Annons:
Etikettertvseriewebbserie
Läst 2426 ggr
[Tuulikki]
2/11/16, 1:05 AM

Under the dome?

Jag har precis kollat klart alla avsnitt av The 100 (och sitter spänd för varje avsnitt som släpps av 3e säsongen).

Men jag vill ha något nytt att kolla på. Fick tips om Under the dome, men är den läskig? Jag är väldigt lättskrämd och tyckte att The 100 var skitläskig med "Grounders" i början. Dock är serien så bra att det är värt det.

Jag har inte riktigt förstått vad Under the dome handlar om, mer än att det är en stad under en kupol och befolkningen vill ta sig ut. Någon som kan förklara? Jag har googlat men förstår inte engelskan så jättebra.

Annons:
Lizelda
2/11/16, 1:10 AM
#1

Tycker inte alls den är läskig. Inte bra genom hela men över lag, klart sevärd :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Moalinn
2/11/16, 1:20 AM
#2

Jag tycker inte att under the dome är läskig, inte alls faktiskt. Lite fula effekter ibland bara men absolut värd att ge en chans. Det är som du säger en stad som "fångas" av en kupol, befolkningen i staden kämpar för att överleva och ta sig ut - det är väl egentligen det det hela går ut på. Jag är sämst på att förklara handlingar men det är inte så mycket mer än så. Kan låta skittråkigt men den är faktiskt ganska bra, inte bästa serien någonsin kanske men tycker du borde ge den en chans iallafall! 😃

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Cireea
2/11/16, 1:22 AM
#3

Under the dome är inte alls läskig i min mening 🙂Dock ingen serie jag kommer se om utan en gång räcker.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[LadyK]
2/11/16, 1:22 AM
#4

Var så besviken på serien då jag läst boken innan och den är så så mycket bättre.

Cireea
2/11/16, 1:24 AM
#5

#4 Know the feeling.. 😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Tuulikki]
2/11/16, 1:40 AM
#6

Hm.. kanske får se den då, i brist på annat :) En kan ju ge den en chans.

Eller någon kanske har tips på en annan serie i lite samma stuk? The 100 är den absolut bästa serien jag har sett, delar förstaplatsen med Vänner.

Annons:
Moalinn
2/11/16, 1:56 AM
#7

Rekommenderar Orphan Black om du inte sett den! Handlar, kort och gott, om kloner. Trodde inte att den skulle vara något att hänga i granen men när jag hittade den kunde jag inte sluta kolla. Den har verkligen levererat genom alla säsonger och väntar med spänning på en ny!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Halvdansken
2/11/16, 10:46 AM
#8

Under the Dome handlar om hur människor reagerar i en extrem situation. Hur relationer förändras, hur man löser uppgifter och hus man påverkas av stress.
Lite som The Walking Dead, som egentligen inte handlar om zombier, men som ju givetvis har ett visst äckel-inslag.

Under the Dome är inte läskig men intressant. Jag har läst boken och klarade inte av att se serien då det var så mycket förändringar.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[Tuulikki]
2/11/16, 2:50 PM
#9

#8 Haha, TWD vägrar jag se, fy sjutton! Har sett snuttar av det när sambon kollat men det har inte varit särskilt roande!😂

Hm, som sagt, jag får nog ge det en chans.

Cireea
2/11/16, 2:55 PM
#10

Har du sett serien Dark Angel? 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Tuulikki]
2/11/16, 3:52 PM
#11

#10 Nej den har jag aldrig ens hört talas om! Får kika på vad det är för något :) Tack för länken!

Cireea
2/11/16, 3:54 PM
#12

#11 Den är riktigt bra 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Tuulikki]
2/13/16, 2:33 AM
#13

*SPOILERVARNING*

Jag har börjat kolla på UTD nu och jag måste erkänna att den är bra, MEN jag tycker den är lite läskig med han den där psykopaten som gömmer sin "flickvän" i källaren😐

Annons:
17453daystoheaven
2/15/16, 2:02 PM
#14

#0 Å ja, The 100 är riktigt bra! Ett tonårsdrama som jag inte kunnat hitta i någon annan serie. Förövrigt så söker jag också efter det som du efterfrågar, något som liknar The 100. Men har inte hittat något än.

Tittade på Under the dome för ett tag sedan, tyckte den var helt okej, men slutade titta av någon anledning. Inte alls särskilt läskig i min mening, men visst finns det obehagliga scener.

Annars så har jag har ingen direkt serie att tipsa om i exakt samma genre, med det finns några bra alternativ:

Lost (2004)
- Gammal, men bra.

Falling skies (2011)
- Kan innehålla lite ruggiga scener.

The Islands (2014)
- Har själv inte tittat på den, men utifrån
beskrivningar så antar jag att den är rätt hyfsad.

Sen finns det ju även en bunt med filmer som liknar The 100 något.

Hoppas du hittar det du söker!

 
/ ^\ Q /^ \

Cireea
2/15/16, 2:17 PM
#15

Personligen tycker jag att Lost spårade så fruktansvärt mycket … 😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

17453daystoheaven
2/15/16, 2:24 PM
#16

#15 Haha ja det tyckte min bror också så nu sitter jag här ensam och tittar. 😃

 
/ ^\ Q /^ \

[Tuulikki]
2/15/16, 5:41 PM
#17

Lost var bra i början, sen som ni säger så spårade det :P

Jag har gett upp Under the dome nu, var ingenting för mig.

Jag tror inte ni förstår hur lättskrämd jag är xD Nu håller jag mig till The 100 och letar efter en rolig serie att kolla på :)

Cireea
2/18/16, 12:41 AM
#18

Ja alla är vi olika känslig 🙂 Du gav det ett försök åtminstone, tråkigt att det inte riktigt passade dig. Säg gärna till om du ger dig på Dark Angel, gillar verkligen den serien även fast det inte blev ett par säsonger innan dom la ned.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: