Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1537 ggr
Hoseok
2016-02-29 06:02

Leo Dicaprio har fått sin oscar!

Suttit uppe hela natten för att följa oscargalan. En bit innan 6 bekräftades det att Leo fick sin första oscar.

Inga fler Leo-Oscar-skämt!

Annons:
Cireea
2016-02-29 11:49
#1

Spoileralert… 😟Jag har inte hunnit se oscarsgalan än så det här inlägget var ju inte så vidare trevligt att se (även om det såklart är helt grymt att Leo äntligen fått sig en Oscar, den är han verkligen värd!).  😎


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Hoseok
2016-02-29 12:24
#2

#1 Tycker själv att spoilers är sjukt jobbiga när det kommer till filmer, serier och böcker, men tror inte riktigt att jag förstår varför det skulle vara en stor grej att "spoila" ett live-event som sändes för mer än 5 timmar sedan. I sådana fall tycker jag nästan att det mer än tittarens ansvar att inte gå in på sociala medier eftersom det är ganska självklart att folk här har känslor för vad som hänt i livetv. Blundar folk som inte vill veta vad som hände i galan när de går på stan också för att inte se tidningsartiklar?

Var med om att någon blev as-arg för att jag berättade för dem att Sverige vann Euroivision song contest i en tråd dagen efter att Eurovision var förra året.. (Oj, ursäkta om jag spoilade för någon nu 😉) Vet inte hur jag ska reagera på det. För mig känns det bara konstigt. Samma sak med t.e.x fotbollsmatcher. 

Men alla reagerar olika på spoilers. Som sagt, tycker spoilers är hemska i filmer, serier och böcker.

Cireea
2016-02-29 12:44
#3

#2 Alla får vi tycka olika, jag tycker spoilers är tråkigt oavsett om det är ett live-event som sändes för fem timmar sedan eller om det är en bok som skrevs för tio år sedan. Du kanske inte tycker det är en stor grej men det finns många andra som gör det, inte för att jag tycker det är en stor grej på så sätt att jag blir förbannad. 😂
Jag tyckte bara det var tråkigt att du inte använde en annan rubrik som var lite mer subtil så man kunde välja att läsa eller inte. 

Eftersom jag dessutom är Sajtvärd här inne på Film iFokus  får jag upp inlägget under "mina inlägg" så det gick ju inte att undvika ditt inlägg heller även fast jag hållit mig borta från diverse ställen där jag vet att det pratas Oscarsgalan (Facebook, Aftonbladet, 9gag, Jodel osv). Det har gått bra för min del.. förutom ditt inlägg! 😉Men som sagt, jag är inte arg för du skrev ett inlägg eller något. Insåg att du kanske uppfattade det som om jag blev väldigt upprörd, men det är jag inte!

Men det kvittar, kommer ju ändå se på oscarsgalan nu i efterhand eftersom jag som så många andra inte hade möjligheten att sitta uppe hela natten för att se på galan live, önskade att jag hade kunnat göra det i år också då det är så otroligt roligt med live-events som oscarsgalan. 😃 Maybe next year.. 
Dessutom handlar ju galan om mer än bara Leo, så än finns det mycket att se!

Men det här är ju bara min åsikt, andra kanske inte alls bryr sig om oscarsgalan precis som att jag inte bryr mig om Eurovision. Alla har vi ju saker som intresserar oss och då reagerar man ju olika. 🙂För dig var inte det här något att bry sig om, men det var det för mig osv. 😛Upprepar igen att jag inte är arg eller upprörd alls så du inte tror det. 

Min reaktion var snarare "Fasen.. jag som klarat mig så bra hittills idag". 😂Ber om ursäkt om du trodde att jag på något sätt var upprörd eller arg i mitt första inlägg, men det var jag inte. Skrev bara som hastigast då jag var på väg från datorn. 😛


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

blodörn
2016-02-29 17:18
#4

han borde inte fått den…

Do as you would be done by - And think for yourself

Hoseok
2016-02-29 17:36
#5

#4 Vem borde vunnit, då?

Cireea
2016-02-29 17:58
#6

#4 Varför inte? 🤔


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Hoseok
2016-02-29 18:05
#7

#6 Många tyckte det var en av hans sämsta roller av de roller han blivit nominerad för genom sitt liv. Att det inte var något speciellt och att andra förtjänade det mer. Jag ville mer att han skulle vinna för att det är Leo, inte för att han faktiskt var suuperbraa i filmen, enligt mig..

Cireea
2016-02-29 18:11
#8

Jag tycker faktiskt att han gjorde rollen väldigt bra och tvivlar på att någon annan skulle ha gjort den bättre. Att inte ha mycket dialog lägger mer press på att skådespelaren måste framföra desto mer genom kroppsspråket.
Leo behövde verkligen uttrycka sig utan att prata, vilket är oerhört svårt att göra för att ändå hålla en film intressant.  👍

Jag älskade filmen och blev väldigt imponerad över Leos sätt att hålla filmen intressant utan att egentligen säga särskilt mycket genom hela filmen. Han förmedlade känslan, budskapet och storyn ändå, vilket han ska ha cred för! 

Det kanske inte är hans bästa roll någonsin, men det är helt klart en helt annan sorts roll än de roller han haft i tidigare filmer och bara det är imponerande nog då han liksom klev ut från det trygga för att göra något helt nytt. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Anibaz
2016-03-03 20:50
#9

Vart kan man se galan i efterhand?

TjockaBerta
2016-03-03 21:21
#10

Jag tyckte att han var väldigt bra i rollen. Den ligger långt ifrån såna roller som man brukar se honom i. 

Filmen däremot borde kortas med en timme och våldet i den borde halveras. Men det var ingen dålig film.

>>>Malum domesticum<<<

Kadoor
2016-03-07 20:37
#11

Enligt mig var han otroligt bra i den filmen och förtjänar den verkligen! Filmen var jättebra och jag anser att det var ett riktigt bra jobb han gjorde, och man fick verkligen känslor av att se den. Det var intressant och roligt att se honom i en annorlunda film, och är jätteglad för hans skull att han vann pris för det. :)

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Cireea
2016-03-07 20:44
#12

#11 Word! 👍 Håller helt med dig!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

blodörn
2016-03-09 14:06
#13

vila i frid, en av mina favoritmemes :'((((

Do as you would be done by - And think for yourself

Annons:
jessR
2016-03-20 01:11
#14

Han skulle ha fått den redan för Gilbert Grape, sen igen för the departed  och eventuellt även för Revolutionary road, så mer välförtjänt Oscar har nog aldrig delats ut!😃

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla” – Platon -

Upp till toppen
Annons: