Annons:
Etikettertvseriewebbserie
Läst 4002 ggr
Cireea
2016-02-18 00:36

The Walking Dead (S06)

Den här tråden är till för er som tittar på The Walking Dead, säsong 6.

I söndags var det ju premiär för andra halvan av säsong 6. Har någon här inne sett episod 9 från i söndags ännu? Vad tyckte ni om avsnittet?

*TRÅDEN KAN INNEHÅLLA SPOILERS*


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Halvdansken
2016-02-21 20:19
#1

Bästa avsnittet på jättelänge. Go Daryl!!

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Cireea
2016-02-22 15:55
#2

Episod 9 var verkligen kaos från början till slut, jag kunde inte riktigt smälta allt som hänt på flera dagar! 😂Att Carl skulle få sitt öga bortskjutet var ju inte direkt förvånande, jag har väntat på det i flera episoder nu… 

Är mest rädd över vad som händer när Negan kommer .. har hört mycket galna teorier och jag hör mycket om att Daryl kommer dö i slutet av säsongen istället för Glenn. Dock känns det liiite uppenbart då dom verkar leda oss åt det hållet.. 🤔


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Halvdansken
2016-02-22 21:25
#3

Har du läst serierna?
tror inte de har ihjäl Daryl, han är en av de mest populära. Glenn däremot…? han har ju varit tätt på flera gånger nu.
Och helt ärligt, vad med Carol och Daryl. Kom igen nu!

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Cireea
2016-02-22 21:45
#4

#3 Jag har tyvärr inte gjort det, är inte så mycket för serietidningar! 😛 Jag läser typ Kalle Anka, haha! Men jag är väldigt påläst kring vad som händer i tidningarna jämfört med serien, så jag har bra koll ändå! 👍

Jag tror och hoppas att dom inte har ihjäl Daryl men man vet ju aldrig säkert. Glenn har varit nära flera gånger och jag vill ju inte att han ska bort då han liksom hängt kvar sedan första säsongen.. men samtidigt vill man ju att serien ska gå framåt och ibland krävs det att större karaktärer dör.

Carol och Daryl ❤️Det är dags att något händer där, vi behöver lite mer love!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
2016-02-22 22:56
#5

Episod 10 var väldigt intressant samtidigt som det egentligen inte hände särskilt mycket rent action-mässigt. 👍 Älskar faktiskt episoder som är lite lugna, när det är mycket action i flera episoder känner man sig lätt helt slut efteråt när man suttit på helspänn. 

SPOILERS FRÅN EPISOD 10 FINNS NEDAN

Någon mer som sett EP10? 😃
Vad tyckte ni om  Michonne och Rick? 
Och så gjorde Jesus entré, jag har faktiskt väntat på honom ett tag. Vad tycker ni om karaktären? och vad tyckte ni om hans förmåga att ALLTID ta sig lös? 😉

Tyckte det kändes bra för Spencer att få ett avslut genom att få ta ihjäl sin mamma i walker-version. Jag tror det behövdes!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

hampusrylander
2016-02-28 18:16
#6

ep11 kommer idag va? Vart kan en se det? Är hur taggad som helst!!

Sham's Rats

Annons:
Cireea
2016-02-28 18:18
#7

#6 Ja det kommer inatt, vi brukar se på det på måndagar. 👍
Tror man kan se det på typ Netflix, viaplay och sådana andra tjänster om jag inte har helt fel. 😃Vet dock inte om man kan se säsong 6 på dessa tjänster. 

Hur ser du på det just nu? 😛


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

hampusrylander
2016-02-28 18:24
#8

#7 såg från början på Netflix men där finns den bara till säsong 3 och nu verkar det vara helt borttaget därifrån… Försökte gå in och se hur AMC's hemsida fungerar men det verkar inte gå att se det ifrån Sverige. 

Senaste säsongerna har jag då sett på diverse olika svenska streaming-sidor, t.ex Swefilm.tv. Dock är bild kvalitén där rätt kass och det kommer ju upp i efterhand efter att avsnitten kommit ut. Samt så fungerar inte den sidan helt 100% för min dator tydligen :(

Sham's Rats

Cireea
2016-02-28 18:31
#9

#8 Ah okej, det visste jag inte. Tråkigt att dom inte håller igång TWD på Netflix, det är ju ändå en populär tv-serien. 😐 Har du kollat om det finns någon annan streamsida som inte är svensk? Dom kanske har bättre kvalité? 🤔

Man kan ju alltid "låna" hem varje avsnitt från exempelvis ThePirateBay eller liknande. (Vilket är högst olagligt såklart och jag uppmuntrar ingen till det utan säger bara vad man KAN göra). Eller också vänta tills det går på TV här i Sverige även fast vi alltid är så otroligt långsamma på att komma ikapp. 😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

hampusrylander
2016-02-28 18:39
#10

#9 jag satt och letade massor igår men hittade ingen som verkade fungera… skulle nämligen se FTWD, slutade med att jag "lånade" hem det… 

Men jag hoppas i alla fall att det kommer ut imorgon på swefilm, dom brukar vara duktiga med att ladda upp nya populära serier direkt i alla fall. Så får jag hålla tummarna att det fungerar och är något bättre kvalité :) 

Vilken kanal går det på i Sverige? Minns att TV12 sände det för många år sen, men jag ser sällan på TV… ser allting på dator numera. 

Hur ser du serien? :)

Sham's Rats

Cireea
2016-02-28 18:44
#11

#10 Ja, Swefilm brukar vara snabba. 

Jag tittade upp det och det är visst kanal 9 som har hand om det hela nu för tiden. Såg till och med att dom är ikapp säsong 6! 😮 Man kan se varje avsnitt där 24 timmar efter USA, (senaste avsnittet just nu är episod 10).
Kanske ska se TWD på Kanal 9 framöver! 😎


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

hampusrylander
2016-02-28 18:55
#12

#11 Åh men perfekt ju! Då måste jag kolla upp det! :)

Sham's Rats

Cireea
2016-02-28 20:57
#13

#12 Gör det, såg att man behövde premium för att se på Kanal 9 men det kan det ju vara värt för att få en bra kvalité! 👍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
hampusrylander
2016-02-28 21:15
#14

#13 ja, jag såg det jag också. Annars får jag väl sitta uppe hela natten och se det på TVn vid 03 eller vad det nu var för tid hahah!

Sham's Rats

Cireea
2016-02-28 21:18
#15

#14 hahah ja 😂Vad gör man inte för TWD!😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Halvdansken
2016-02-28 21:45
#16

Jag kollar via Dreamfilm.  Perfekt kvalitet och svenska texter.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

hampusrylander
2016-02-28 22:40
#17

#16 det är något problem för mig med både swefilm och dreamfilm som gör att det jag ska kolla på inte laddas och det är liksom bara helt blankt :( Något problem med min dator…

Sham's Rats

hampusrylander
2016-02-28 22:43
#18

*SPOILERS AVSNITT 8-10*

Jag kan inte riktigt släppa detta men dog inte Deanna av att bli dödad av walkers i huset där dom skyddade sig när det var walkers överallt utanför? Och hon hade en pistol och skulle egentligen skjuta sig själv?? 

Men i avsnitt 10 när Spencer och Michonne hittar henne som walker i skogen så har hon inte en skråma på kroppen??

Sham's Rats

Cireea
2016-02-28 22:57
#19

#18  En teori är  att de walkers som kom in i rummet inte totalt åt upp henne (obviously) då hon redan var på väg att bli en walker, hon var ju långt gången, utan istället tog några "provtuggor" men lät henne vara då infektionen redan spred sig i henne. Då dom inte attackerade henne tog hon sig ut och gick mot skogen där hon sedan hamnade som walker. 

Man kan anta att hon tog sig bort från staden medan hon fortfarande var halvt människa för att inte riskera att hon som walker skulle döda andra människor.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

hampusrylander
2016-02-28 23:10
#20

#18 det sista man såg av henne var ju att dörren till hennes rum gick upp och hon skrek och liksom såg till att dom andra skulle kunna ta sig ut. Men sen i skogen då i avsnitt 10 säger ju Spencer också "I think I saw her that night",  angående när alla walkers var inne i Alexandria. Och som walker ser hon väldigt hel ut… kan ju också vara någon miss i hela produktionen eller så har jag missat något :(

Sham's Rats

Annons:
Cireea
2016-02-28 23:25
#21

#20 Ja hon skrek, men hon skrek liksom som en sista stridsgrej och sedan sköt hon walkers. Vi fick aldrig se att hon sköt sig själv eller blev äten av någon walker. Så hon ska alltså ha tagit sig ut i staden och senare ut i skogen helt enkelt! 😉


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

hampusrylander
2016-02-29 14:05
#22

#21 precis. På något sätt måste hon undvikit alla walkers då och kommit ut i skogen och dött där och sen blivit walker.

Sham's Rats

hampusrylander
2016-02-29 14:05
#23

Nu har jag precis sett avsnitt 11!! Wow!

Sham's Rats

Cireea
2016-02-29 14:08
#24

#23 Not me not me! 😮 Får återkomma till tråden så snart jag hunnit kika!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

nottheonly
2016-03-09 12:37
#25

Är jättenervös över den här delen av säsongen efter allt man läst om Negan! haha

hampusrylander
2016-03-09 15:48
#26

#25 Verkligen, jag också! Har hört och läst så mycket angående honom lite här och var och är bara så nervös över vad som kommer hända. 

Har du sett avsnitt 12??

Sham's Rats

Cireea
2016-03-09 23:09
#27

I varje avsnitt sitter jag och bara "Nu kommer han!" 😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Cireea
2016-03-13 01:25
#28

Okej okej okej, imorgon är det dags igen. 😐

Vem tror ni kommer falla offer för Negan när det väl kommer till det? Blir det Glenn precis som i serietidningarna? Eller blir det Daryl? Carol? ..Maggie? 🤔Eller någon helt annan? Ge mig era teorier!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[xMondSy]
2016-03-13 09:16
#29

Jag tror Carol! Har inte läst tidningarna, men av någon anledning har jag en känsla att Carol ligger py till! :-) Jag har ändå tröttnat på henne!

hampusrylander
2016-03-13 13:43
#30

Jag hoppas verkligen inte att det blir Daryl, eftersom att han är min favorit. Dessutom känns det som att han är odödligt hahah… Men det skulle inte förvåna mig ifall det blir Glenn eller Maggie. Eftersom att Glenn+Maggie är en rätt stor del nu.

Blir ledsen oavsett vad,  tycker om alla nuvarande karaktärer :(

Sham's Rats

[xMondSy]
2016-03-13 13:46
#31

#30 jag dör om Daryl dör!

Cireea
2016-03-13 13:49
#32

Hoppas INTE på Daryl 😐 Hatar att han fått så lite screen-time på senaste. 

OCH HALLÅ?! 
Hur kunde Carol kyssa den där andra snubben? Hade nästan förträngt det men minns det nu. Det är ju Daryl+Carol som gäller! 😭


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Halvdansken
2016-03-13 16:24
#33

#32. Vilken snubbe? Det har nog jag också förträngt.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Cireea
2016-03-13 16:29
#34

#34 ååh minns inte vad han heter, men han bor ju i stan och jag tror han var den som konstruerade väggen som är byggd runt Alexandria? 🤔
Hon gav honom kakor och sen hoppla kysstes dom någon scen senare.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
[xMondSy]
2016-03-13 19:35
#35

#34 Jaaa! Den sura gubben! Jag vet vem du menar :D

[xMondSy]
2016-03-13 19:43
#36

Här är den! Inte kyssen men, från scenen :D 
HÄR

Cireea
2016-03-13 21:44
#37

JA! HAN! BLÄÄÄÄ!! 😡

Han tar Carol ifrån Daryl, inte okej! Hoppas han dör.. 😕


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[xMondSy]
2016-03-13 22:12
#38

Han är ett creap! Tänk om hon föreslår en 3-kant xD

Cireea
2016-03-13 22:17
#39

#38 UUUUSCH! 🤮 No wai!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[xMondSy]
2016-03-14 17:55
#40

Är det bara jag som missat något! Men när jag bläddrade igenom bilderna på kyss scener så hittade jag en bild på daryl och Carol tillsammans i ett badkar?!

Halvdansken
2016-03-14 18:06
#41

#40 What!! Den vill jag se. Var de avklädda eller hade de kastat sig ner där för att ta skydd mot något?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
[xMondSy]
2016-03-14 20:31
#42

#41 det såg ut som ett mer romantiskt/sexuellt sammanhang. Jag ska leta upp, vänta!

Cireea
2016-03-14 20:53
#44

#43 Photoshop ..


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Halvdansken
2016-03-14 21:31
#45

Jeps.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[xMondSy]
2016-03-15 09:49
#46

Jag såg den bara när jag bläddrade igenom och la ingen större sökning i det hela xD

Man ska inte bläddra på google när man är trött iaf :P

Cireea
2016-03-15 11:34
#47

#46 haha verkligen inte! 😂

Börjar känna mig lite orolig för Carol iaf med tanke på senaste avsnittet, visst hon hade saker under kontroll osv. men visst känns hon lite… vekare? Lite blödig? 😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[xMondSy]
2016-03-15 17:41
#48

Jag tror hon börjar få hjärnsläpp! Väntar på att hon ska gå bersärkargång :-P

Annons:
Halvdansken
2016-03-15 20:27
#49

Go Carol! Nu har hon ju blivit sig själv igen. Och jag gillade föreningen mellan henne o Daryl. Kan ge lite hopp.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

hampusrylander
2016-03-16 14:03
#50

Jag trodde först att Carol betedde sig som hon gjorde av taktiska skäl för att dom skulle tro att hon var mycket svagare, liksom att hon bara spelade. Men det verkade ju inte alls vara så vid slutet. Dessutom har hon ju förändrats mycket sen dom kom till Alexandria. 

Blev så glad av att se Carol och Daryl's återförening också!! 

Men over all så tyckte jag att avsnitt 13 var ganska lame… hade hoppats på att mer skulle hända.

Sham's Rats

Cireea
2016-03-16 14:12
#51

Jo, men samtidigt är det ingen bra förändring Carol genomgår, enligt min åsikt då alltså. Det är en brutal värld de lever i och då hon ingår i en sådan stor grupp som anses hotfull av andra är det inte bra om hon sänker garden och börjar leka hemmafru i Alexandria. 😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

hampusrylander
2016-03-16 15:34
#52

Precis.. jag saknar den Carol som förstörde hela Terminus och räddade allihopa!

Sham's Rats

Halvdansken
2016-03-16 15:47
#53

Hon kommer tillbaka. Jag undrar vad de där kakorna var, som hon mer eller mindre tvingade folk att äta. De med "rödbetssaft" i. Tyckte jag verkade märkligt.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[xMondSy]
2016-03-16 19:50
#54

#53 Där sa du något! Det vart helt suspekt faktiskt när du nämner det, jag reagerade aldrig direkt på det då. Men nu när jag tänker efter så funderar jag på om hon hade någon specifik plan med de kakorna.

[xMondSy]
2016-03-21 17:58
#55

Någon som sett det senaste från idag?

Inget som höll mig på spänn direkt, men ändå händelserikt när det väl hände. Rip Denise 😭

Annons:
Halvdansken
2016-03-21 20:12
#56

Vad håller Carol på med? Har hon en plan, eller är hon bara trött på alltsammans?
Klarar inte om hon sticker, blir skadad och Daryl kommer efter och det blir nån Romeo o Julia kyss när hon dör. Eller annu värre , att han blir dödad när de kysser varandra där i slutet.

Eller tvärtom, om de nu ska följa Shakespeare  (Julia dör sist).

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Cireea
2016-03-21 23:06
#57

Alltså omg vilken episod. Jag orkar inte!!! 😮
Carol, wtf håller hon på med? Blir bara less och arg, hatar sådana som ska spela värsta martyren eller när dom är så dramatiska. Carol har varit precis sådan sedan förra episoden och jag blir bara mer och mer frustrerad. 

Carol sticker och blir tagen av Negan? Daryl med co. ska ut och rädda henne, blir fångade själva och det är där finalen kommer? Negan dödar någon av dom som stuckit efter Carol?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

nottheonly
2016-03-22 00:37
#58

Jag förstår Carol till viss del, Alexandria och Morgan har nog bidragit till mycket av hennes förändring. Det är ju mycket det som jag känner att det handlar om nu, vilka är egentligen the bad guys? tror Carol har liksom insett lite nu vad hon egentligen har gjort. Hon har ju gjort det som hon känt varit det bästa för gruppen, men samtidigt så har det varit väldigt extremt många gånger och långt ifrån den hon varit förut.. men det är ju en helt annan värld nu och man måste väll vara tvungen att göra hårda val och utföra dem för att överleva och skydda dem man älskar. Som de sa i Fear the walking dead "The only way to survive a mad world is to embrace the madness."

Jag tror att de känner Carol så pass bra nu att de inte kommer att leta efter henne, hon behöver nog bara lite tid för att handskas med sina tankar och känslor sen kommer hon tillbaka lika bad ass som vanligt! jag hoppas det iallafall 😃

De som verkligen är ett big NO för mig, som verkligen INTE får dö är Daryl,Rick,Carol & Carl. Sen gillar jag han Jesus mycket också såå han får ju gärna vara kvar länge han med 😍

Cireea
2016-03-22 10:08
#59

#58 Ja självklart kan man förstå Carol och hur hon känner, men att ha en mental breakdown och dra när hon VET att någon farlig som Negan är efter dom är verkligen ingen bra idé. 😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[xMondSy]
2016-03-22 16:09
#60

Hon har helt tappat förståndet! Och dyker denna där Negan upp så ska jag banne mej se till att hänga honom från tåspetsarna själv! xD

[xMondSy]
2016-03-28 20:15
#61

Vad det bara jag som fann detta avsnittet väldigt lame? 😴Men jag är orolig för Michonne, Daryl, Rosita och Glenn 😮

Halvdansken
2016-03-30 00:57
#62

Vad tyckte ni om nr 15? Vad ska Carol? Vad händer med Daryl? Vem blev skjuten? 
Och när får vi möta Negan?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
hampusrylander
2016-03-31 16:05
#63

#61 ja, kändes rätt segt och inte fullt så händelserikt.

Har tittat om och om igen på slutet av avsnitt 15 och det ser verkligen ut som att han skjuter Daryl. Om han dör så är hela serien förstörd.

Sham's Rats

[xMondSy]
2016-03-31 17:09
#64

Det känns faktiskt som att det var Daryl som fick ta skottet! Men, filmer och serier har lurat oss förr ^^

hampusrylander
2016-03-31 18:40
#65

#64 precis… känns dock väldigt konstigt ifall Daryl skulle dö. Framförallt på ett så tråkigt sätt efter alla dessa 6 säsonger.  Jag hoppas att det bara var en vidrig cliffhanger!

Sham's Rats

[xMondSy]
2016-03-31 20:11
#66

Förhoppningsvis var det bara ett dåligt avslut! Gillade inte riktigt fejkblodet på kameran grejen :P

Cireea
2016-04-01 17:23
#67

Jag tror han sköt honom i axeln eller liknande.. 😛


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

hampusrylander
2016-04-01 17:55
#68

#67 skulle inte förvåna mig ifall det var så. Jag hoppas att det är så i alla fall!

Sham's Rats

Cireea
2016-04-01 18:10
#69

Jag hoppas också på det 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
[xMondSy]
2016-04-04 19:33
#70

Vilken jobbig säsongsavslutning! Nu vet vi ju vem Negan är 😮
Tyvärr så tror jag att Abraham fick klubban!

hampusrylander
2016-04-06 22:37
#71

ugh såg precis färdigt säsongsavslutningen och är helt skärrad och har en puls på max. fyfan så vidrigt allt är och fyfan för att avsluta en säsong så.

Sham's Rats

Halvdansken
2016-04-07 09:39
#72

Avslutningen fick massiv kritik på TWDs Facbooksida. Alla var jättesura.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Cireea
2016-04-07 10:19
#73

Oja, många är riktigt upprörda över säsongsavslutningen. Mycket handlar om att vi tittare inte fick se VEM Negan dödade..

Tycker många är lite naiva, trodde dom verkligen att dom skulle visa det? Jag tycker det känns som en självklar cliffhanger inför kommande säsong. Hela säsong 6 har ju byggt upp inför gruppens mötet med Negan och det var exakt det mötet säsongen avslutades med.. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

nottheonly
2016-04-07 12:36
#74

#73 Jag trodde helt klart att de skulle visa det, TWD har inte varit en sån serie som har kört med cliffhangers - de har inte behövt det. Att inte visa vem det är tog helt klart död på allt det känslomässiga kring den karaktärens död.

Cireea
2016-04-07 16:25
#75

#74 Då har vi helt enkelt uppfattat det lite olika 🙂 Men jag förstår helt klart besvikelsen och att stämningen samt känslorna trubbades av lite när man inte fick se vem som fick smällen. 

Jag undrar däremot hur dom börjar säsong 7, kommer vi få se vem som dog direkt? Eller ska dom mjölka lite och inte visa vem som dog förrän ett par avsnitt in?  I vilket perspektiv kommer vi få se när nu person X blir dödad? 

Jag känner mig väldigt fundersam över hur dom ska lägga upp kommande säsong för att fånga tittarna med tanke på kalabaliken som uppstått nu. 😛

För att gå till något helt annat, är det bara jag som undrar vad som hände med hela den här grejen om att alla bär på Walker-viruset? Det kändes som att det "kapitlet" inte direkt är avslutat.. 🤔 Vi fick veta att Rick fick information om att alla människor bär viruset av den där killen (läkare? forskare?) som dog (tog självmord tror jag det var) , och sedan fick vi inte veta mer. Eller har jag missat något?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[xMondSy]
2016-04-07 17:16
#76

#75 Jag kommer inte heller ihåg om de har nämnt något mer ang. detta! Känns mer som att det var en snabb grej och sedan efter det så har alla avsnitt handlat om överlevnad

Annons:
hampusrylander
2016-04-07 17:27
#77

Tyckte mest bara att det är sjukt elakt av produktionen att göra som dom gjorde. Men det är ju helt klart en cliffhanger som dom "vinner" tittare på. Men dom hade inte behövt göra något sånt. Tycker inte att det var okej någonstans samt att hela sista scenen var rent av bisarr och jag ryser fortfarande av obehag när jag tänker på det.  

Men vem tror ni det var som dödades? Vad jag hört så har teamet helt gått igenom och gjort allt så väl att en inte kan lista ut det via några missar på något sätt. Hörde att det till och med är så pass att castet inte själva vet vem det är som dör.                       Nu när jag har smält det lite så tror jag tyvärr att det blir Abraham med tanke på hur mycket dom byggt upp det med honom genom hela säsongen. Sen efter första smällen ser man att personen lyfter upp huvudet och tittar på Negan innan andra smällen kommer, känns som något Abraham skulle göra också. Men oavsett vem det är så är jag ledsen över slutet och vem det än är som dör. 

#74 jag tror att dom kommer mjölka på det lite och säkert börja med att visa hur hela gänget har fått det då istället när saker har blivit så förändrade. Eller så börjar det med någon lång backstory och sånt. Tror inte att en får veta det direkt i första scenerna i alla fall. Vore ganska lame att ha en sån uppbyggnad (x-antal månaders uppehåll) för att sen bara helt basic visa vem som dog. 

Tror inte att det är något mer som finns att veta angående att alla är smittade. Det berättades väl bara endast för att man skulle veta att vem som än dog och oavsett vilket sett så blir man en walker.

Sham's Rats

Halvdansken
2016-04-07 17:46
#78

Många tror det är Glenn, för det var så han dog i originalserien.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[xMondSy]
2016-04-07 17:54
#79

Jag tror med att det kan vara Abraham! Jag hoppas absolut inte att det är Glenn eller Daryl :(

hampusrylander
2016-04-07 17:54
#80

#78 precis. känns dock lame ifall det skulle vara Glenn för att han har inte haft sån stor roll i senaste säsongen och senaste avsnitten. Och allting är ju väääldigt annorlunda i denna serie tillskillnad från originalserien. Dessutom så i originalserien så har Abraham redan dött vid det här laget. 

Dom flesta som jag hört dela sina teorier och tankar kring det tror att det är antingen Glenn, Abraham eller Eugene.

Sham's Rats

Halvdansken
2016-04-07 20:23
#81

Helt ärligt tror jag inte att skaparna av TV-serien vet det heller. Det var ett fantastiskt ögonblick att börja löneförhandla, kolla tittarnivåer, undersöka vem som är mest populär på sociala medier, reklamintäkter osv.

Men ni vet väl att "If Daryl dies we riot!!"

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Cireea
2016-04-07 21:37
#82

#81 Bilden är raderad, kom ihåg att följa lagen 🙂Det vill säga att man inte laddar upp bilder man inte har tagit själv eller fått tillåtelse att använda.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Halvdansken
2016-04-07 22:29
#83

Ok, men de bilderna är alltså använda jag vet inte hur ofta. FB osv. Tror nog inte att jag bröt mot nån lag. Kanske I Fokus lag?

Är det ok om man bara postar länken?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
hampusrylander
2016-04-07 23:20
#84

#81 om det skulle vara Daryl (tror verkligen inte att det är han) så ger jag upp med att fortsätta följa serien haha. Och produktionen skulle bara skjuta sig själva i foten om det är han som dör. Alla kommer bli helt rasande och tittarsiffrorna lär nog minska radikalt om det skulle ske.

Sham's Rats

Cireea
2016-04-08 09:07
#85

#83 Du bryter mot svensk lag genom att posta bilder du inte har tillåtelse att använda.🙂Det spelar ingen roll om liknande bilder används på andra sociala medier, på iFokus är det förbjudet att posta sånt man inte har tillåtelse att använda.

Du kanske ska läsa på lite om upphovsrättslagen så förstår du nog vad jag menar, du kan läsa om den här: https://lagen.nu/1960:729

Det står även tydligt i iFokus regler att man inte får kopiera upphovsskyddat material eller bryta mot svenska lagar och förordningar: http://www.ifokus.se/about/rules_of_conduct 

Länkar är helt okej! 👍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Halvdansken
2016-04-08 10:37
#86

#85. Ok, så vet jag det.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Rumblebee
2016-04-18 13:56
#87

Jag är tvärsäker på att det är Aaron som dött. Tittar man riktigt noga på Negan när han ska svinga klubban så kan man se skuggan av Carls hatt. Saken är den att skuggan är inte rätt på utan aningen vinklad, så personen som blev slagen satt till höger om Carl. Och det var Aaron, sedan Sasha och sen Rick. Eugene satt till vänster om Carl.

Cireea
2016-04-18 14:17
#88

Tydligen ska det vara så pass bra filmat att man inte ska kunna lista ut vem som dog, och det här är något jag läst att produktionen sagt själva i en intervju.
Inte ens skådespelarna själva vet vem som kommer bli dödad..det kommer dom inte få veta förrän dom läst manuset. 😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

nottheonly
2016-04-25 12:07
#89

#88 Elakt egentligen. Man kommer dit och tror att man ska fortsätta jobbet sen bah "Sorry, you died". 😂😭

Cireea
2016-04-25 12:09
#90

#89 Haha ja men personen som nu dör kommer ju få filma sin dödsscen.. SEN är dom utan jobb! 😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
nottheonly
2016-04-25 12:13
#91

#90 Haha ja juste! nervöst för dom också 😉

Cireea
2016-04-25 12:16
#92

#91 haha precis! 😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

hampusrylander
2016-04-25 15:11
#93

Har överanalyserat allting så mycket nu. Men av någon anledning så är jag helt hundra på att det är Abraham. Är så pass inställd på att det är han nu att jag kommer bli chockad om det är någon annan :(

Sham's Rats

Cireea
2016-04-25 15:19
#94

De allra flesta tippar på Abraham så du är inte ensam om det!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[xMondSy]
2016-04-26 10:18
#95

De känns som han! För jag vet inte vem annars som skulle sätta sig upp igen o bara ta emot?

nottheonly
2016-04-26 23:02
#96

Jag orkar inte ens försöka gissa vem det är, there's no point 😕

Cireea
2016-04-26 23:24
#97

Vi får ju se vem det är i nästa säsong så.. 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Dankoso
2016-10-21 22:06
#98

Jag är nu 90% säker på att det är Glenn som får ta smällen. Tänkte först att de nog inte skulle välja honom då han var offret i serietidningarna och fansen kommer att förvänta sig det. Men efter the sneak peek så verkar mer och mer peka åt det hållet samt att om man lyssnar riktigt noga vid 0:24 kan man höra en kvinna(Troligen Maggie) snyfta "Oh Glenn"

Men men den som lever får se har för övrigt inget emot om det skulle vara honom, faktum är att jag nästan hoppas det. 

Missförstå mig inte gillar Glenn och han är en av mina favoritkaraktärer efter Daryl och Michonne men känner att nu när vi fått vänta så länge så vill jag att dödsfallet faktiskt ska göra intryck och känner att Glenn skulle vara den bästa kandidaten då han är en av de få som överlevd sen första säsongen och alltså är en fan favorit.

Cireea
2016-10-21 22:09
#99

#98 Det finns en ny tråd för säsong 7! 🙂 Kika i den!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: