Annons:
Etikettäventyr
Läst 1519 ggr
Cireea
2016-03-20 01:02

The Revenant

Har någon här sett filmen The Revenant, vad tyckte ni om den i så fall?
Håll en saklig ton i diskussionen och försök att undvika spoilers i era inlägg, om ni absolut måste skriva spoilers ska ni markera det överst i ert inlägg.

Handling:
Under en pälshandel expedition under 1820-talet attackeras Hugh Glass av en björn som lämnar honom svårt skadad. När gruppen han rest tillsammans med plötsligt lämnar honom för döden tvingas Hugh kämpa för att överlevnad. 

Betyg på IMDb: 8,2/10


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Cireea
2016-03-20 01:11
#1

Älskade verkligen denna film trots att handlingen till och från drog ned på tempot. Filmen var otroligt vackert filmad och Leonardo DiCaprios insats var fenomenal. Det var verkligen en helt annan roll än vad jag tidigare sett honom i, sedan var han otroligt duktig på att förmedla känsla och innehåll trots att han var väldigt fåordig genom filmen. 

Måste även få skriva någon rad om Tom Hardy då hans karaktär verkligen var något att bita i, en verbal och hänsynslös karaktär som fick en att skaka på huvudet flera gånger under filmen. Jag kände knappt igen Tom när man först fick se honom, inte ens rösten var sig ett dugg lik vilket gjorde mig imponerad. 

Allt som allt gillade jag filmen. Det är en film jag gärna kan se igen om någon skulle föreslå den. Jag tror faktiskt att den kan bli bättre om man ser den ett par gånger just för att hinna ta in allt. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: