Annons:
Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 764 ggr
blodörn
5/3/16, 7:39 PM

remakes

vrf är remakes aldrig bra? jag tror inte jag någonsin sett en bra Remake.
vad tycker ni om remakes?
jag själv tycker det är okej om filmen de gör en Remake av var dålig från början, för då kan de göra den bättre. men när de gör remakes av bra filmer (t.ex the wicker man, the ladykillers) så blir det oftast dåligt då de har jättehöga förväntningar att nå upp till.

Do as you would be done by - And think for yourself

Annons:
Cireea
5/3/16, 9:32 PM
#1

När det görs en Remake vill de bakom filmen gärna sätta sin egen prägel men ibland kan det vara just det som förstör filmen.
Vi som tittare har höga förväntningar, allra helst om man nu älskade originalfilmen, och då blir det lätt en flopp om dom ändrat något, inte haft samma budget, inte hittar rätt skådespelare osv.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

blodörn
5/4/16, 2:22 PM
#2

#1 men de första gör inte nya versioner av filmen, de flesta tar bara den gamla filmen och gör den modern typ och byter ut några repliker och några scener här och där.

Do as you would be done by - And think for yourself

Cireea
5/4/16, 2:54 PM
#3

#2 Ja, och då passar ju slutet av mitt inlägg in: "…inte haft samma budget, inte hittar rätt skådespelare osv. " 😉

En temake behöver ju inte betyda att dom ändrar något egentligen, dom vill bara göra en gammal film ny igen.. 😛


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

blodörn
5/4/16, 3:37 PM
#4

#3 Sant.
Har du sett remaken av The Wicker Man? Det är en sådär film som är så dålig att den blir rolig medans originalet är en av mina favoritfilmer någonsin.

Do as you would be done by - And think for yourself

Cireea
5/4/16, 6:12 PM
#5

#4 Det har jag faktiskt inte! 
Får kolla upp den, både originalet och remaken. 😉


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

blodörn
5/4/16, 8:32 PM
#6

#5 gör så :)

Do as you would be done by - And think for yourself

Annons:
Dankoso
6/10/16, 11:38 PM
#7

Själv är jag inget fan av remakes av redan lyckade filmer. Kan förstå om de gör remakes av misslyckade filmer i ett försök att göra de bättre men tycker det är oerhört onödigt att göra en Remake enbart för att förnya och göra filmen modern. Själv anser jag att bra filmer håller för alltid.

blodörn
6/11/16, 6:32 PM
#8

#7 Håller med

Do as you would be done by - And think for yourself

Halvdansken
6/15/16, 7:36 PM
#9

Heat är faktiskt bättre som Remake.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Calcifer
6/20/16, 5:02 AM
#10

Tycker det beror helt på. Det finns ju "remakes" som är mer en ny version istället för en klar Remake, där mycket har ändrats även om kärnan är densamma. Jag har sett remakes som varit bra och remakes som varit dåliga.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: