslan av att de är långt fram i händelsernas tidslinje eller har jag fel? Besöket i järnsystrarnas citadell var väl först i bok 3-4? :S Lukes syster var aldrig någon järnsyster i böckerna (vad jag minns) heller då hon bodde i Idris och hade inget med cirkeln att göra. Får mina misstankar om att Valentine leker med sina krafter nu igen. Krämen som Isabelle fick av Aldertree existerar inte heller! Och att hon inte kom in i citadellet var väldigt fel med. Undra hur de ska bygga ihop allt egentligen :/

Maleficum
2017-02-08 11:38
#67

#66 Nu är jag ganska glad jag inte minns mycket från böckerna så man slipper irritera sig på allt som är "fel". Men får lite känslan att det kanske blir lite som Vampire diaries som ju inte alls följer böckerna (någorlunda i typ första säsongen men sen börja det ju spåra ut).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Cireea
2017-02-08 13:59
#68

#66 Får samma känsla.. 😐 Börjar mest känna mig förvirrad och lite irriterad. Finns för mycket som händer som aldrig skulle hänt. 

Typ som hela grejen med Jace och varulvarna för ett par avsnitt sen… 😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Honestyisdead
2017-02-08 14:06
#69

Är också irriterad.

Annons:
Cireea
2017-02-08 14:08
#70

På ett sätt är det väl 'kul' när serien lever sitt eget liv också, då får man en chans att bli överraskad av oväntade händelser. Men, det finns ju en gräns för hur långt ifrån böckerna man kan gå innan det istället blir ett irritationsmoment.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[xMondSy]
2017-02-14 16:22
#71

Det vart en oväntad twist! Men nu äntligen fick vi Ithuriel, dock var jag besviken att det faktiskt inte blev på hemsidan herrgården i Idris som det egentligen ska va. Varje del av säsongen nu bygger verkligen för ett episkt slut! :)

Maryam Cullen
2017-04-12 12:56
#72

Jag såg också Shadowhunters precis när den kom ut, men eftersom jag inte visste releasedatumet till serien förrän 2 veckor innan det hann jag inte räkna ner. Skönt.

Hur som helst tycker jag, som alltid, att det inte är något jämfört med boken, men om man ser det separat så har de lyckats bra med effekterna, skådespelarna och det mesta. Ändå har ändringarna från böckerna dragit ner betydligt mycket på betyget, som Jocelyns död, Lukes andra syster som inte alls existrerar, Isabelles missbruk och hur det förde henne närmare Raphael (undrar om skaparna vet något om den 'riktiga' berättelsen, men det måste de ju göra, för författaren har medverkat jättemycket i den här serien) och så andra saker som det kommer ta tid att skriva ner eftersom de är så många.

Jag ångrar  i alla fall inte att jag har sett serien och kommer förmodligen att se om den om några veckor. Förresten läste jag att det skulle bli 20 avsnitt, men det har bara kommit ut 13 och Sebastian är inte med i ett enda av dem. Har nån en förklaring till det?

"Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light" - Albus Dumbledore, av J.K Rowling

Cireea
2017-04-12 14:01
#73

#72 Serien har en paus tills juni som jag förstått det. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Maryam Cullen
2017-04-12 14:17
#74

#73 Jaha, då förstår jag. Tack 😃

"Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light" - Albus Dumbledore, av J.K Rowling

ilenna90
2017-06-04 14:17
#75

2B har ju premiär imorgon i usa, men släpps avsnittet samtidigt här i sverige på netflix? eller dröjer det några veckor till för oss? D:

Cireea
2017-06-04 14:27
#76

Har inte sett klart de avsnitt som släppts redan..  😐Vet inte alls varför det hamnade i skymundan. Får ta tag i det!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Upp till toppen
Annons: