Annons:
Etikettertvseriewebbserie
Läst 3316 ggr
Cireea
12/10/15, 9:16 PM

Mortal Instruments: Tvserien

Finns det fler än jag här inne som längtar efter tv-serien Shadowhunters som släpps i januari? Denna serie följer alltså Mortal Instruments-böckerna.

Filmen Mortal Instruments blev ju tyvärr inte lika populär som man hoppats så en andra film blev aldrig av. Man har nu valt att satsa på en tvserie som ska dyka djupare i böckerna än vad filmen gjorde.

*Notera att denna tråd kan innehålla spoilers från serien och böckerna * 


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Katniss
12/10/15, 9:19 PM
#1

När kommer den ut? Jag har läst första boken, men efter det fick jag ett långt uppehåll och kom inte igång igen :/

R.I.P. Anton 💔

Cireea
12/10/15, 9:22 PM
#2

#1 Den ska ha premiär i januari, om man kollar IMDb så står det att första episoden släpps den 12:e januari. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Katniss
12/10/15, 9:24 PM
#3

#2 Ok, kanske värt att ge serien en chans iaf :)

R.I.P. Anton 💔

Cireea
12/10/15, 9:25 PM
#4

#3 Absolut, det tycker jag! 👍Ska också se serien och hoppas att den är bra. 

Serien kanske till och med hjälper dig att komma igång med böckerna igen 😉


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Katniss
12/10/15, 9:27 PM
#5

#4 Ja, kanske det :p Tycker bara att den blev lite konstig, för alltså, allvarligt, de är syskon… :S

R.I.P. Anton 💔

Cireea
12/10/15, 9:30 PM
#6

#5 Du borde nog fortsätta läsa.. 😎


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Katniss
12/10/15, 9:51 PM
#7

#6 Jag antar det.. Så de är inte syskon? (svara inte på den frågan, vill inte ha några spoilers om jag fortsätter att läsa.. Nej men nu blev jag ju sugen på bokserien igen! :p

R.I.P. Anton 💔

Cireea
12/10/15, 10:32 PM
#8

#7 Jag säger bara att du borde fortsätta läsa. Svar på allt finner du i böckerna. 😉

Jag läser böckerna på svenska då dom är lite lättare att förstå med tanke på alla konstiga och invecklade namn osv. Hittills har det kommit fyra böcker på svenska, och den femte kommer nästa år under våren om jag inte minns helt fel. 🙂Totalt är det sex böcker. 

För mig blir det bara bättre och bättre ju mer man läser och jag hoppas att serien kommer bli lika intressant. 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Katniss
12/10/15, 10:33 PM
#9

#8 Jag läste den första på svenska. Men jag för nog ta och låna den hör boken imorgon :)

R.I.P. Anton 💔

Cireea
12/10/15, 10:34 PM
#10

#9 Jaa, fortsätt läs 😍Du kommer inte ångra dig!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Katniss
12/10/15, 10:36 PM
#11

#10 Då gör jag väl det :) Hmm… Hoppas mamman vaknar någon gång också :)

R.I.P. Anton 💔

Cireea
12/10/15, 11:30 PM
#12

#11 Det vet man aldrig 😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Katniss
12/14/15, 7:08 AM
#13

Hmm.. Jaha. Jag hade tydligen läst andra boken också. Synd bara att det dröjde till sida 100 innan jag upptäckte det :/ jaja, iväg till biblioteket igen blir det väl :)

R.I.P. Anton 💔

Annons:
Cireea
12/14/15, 11:58 AM
#14

#13 Haha, så kan det gå! 😂 Då har du ju snart hunnit ikapp 😉


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Katniss
12/14/15, 2:07 PM
#15

#14 Hur många böcker finns?

R.I.P. Anton 💔

Cireea
12/14/15, 2:41 PM
#16

#15 Sex böcker (varav fyra finns på svenska, den femte kommer ut i januari) 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Katniss
12/14/15, 3:24 PM
#17

#16 ok :)

R.I.P. Anton 💔

Snurrig
12/15/15, 3:53 PM
#18

Jag kan inte påstå att jag längtar, men jag vill se hur serien är i jämförelse med filmen. Det kan nog bli någonting riktigt bra av det här. Älskar den här typen av serier, filmer och böcker. Jag har den första boken på svenska, men kommer förmodligen inte att läsa fortsättningarna då det inte var något som jag fastnade för (att läsa). Får väl erkänna att jag somnade när jag kollade på filmen också, men jag tror absolut att serien kan vara något för mig.

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Cireea
12/16/15, 12:34 PM
#19

#18 Vad var det med boken som du inte fastnade för? 

Själv tycker jag att filmen är liksom okej trots att dom förstörde den en massa. Jag älskar inte filmen och anser att dom gjorde ett värdelöst jobb men jag hatade den inte direkt utan jag ogillar den bara i jämförelse med boken. Som sin egen gillade jag filmen. Däremot hoppas jag så innerligt att serien blir bättre då böckerna är totalt underskattade (åtminstone här i Sverige). 😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Katniss
12/16/15, 1:54 PM
#20

Nu har jag läst tredje boken :)) Riktigt spännande, så ser nog fram emot serien ganska mycket faktiskt

R.I.P. Anton 💔

Annons:
Cireea
12/16/15, 1:56 PM
#21

#20 Den förklarade en del, eller hur? 😎


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Katniss
12/16/15, 2:21 PM
#22

#21 Jepp :)

R.I.P. Anton 💔

Snurrig
12/16/15, 4:03 PM
#23

#19 Det var 2-3 år sedan jag läste den, så jag minns faktiskt inte. Det är möjligt att det berodde på att jag läste den på svenska och att det därför kändes konstigt och fel. Senare så läste jag Clockwork Angel, och när jag inte fastnade för den heller så kändes det inte som någon idé att läsa något mer av samma författare.

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Cireea
12/16/15, 4:07 PM
#24

Okej :) Alla kan inte gilla allt, fullt förståeligt! 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Katniss
12/16/15, 4:14 PM
#25

#24 så är det :)

R.I.P. Anton 💔

nottheonly
12/23/15, 1:13 PM
#26

Jag ser verkligen framemot den! har dock bara läst första boken. Tror definitivt att den kommer passa som tv-serie form. 😃

Cireea
12/23/15, 1:51 PM
#27

#26 Har du en plan på att läsa fler böcker eller nöjer du dig med en? :) 

Jag tror också på att en tv-serie blir bättre än filmer då det är så mycket som ska täckas, vilket dom inte skulle lyckas med om dom skulle göra filmer. Vi såg ju bara hur det gick i första filmen.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
nottheonly
12/27/15, 12:07 PM
#28

#27 Jag har väl tänkt att jag ska läsa de andra böckerna också men har så mycket jag vill läsa men hittar inte riktigt tiden och suget till det. Är en periodare haha! 

Ja första filmen var ju inte alls lik boken, de hade ju tagit själva historien men gjort om den helt och hållet.

Cireea
12/27/15, 1:18 PM
#29

#28 Ah, jo men sån är jag också. 😂Men när jag väl sätter mig in i en bokserie så brukar det gå fort, haha! 

Eller hur, just att dom förstörde de kommande böckerna genom vissa konversationer gjorde mig riktigt förbannad. 😕


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

nottheonly
12/27/15, 2:41 PM
#30

#29 Ja samma här oftast! vet inte varför det inte blev så med Mortal Instruments, för tyckte verkligen om boken. Nu har jag börjat lite smått med The 5th wave för vill gärna läsa den innan den kommer på film, men sen ska jag nog ta tag i Mortal Intruments.. Alec och Magnus verkar vara ett populärt ämne och det längtar jag efter att läsa om 😎

Cireea
12/27/15, 2:45 PM
#31

#30 Alec och Magnus är väldigt populärt 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

eefoto
12/27/15, 9:04 PM
#32

Ser verkligen fram emot serien! Tycker de overall lyckats bättre med castingen. Enligt min åsikt så lyckades "filmen" dock bättre med Magnus Bane, Luke och även Jocelyn. Men får vänta och se, kanske överaskar stort? Alan van Sprang som Valentine är dock en riktig fullträff!:D

Däremot tog filmen ur så mycket och även ändrade saker som gjorde att hela historien föll samman. Om man dock inte hade läst böckerna var inte filmen så dålig men för mig iallafall fattades alldeles för mycket från historien och för mycket ändrade på. Tex träffades dom ju inte i Institutet, de var ju i ett hus en bit utanför Now York…:/ Filmen sjönk ju lixom redan där från tio till fem… Men sjukt pepp på serien!!:)

 Erika, ~värd på dressyr~

Cireea
12/27/15, 9:12 PM
#33

#32 Jag är en smula besviken då jag tyckte att Jamie Campbell Bower var den perfekta Jace i filmen. Men samtidigt kanske Dominic Sherwood överraska mig när serien väl börjar så jag är ju inte helt och hållet emot honom som Jace. 

Alan Van Sprang kan definitivt vara en bra Valentine. Gillar även Harry Shum Jr. som Magnus, det kan nog vara en riktigt bra skådis för rollen! 😃

Exakt, det där störde jag mig också på väldigt mycket i filmen. Exempelvis tog dom bort hela den där delen med att Clary tog med Luke och hela vargflocken till "Plats X" för att hämta hem "Personerna" (Du fattar nog vad jag menar). 

Tycker även att dom försökte göra Hodge till ett offer i filmen, när det utspelade sig på ett helt annat sätt i boken.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

eefoto
12/27/15, 9:25 PM
#34

Jamie var helt okej även Kevin. Jag ser ju bara  Harry som Mike i Glee men hoppas verkligen att den stämpeln kan tvättas bort redan första avsnittet! x)

Hodge framställs väldigt mycket som ett offer i filmen vilket han ju är till en mycket liten del men absolut inte som de har vinklat det i filmen. 

Självklart är det ju svårt att få med allt från en bok men samtidigt borde man kanske inte ändra på saker så mycket. Då kanske man borde ta bort något mindre viktigt och lägga mer screentime för att få ihop de viktiga detaljerna.  Det är ju inte precis så att inte andra har lyckats med det..titta på Peter Jackson tex. Visst det finns ändringar i LOTR med men samtidigt har dom vävt in rätt saker på rätt sätt och på så sätt undvikit allt de som blivit fel med Mortal Instruments.

Tror verkligen att böckerna kan göra sig bättre som serie!:)

 Erika, ~värd på dressyr~

Annons:
Cireea
12/27/15, 9:39 PM
#35

#34 Väldigt bra poäng! 👍 Tycker verkligen att dom tagit fel beslut gällande vissa saker som lagts till och plockats bort i filmen, kanske hade det varit bättre om dom inte försökt göra en film per bok utan istället försökt väva ihop historien genom flera filmer, där dom tar bitar från alla böcker. 

Som nu med serien, det blir inte en säsong per bok utan dom kommer väva samman alla böcker genom säsongerna, med blandade händelser. Förhoppningsvis kommer vi längre än bara en enda säsong. ☝️


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Maleficum
1/14/16, 9:40 PM
#36

Nån mer som sett första avsnitten än?

Kika på avsnitt ett och två igår men vet inte riktigt än vad jag ska tycka, bättre än filmen iallafall men var så länge sen jag lyssna på böckerna så minns inte allt för mycket av dem (lyssnar på för mycket böcker :P) men var några av karaktärerna som inte kändes helt rätt i mitt huvud (bla Hodge och Luke). Ska bli intressant hur de kommer porträttera Alec och Magnus förhållande (läste någonstans att de skulle gå lite djupare på den fronten iallafall jämfört med filmen) dock hade jag tyckte det varit lite mer spännande om de gjort serie på The Infernal Devices serien (fast det är nog mycket för att jag just nu saknar en bra "kostymdrama" serie att se) men kan tänka mig att det skulle bli för kostsamt när de inte vet hur populära serierna kommer bli.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Cireea
1/14/16, 10:05 PM
#37

#36 Jag har inte hunnit se avsnitten men ska göra det ikväll eller imorgon hade jag tänkt 🙂 Redan när jag såg listan över skådespelare hade jag lite svårt för Luke då jag tyckte att versionen i filmen var så otroligt on point för min del. 

Men jag ska inte döma, jag ska ge serien en chans! 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Maleficum
1/14/16, 10:19 PM
#38

#37 Fördelen med tv-serie om de håller på tillräckligt länge är ju att man ofta vänjer sig vid karaktärerna efter ett tag.

Av det lilla jag kommer ihåg av böckerna så var nog Alec den som var mest som jag föreställt mig.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Cireea
1/14/16, 10:39 PM
#39

#38 Ja men precis :) Ska nog se första avsnittet nu, skriver här så fort jag har lite mer "kött på benen" 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Katniss
1/14/16, 10:45 PM
#40

#39 Vart kan man se det?

R.I.P. Anton 💔

Cireea
1/15/16, 12:07 AM
#41

#40 http://swefilm.tv/watch/shadowhunters-season-1_tocw6/ 

Hmm..jag är lite skeptisk fortfarande. Men vill gärna ge första episoden lite kritik. Det är inga spoilers så det är okej att läsa även om man inte sett de första avsnitten av serien. 🙂

Det finns ett par saker jag inte tänker klaga på och en av dessa är en del dåliga effekter. Självklart tänker jag inte klaga på dessa då dom antagligen har väldigt dålig budget, förhoppningsvis får dom bättre budget till nästa säsong (om det blir en) och då kan även effekterna förbättras. 

Visa repliker känns lite "meh" när dom levereras. Framför allt Clary (Katherine McNamara) är väldigt stel när hon pratar, vilket gör att man ibland tydligt hör att det är repliker hon levererar. Hon känns inte allt för naturlig i sin roll, kanske hade hon svårt att hitta rätt känsla för att "bli" karaktären Clary? 

Jag hoppas att Jace får sin personlighet tillbaka, han ska vara spydig och så otroligt självupptagen. Han ska vara obrydd, arrogant, kaxig, oförskämd och you name It. Här kändes han (hittills) lite för tam, men dom kanske vill bygga upp det lite innan han är sådär extrem, haha! 😂Dock gillar jag skådisen (Dominic Sherwood) även om Jamie Campbell Bower är den perfekta Jace enligt mig.. 

Finns lite fler saker att diskutera, men jag väntar med mer kritik tills jag sett fler avsnitt. För det kanske blir bättre med tiden.. 😎
Jag kommer fortsätta se serien för jag är nyfiken på hur dom tänker utveckla den. Rent story-mässigt så är jag väldigt spänd, jag gillar första avsnittet och hur dom introducerat den nya världen för oss. 

Kanske är det jag som haft för höga förväntningar på serien och därför känner mig en smula skeptisk. Men jag hoppas att det blir bättre! 👍

Älskar Simon redan, han är precis som väntat! Klockren skådis och han levererar verkligen! 😃Gillar Alec (Matthew Daddario) också, han känns rätt för rollen och man kan direkt koppla honom till karaktären i böckerna. Magnus Bane (Harry Shum Jr.) verkar lovande, dock har vi inte fått se honom särskilt mycket ännu. 😛


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Cireea
1/15/16, 1:15 AM
#42

Andra episoden avklarad, vill dock vänta in några fler som vill haka på diskussionen. Skriv gärna vad ni tycker om de två första episoderna när ni sett dem. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Swadika
1/16/16, 10:52 PM
#43

Har sett avsnitten och jag vet inte riktigt vad jag ska tycka, tror jag måste se några mer avsnitt. Jag läste nyligen böckerna och tyvärr jämför jag nog lite för mycket och man ska nog se utan att jämföra för mycket. 

Men hoppas det blir bra, känns som om det kan bli en bra serie :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cireea
1/17/16, 12:03 AM
#44

#43 Klart man jämför 😛Det är faktiskt lite oundvikligt.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Swadika
1/17/16, 2:34 PM
#45

#44 Självklart, haha men jag kan bara tänka "Hon säger inte så där", "Det där händer inte alls i boken" eller "Det där får hon inte alls reda på där. Haha så blir lite svårt att bara njuta av serien när man jämför för mycket ^^

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cireea
1/17/16, 2:54 PM
#46

#45 Aah, ja riktigt så höll jag inte på! 😃

Det jag störde mig på var snarare skådespelarnas sätt att leverera repliker och känslor. Typ i episod två när dom ska till benstaden …varför höll dom hand?! Alltså jag höll på smälla av när dom gick med sammanflätade fingrar. 😂Det känns lite som att Jace och Clary fått lite för starkt band redan. Känns lite fel. 

Nej men jag ska fortsätta se och jag hoppas att det fortsätter uppåt och blir bättre för varje kommande avsnitt som går! 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Maleficum
1/17/16, 2:56 PM
#47

#45 Helt klart en fördel då när det var för många år sedan man läst dem för att minnas alla detaljer!

Kolla faktiskt om på båda första avsnittet och det känns som den kan ha potential att bli bra men samtidigt så känns det som den kan helt floppa också. Förhoppningsvis så kommer skådisarna och specialeffekterna bli bättre med tiden ifall den fortsätter. Såg nyligen om första avsnitten av Buffy och den var ju inte helt 100 gällande skådespeleri och speciellt inte specialeffekter heller under första säsongen utan det blev ju betydligt bättre ju längre den höll på och det är väl egentligen ganska typiskt för många amerikanska TV serier.

Med tanke på att filmen inte blev så poppis som de hoppades måste det nog vara ganska mycket press på skådisarna och producenter och sånt nu att få serien att att bli bättre.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Cireea
1/17/16, 3:02 PM
#48

#47 Precis min tanke, jag hoppas att det blir bättre och att skådespelarna med tiden växer med sina karaktärer och därmed kan leverera bättre.  

Problemet är ju att många fans har otroligt höga förväntningar då filmen floppade, så om inte serien växer och blir bättre finns en stor risk att många fans överger den.

Men du har faktiskt en ganska bra poäng, många amerikanska tvserier som börjar med en dålig budget och lite okända skådisar har en del press på sig  och de möter mycket kritik hårt kritik i början.

Dock har jag fortfarande förhoppningar om att serien ska bli bättre 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Cireea
1/25/16, 2:44 PM
#49

Tredje avsnittet imorgon, vad tror ni händer härnäst? 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Maleficum
1/25/16, 3:30 PM
#50

Antar att de ska försöka rädda Simon =D hoppas alla blivit lite mer säkrare i sina roller inför detta avsnitt så det inte stundtals blir så stelt och styltigt som det blev i de tidigare avsnitten.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Cireea
1/25/16, 3:49 PM
#51

#50 Ja vi får hoppas 🙂 Det finns ju en risk att hela första säsongen kan vara lite så som det varit hittills, förhoppningsvis kommer det ändå en säsong till och där kan det finnas större chans att dom växt med sina roller och att det då blir bättre.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
1/27/16, 9:46 PM
#52

Tredje avsnittet finns ute, någon som sett det? 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Swadika
1/27/16, 9:48 PM
#53

Såg precis klart det :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cireea
1/27/16, 10:01 PM
#54

#53 Vad tyckte du om episoden?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Swadika
1/27/16, 10:09 PM
#55

#54 Jag skrattade rätt mycket åt vissa specialeffekter (eller typ alla), haha. Men jag vet inte riktigt. Det var väl bra ur en serie synpunkt, men det följer inte riktigt böckerna, mycket fel och så. Jag tror jag sa det senast också, att man får försöka att inte jämföra allt för mycket mellan bok och serie 🙂

Har du sett avsnittet?

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Annons:
Maleficum
1/27/16, 10:14 PM
#56

Såg det till lunch :) fortfarande lite stelt stundtals. Känns lite som de inte riktigt fått till någon bra kemi mellan Clary och Jace än. Känns lite som det är deras scener som blir mest stela.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Cireea
1/27/16, 10:16 PM
#57

#55 Jag håller på att se avsnittet just nu, är ganska intressant faktiskt (om man bortser från vissa saker såklart) .😛 Finns ett par saker jag känner mig förvirrad över hittills, rent generellt efter tre avsnitt:

  1. Valentine håller till i Chernobyl… 
    Jag förstår inte varför dom satt honom i Chernobyl, vad gör han där? Det känns helt ologiskt.. 
  2. Camille leder fortfarande vampyrgruppen
    I böckerna är hon inte med förrän i fjärde boken, och det är även första gången hon träffar Simon. Då är Simon (SPOILERVARNING) redan vampyr. Och det är Camille som vill ha hjälp av honom (vad vi vet just nu..) då han har Kainsmärket i pannan efter att Clary ritade dit det. Ni som läst alla böcker vet ju vad jag pratar om. Varför får man se henne nu? Det känns jätte konstigt. Älskar Camille i övrigt..perfekt skådis! 😮

Dock så vill jag fortsätta se, jag kan skratta åt vissa saker och sucka åt andra. Jag vill inte jämföra för mycket men vissa saker håller inte riktigt ihop. 😛Kanske utvecklas serien till det bättre, eller också går den raka vägen ner. Det beror helt på hur dom ska utveckla storyn och karaktärerna. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Maleficum
1/27/16, 10:42 PM
#58

#57

Varför de satte honom i Chernobyl kan jag tänka mig är för att folk inte är tillåtna där så ingen kommer bli misstänksam över allt konstigt de pysslar med?

Var på tok för länge sen jag lyssna på böckerna för kommer inte ens ihåg Camille :P Hon kanske kom med så tidigt för de inte vill/kan ha med hur mycket karaktärer som helst och det kanske läser nåt problem de kanske skulle få senare i serien?

Tror det är bra att jag inte minns så mycket från böckerna längre för det gör det mindre förvirrande :P (förutom de få saker jag faktiskt kommer ihåg och som inte stämmer).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Cireea
1/27/16, 10:47 PM
#59

#58 Bra teori, det kanske kan vara så som du säger. Då låter det lite mer logiskt, men ändå sjukt förvirrande från början! 😂I första boken håller han ju dock till på ett mentalsjukhus eller liknande som är nedlagt och avspärrat .. fast han kanske kommer dit senare i serien i för sig. 

Ja, jag gillar skådespelerskan som spelar Camille så det kan säkert bli en intressant utveckling även jag inte förstår poäng just nu. 

Jag tycker faktiskt att tredje avsnittet är betydligt bättre än de två tidigare, eller vad säger ni?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
2/7/16, 2:39 PM
#60

Fjärde avsnittet, någon som kikat? 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Swadika
2/7/16, 2:45 PM
#61

Jag har :) Måste säga att det faktiskt blir bättre för varje avsnitt.

 Men börjar bli lite orolig känns som om de hoppas lite mellan böckerna (Camille tex dyker väl inte upp förs i fjärde boken) och jag har bara läst de första fyra böckerna då jag läser på svenska.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cireea
2/7/16, 3:44 PM
#62

#61 Det har du rätt i men det har dom också skrivit att dom skulle göra. Dom sa att det INTE skulle bli 1 säsong per bok utan dom skulle blanda alla events.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Swadika
2/7/16, 3:54 PM
#63

#62 Jo jag vet och jag klagar inte 🙂 Vill bara inte ha spoilers så jag måste fundera på om jag vill se resterande avsnitt tills jag läst resten av böckerna 🙂

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cireea
2/7/16, 4:03 PM
#64

#63 Haha jag menade det inte som att du klagade 😃 Jag har bara läst fyra böcker, då jag också läser dom på svenska. 

Frågan är ju hur mycket dom tar med från exempelvis bok 5 och 6 i denna säsong. För det känns som att största fokus ändå ligger på första boken med några få inflikar från andra böcker. Så, hur mycket kommer dom "förstöra" för oss som inte läst de sista två böckerna? Det verkar ju inte som att dom tar några större events från de andra böckerna (som det ser ut just nu). 

Jag kommer nog ändå fortsätta se! 👍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
2/7/16, 7:37 PM
#65

Gillar verkligen avsnitt 4 🙂 Tycker dom börjar komma in i sina roller bättre och det hela känns inte lika stelt, både Alec och Magnus Bane är verkligen spot on!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Swadika
2/7/16, 7:43 PM
#66

#63Kommer säkert bli så att jag också fortsätter för att jag tycker det är så bra. Förhoppningsvis blir det inga stora spoilers än så länge, och kom precis på att jag ändå inte kommer veta om det är en spoiler eller något de hittat på haha.

 Håller helt och hållet med dig i #65, det blir bättre och bättre för varje avsnitt :D

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cireea
2/7/16, 7:58 PM
#67

#66 Precis, vi lär inte märka att det varit spoilers förrän vi läser böckerna! 😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

eefoto
2/7/16, 10:06 PM
#68

Har ju läst alla böckerna och det är ju nästan bara Camille som dykt upp tidigare. (Var även från älv folket men det räknas ju inte riktigt..x) ) Får se avsnitten innan och komma in här för spoilervarningar haha ;)

Är lite kluven…tycker vissa delar är riktigt bra medan andra faller rätt platt..Men som tur är blir det bättre för varje avsnitt. Måste även säga att jag är grymt överraskad över  Harry Shum Jr. som Magnus Bane… mycket bättre än jag trodde :D

 Erika, ~värd på dressyr~

Cireea
2/7/16, 10:21 PM
#69

#68 Men han från älv folket är ju med i första boken.. ? 🤔


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Swadika
2/7/16, 10:23 PM
#70

#69 är det inte andra, eller blandar jag ihop böckerna nu 😛

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cireea
2/7/16, 10:27 PM
#71

#70 Helt rätt.. andra boken 😟 Jag har feber så yrar för mycket.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Swadika
2/7/16, 10:40 PM
#72

#71 Tycker det är så svårt att hålla reda på vad som händer i vilken bok, utan feberyra 😃

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cireea
2/8/16, 1:02 PM
#73

Hahah ja det är mycket som händer, lätt att bli förvirrad!😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
2/11/16, 8:36 PM
#74

Episod 5 har varit, vad tycker ni? 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
2/15/16, 1:44 PM
#75

Aja, men då kör väl jag på! 😃

Gillade denna episod väldigt mycket även om man valt att ändra lite kring det här med Luke och varulvarna. Tyckte det ändå blev bra i slutändan och det är ju allt som betyder något egentligen! Jag förstod ändringen och tyckte ändå att det inte gick emot boken allt för mycket, för i grund och botten hände samma sak. Luke tog över flocken, det händer i boken också men det är något som Clary inte bevittnar utan hon får höra om det från Luke. 

Älskade verkligen skådespelerskan som är Maryse Lightwood, hon var verkligen spot on i sin roll. ☝️ Jag har faktiskt börjat gilla de flesta skådespelarna nu, den enda jag faktiskt har svårt för är han som spelar Hodge. 

Alec och Clary får lite tid att umgås i episoden, gillar att se hur deras relation utvecklas. Både på gott och ont. Scenen där vi får se Alec och Jace ha lite deep talk kändes så otroligt pinsam, mest för att Jace inte alls fattade vad Alec ville få fram.

Tycker serien bara blir bättre och bättre! 👍 Längtar efter nästa episod!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
2/18/16, 12:06 AM
#76

Avsnitt 6 har kommit, någon som sett? Eller har alla slutat titta nu när det börjar bli sjukt awesome?! 😮


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Maleficum
2/18/16, 12:25 AM
#77

Har kikat på det idag. Känns som den blir lite bättre för varje avsnitt. Känns inte alls som det blir så stelt längre.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Cireea
2/18/16, 12:29 AM
#78

#77 Helt enig med dig! 👍
Tycker att skådespelarna kommit in i sina roller bättre nu. 

Vad tyckte ni om att dom gjort om lite i förhållande till böckerna? Tycker ni ändå att serien känns bra eller finns det något som ni inte gillat att dom ändrat?
Vad tycker ni hittills, filmen eller serien? 

Måste faktiskt säga att jag gillar serien. Trodde inte det i början men jag har otroligt nog blivit väldigt intresserad av hur dom ska utveckla serien.  Hoppas det blir en säsong 2 nu när det börjat komma igång på allvar! 😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Maleficum
2/18/16, 1:47 AM
#79

Minns ju inte riktigt böckerna (speciellt de första) då det var så länge sedan jag lyssna på dem fast är helt klart vissa saker jag känner igen mer än andra.

Hade inte fokus nog för filmen så även om jag såg den minns jag inte alls mycket av den. Men föredrar serier eftersom det ger mer tid för utveckling av karaktärerna och storyn och eftersom varje avsnitt oftast är kortare så har jag oftast lättare att koncentrera mig på dem.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Cireea
2/21/16, 1:47 PM
#80

#79 Kan hålla med om att en serie ger mer tid för att utveckla karaktärerna och hela handlingen jämfört med filmen. 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
2/24/16, 10:24 PM
#81

Jahopp.. efter veckans avsnitt är jag verkligen helt hooked.😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[xMondSy]
3/2/16, 3:00 PM
#82

För den som inte läst böckerna så passar tyvärr inte skådisen som gör Lukes roll alls. Han som spelade Luke i filmen var en mer trovärdig karaktär för rollen.
Men det är ju bara jag 😃

Nörd som jag är så håller jag på med 4e boken, 5e ligger och väntar, 6e kommer denna månaden med brevbäraren! 😍

Cireea
3/2/16, 3:08 PM
#83

#82  Din första mening förvirrar mig, varför skulle dom som inte läst böckerna tycka att skådisen för Luke inte passar? 😛

Jag håller med dig om att skådespelaren (Aidan Turner) från filmen var en mycket bättre Luke, tyckte verkligen om honom! 🙂 Dock så tycker jag att Isaiah Mustafa  i serien ändå är helt okej som Luke, även om jag hellre sett Aidan Turner i rollen.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
[xMondSy]
3/2/16, 8:24 PM
#84

#83 det kanske blev lite fel, lät bättre i huvudet när jag skrev det xD som vanligt :-P Det jag menar är att man får en helt annan vibb av Luke i böckerna jämfört med hur Isaiah spelar honom. Han känns så, så "strikt och med en pinne uppkörd där bak". I boken är han lite mer soft utav sig enligt mitt tycke :-)

Cireea
3/2/16, 8:27 PM
#85

#84 Jahaaaa, du menar alltså att dom som läst böckerna kan tycka att Isaiah inte passar som Luke? 😛 För jag tänkte, alla dom som inte läst böckerna vet ju inte hur Luke är i böckerna. 😃

Jag kan faktiskt hålla med, i serien är han lite mer strikt än i böckerna. I böckerna kändes han lite mer avslappnad. Men den ändringen kan ju ha att göra med att han i serien är polis och i böckerna äger han en bokhandel! 😉 Lite skillnad på de två yrkesrollerna!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
3/2/16, 8:31 PM
#86

BTW, enorm spoiler från avsnitt 7

Vad tyckte ni om att Clary kysste Jace där i slutet?! 😮Jag hade inte förväntat mig det så blev helt paff, satt typ och stirrade på skärmen när det hände. Sådär i efterhand tyckte jag faktiskt att kyssen passade efter det som hände i episoden. Gillade dessutom att det var Clary som tog kommandot och kysste honom. 😉

Börjar gilla Katherine i rollen som Clary allt mer, tycker hon börjar bli mer bekväm och avslappnad i sin roll. 🙂
Gillar även utvecklingen mellan Alec och Magnus, älskar kemin mellan dem och tycker att dom på ett snyggt sätt fört dem närmre varandra. Ska bli intressant att följa utvecklingen i deras relation. Harry Shum Jr. är dessutom helt underbart grym som Magnus! 😍😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Maleficum
3/2/16, 9:52 PM
#87

#86 Jag missade faktiskt helt kyssen först för var tvungen att springa på toa (och pausa aldrig) men bara på musiken misstänkte jag vad de gjorde :P

Någon som sett avsnitt 8 än? Såg det precis. Vet inte om det bara är jag som är extra trött i huvudet idag men kändes som det var en del scener som kändes lite… onödiga? fel? vet inte riktigt hur jag ska förklara dem men de kändes som de gav skumma störande avbrott i flytet av handlingen.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Cireea
3/3/16, 12:14 AM
#88

#87 Jag tyckte episoden var bra, väldigt mycket "Clary gråter och ska göra tuffa val"-scener men det måste ju vara lite sånt också då det är en del av handlingen. 

Hatar att Alec friade till Lydia! 😭😭
Jag shippar honom sååå hårt med Magnus!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Maleficum
3/3/16, 1:04 AM
#89

#87 Gilla inte det heller, speciellt inte när han precis innan håller med om att han ska följa sitt hjärta till Magnus (känns lite som att ge falskt hopp). Fast man får ju aldrig veta om hon säger ja eller inte. Minns inte hur det var i boken gällande Alecs föräldrars påtryckning att han skulle hitta en fru. Är nästan så jag blir sugen på att lyssna om på böckerna men har lite för många andra på kö just nu så får se om jag kommer till det innan säsongen är slut.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Cireea
3/3/16, 12:21 PM
#90

#89 Lydia finns ju inte ens i böckerna utan endast i serien och föräldrarna har aldrig pressat någon av barnen Lightwood att skaffa sig en respektive på det här sättet som vi fått se i serien.  😛

Så det här med Lydia och att gifta sig är väl mest ett hinder för han och Magnus, för att skapa lite problem för dom så att säga.. Dom gör väl såhär för att serien ska kunna leva och utvecklas, då behövs ju lite hinder. 😛 Personligen tycker jag att Alec's egna osäkerhet hade räckt som hinder för dom, i böckerna är han väldigt rädd för att komma ut för hans föräldrar vilket Magnus inte alls gillar såklart. Han vill ju att dom ska vara öppna men Alec vill inte riskera att andra skuggjägare ska stänga honom ute osv.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Maleficum
3/3/16, 12:29 PM
#91

#90 Då var det inte så konstigt då att det kändes så obekant :)

Kan förstå hinder och sånt (många serier har väl dött efter att "kärleksintresserna" blivit tillsammans) men kan hålla med om att hans osäkerhet kan vara rätt lagom som hinder. Hoppas bara de inte drar ut på det allt för länge eller att det blir för överdrivet innan något börjar hända mellan Alec och Magnus.

Ser iallafall fram till nästa avsnitt för att se hur det går :)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Cireea
3/3/16, 12:32 PM
#92

#91 Nej precis, jag läste böckerna nyligen och vet att det inte är så i böckerna. 😛 

Jag hoppas också att dom inte drar ut på det för länge, då kommer man bara bli irriterad då det verkligen drar iväg från böckerna. Dom behöver ju inte bli tillsammans och gå ut med det direkt, det kan ju vara någon säsong (eller två) där dom först har en thing och sedan tar itu med Alec's osäkerhet och hans föräldrar i någon annan säsong. Då drar man ut lite på deras romans, precis som man gör i böckerna, men på ett bättre sätt. 🙂

Längtar redan efter nästa avsnitt!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Katniss
3/3/16, 11:38 PM
#93

Har skaffat Netflix nu! Kommer sträcktitta i helgen ^^

R.I.P. Anton 💔

Cireea
3/4/16, 12:49 AM
#94

#93 Skoj! 😃Skriv gärna här och uppdatera om vad du tycker!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[xMondSy]
3/4/16, 4:43 PM
#95

#93 jag läste skräcktitta 😂 haha

[xMondSy]
3/9/16, 8:38 AM
#96

Idag kör vi det nya avsnittet efter jobbet! Längtar redan 😀

Cireea
3/10/16, 1:54 PM
#97

Inte sett avsnittet än då jag legat sjuk, kommer nog se avsnittet under dagen. 

#96 Vad tyckte du om det senaste avsnittet? :)


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
[xMondSy]
3/10/16, 4:14 PM
#98

#97 spänningen fortsätter! Jag kan ju säga att jag verkligen ser fram emot kommande avsnitt :-) Jag har svårt att placera serien jämt emot boken just nu däremot :-P Krya på dig!

Cireea
3/10/16, 4:27 PM
#99

#98 Tja.. serien följer ju inte bokserien bok för bok utan blandat händelser från alla böcker lite hur som 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Maleficum
3/10/16, 7:00 PM
#100

Kände mig redo att slå till Alec flertalet gånger under detta avsnitt.

Sen kändes det lite avbrutet när man inte fick reda på alls vad som hände med shadowhunter vakterna, varulvarna och vampyrerna efter att de räddat Meliorn.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Cireea
3/11/16, 3:04 PM
#101

Bra avsnitt, känner mig redan sjukt taggad inför nästa! 😎

Irriterade mig väldigt mycket på Alec men nu ska dom ju köra på det här "jag vill inte vara en förrädare som mina föräldrar"-racet ett tag, bara för att skapa lite problem och sidospår i storyn. 

#100 Mjae, vad som hände är ju inte viktigt för storyn. Dom skulle bara "knocka till" vakterna så dom kunde rädda Meliorn utan bekymmer. Sedan drog sig vampyrerna och varulvarna tillbaka.. 😛 Men jo, förstår din tanke.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Maleficum
3/11/16, 7:06 PM
#102

#101 Förstår det inte är superviktigt för storyn men kändes lite som de åtminstone kunde gjort något kort om alla var okej eller så. Kändes lite som en halvstor grej att de skulle jobba tillsammans men så fort Meliorn var räddad var det som helt bortglömt. Nån liten blink av ifall de verka som att de aldrig kommer vilja jobba tillsammans igen eller en hint att de kanske börjar formas en allians hade inte suttit fel för min del.

Men ser fram emot resten av säsongen :D

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Cireea
3/11/16, 7:10 PM
#103

#102 Det har du i för sig rätt i .. 🤔Dom kunde ha gjort en snabb återkoppling .. 

Är inte tanken den att Jace ska vara vårt ögongodis i den här serien? För så var det ju i filmen och även i böckerna ska man ha den där hatkärleken till Jace.
Är det bara jag som sitter och dreglar efter Alec och Magnus istället?! 😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Maleficum
3/11/16, 7:51 PM
#104

#103 Det är inte bara du kan jag säga ;)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
[xMondSy]
3/11/16, 10:44 PM
#105

Jag dreglar över alla 3 jag ;-) sicken dröm :-D

Cireea
3/12/16, 2:01 AM
#106

Skönt att man inte är ensam! 😂

#105 Idk, gillar inte riktigt Jace i serien. Tycker han är lite..stel. 😛


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[xMondSy]
3/12/16, 10:49 AM
#107

#106 Må så vara, men under ytan är han nog ett freak ;)

Cireea
3/12/16, 12:46 PM
#108

Vi får väl hoppas 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
3/13/16, 1:25 AM
#109

Tiden går långsamt.. plötsligt kräver jag mer Shadowhunters! 😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[xMondSy]
3/13/16, 9:14 AM
#110

Det är lång tid till onsdag! ;-)

Cireea
3/13/16, 11:13 AM
#111

För länge! 😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
[xMondSy]
3/13/16, 1:43 PM
#112

Sant! Tänk om alla dagar i veckan var onsdagar! Ett nytt avsnitt varje dag ^^

Tur är väl att det finns mängder utav serier och filmer man kan underhålla sig med under tiden man väntar på att nästa avsnitt kommer ut :D

Cireea
3/13/16, 1:50 PM
#113

#112 Men då hade serien tagit slut för snabbt! 😭
Hoppas verkligen på en säsong 2 .. undrar när dom tar beslutet om att fortsätta serien eller lägga ner den efter en säsong. 😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Katniss
3/13/16, 5:43 PM
#114

Nu har jag börjat titta på serien. Är på avsnitt 5 eller 6 kmr inte ihåg vilket..

R.I.P. Anton 💔

Cireea
3/13/16, 6:44 PM
#115

OOOH! Kul Katniss!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Katniss
3/13/16, 7:11 PM
#116

#115 Hon har just fått reda på att hon har en bror

R.I.P. Anton 💔

[xMondSy]
3/13/16, 7:34 PM
#117

#116 spännande! Undra vem det kan vara 😃

Katniss
3/13/16, 8:23 PM
#118

#117 Har redan läst böckerna upp till bok fyra (eller typ mitt i) så vet redan ;);) måste säga att Magnus och Alec är väldigt söta 😊

R.I.P. Anton 💔

Annons:
Cireea
3/13/16, 9:44 PM
#119

Alec och Magnus! 😍😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Katniss
3/13/16, 9:50 PM
#120

Magnus spelas väl av han killen från glee?

R.I.P. Anton 💔

Cireea
3/13/16, 9:52 PM
#121

Idk, ser inte på Glee 😛


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[xMondSy]
3/13/16, 10:14 PM
#122

#118 jag vet med där av den överglada smileysen! Väntar på 5 boken som kommer i veckan :-D

Denna kommentar har tagits bort.
Cireea
3/13/16, 10:17 PM
#124

Har bok 5 släppts på Svenska ännu, någon som vet? 😛


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Katniss
3/13/16, 10:22 PM
#125

#121 ser ut så (Obs inte mina bilder)

Bilder borttagna av moderator

R.I.P. Anton 💔

Annons:
Katniss
3/13/16, 10:23 PM
#126

#122 tänkte det :))

R.I.P. Anton 💔

Cireea
3/13/16, 10:25 PM
#127

Snälla Katniss, posta inte bilder som inte är dina egna! 🙂Har nu raderat dem.

Kollade upp Harry Shum Jr. och ja, han är från Glee.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Katniss
3/13/16, 10:27 PM
#128

#127 Sry 🙊🙈

R.I.P. Anton 💔

Cireea
3/13/16, 10:28 PM
#129

#128 Ingen fara! 😃Det är bra att tänka på att inte posta bilder som inte tillhör dig eller du fått tillåtelse att använda.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[xMondSy]
3/14/16, 5:52 PM
#130

#124 jag beställde svensk hård kopia på cdon :-) eller bokade. Release datum den 16e

Katniss
3/14/16, 6:11 PM
#131

Kommit 1 1/2 avsnitt längre nu ^^

R.I.P. Anton 💔

Cireea
3/17/16, 10:36 AM
#132

Idag får vi äntligen se ytterligare ett avsnitt! 😍 Tre avsnitt kvar av första säsongen, hur ska jag överleva utan Shadowhunters?

Men, jag kommer såklart även med goda nyheter idag. Det har blivit bekräftat att det blir en andra säsong av serien!! 😍🥳


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Maleficum
3/17/16, 11:08 AM
#133

Roligt att det blir en ny säsong!

Såg avsnittet igår. Tycker de var bra att de faktiskt tog upp lite av en påbörjad allians mellan vampyrerna och varulvarna iallafall även om de lämnade övriga utanför :P Skoj också när de var i den andra dimensionen och man fick se skådisarna spela en helt annan typ av karaktär (kände inte alls igen Isabelle först).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Cireea
3/17/16, 11:34 AM
#134

#133 Det där med den alternativa dimensionen var väldigt intressant att se, älskade att Alec var mer som Magnus i den dimensionen! 😂

Men, Jace pappa? Det här ju helt galet fel?🤔Jag fattar verkligen noll..

Det märks att dom går ifrån böckerna en del i just det här avsnittet för hela avsnittet kändes lite off jämfört med resterande. 😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[xMondSy]
3/17/16, 3:07 PM
#135

Älskade den alternativa dimensionen! Jace var ganska snygg som barista och i kostym får jag säga! 

Jag började fundera på vem den mörkhåriga tjejen var, tills jag insåg att det var Isabelle xD Men som Cireea säger, älskar Alecs andra personlighet :P

Spoiler ALERT! :

Kan det vara, risk för att jag avslöjar/spoilar, Stephen? :D

Cireea
3/17/16, 3:27 PM
#136

#135 med tanke på att jag redan varnat för spoilers i mitt första inlägg så är det såklart okej att vi pratar om saker från böckerna. 

Men, Jace har ju ingen aning om att Stephen Herondale är hans biologiska pappa då Stephen dog innan Jace ens var född. Celine, Jace mamma, var gravid i åttonde månaden när Stephen dog. 😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[xMondSy]
3/17/16, 6:25 PM
#137

#136 Den har jag glömt bort ^^ Tack för påminnelsen!

Men det verkar ju som att de kör lite utanför böckerna, det är därför jag funderar på om det är Stephen Herondale. För annars så var ju Valentine hans "pappa" och Clary hans "syster". 

För Robert har vi ju sett och han är ju bara adoptivpappa, men detta ansiktet var helt nytt. 
Eller är det Michael Wayland? O,o Det tog tid att komma på!

Cireea
3/17/16, 7:45 PM
#138

#137 Det kan vara Michael Wayland .. ☝️


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[xMondSy]
3/17/16, 7:53 PM
#139

#138 Men han blev väl mördad av Valentine eller dog i Resningen i boken? 🤔 Vilket som så dog han iaf.

Så är det han då går de definitivt från böckerna 🤐

Annons:
Cireea
3/17/16, 8:12 PM
#140

#139 Jo precis, men om det nu ska vara någon så bör det vara Michael. Om det är Stephen så går dom allt för långt ifrån böckerna.. varför skulle annars Jace tro att han heter Wayland liksom. 😛

Vi lär få veta till veckan vem det är och hur dom tänkt med att gå ifrån boken på det här sättet. 🤐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[xMondSy]
3/17/16, 9:24 PM
#141

Varför ska det vara så långt till onsdag!! :-(

Cireea
3/17/16, 9:25 PM
#142

Eller hur! Känns som en evighet! 😭


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[xMondSy]
3/18/16, 2:32 PM
#143

Jag har en glädjande nyhet iallafall, det är ju ändå fredag! 🥳

Cireea
3/18/16, 2:38 PM
#144

#143 It's something! 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[xMondSy]
3/18/16, 8:17 PM
#145

Fredagen snart slut och en dag närmare ett nytt avsnitt! 😃

Cireea
3/22/16, 12:11 AM
#146

Snart är det onsdag igen!! 😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
[xMondSy]
3/22/16, 5:23 AM
#147

Jippi!! :-D bara timmar kvar :-P

[xMondSy]
3/22/16, 8:15 PM
#148

Nu är det inte lång tid kvar tills onsdagen kommer! Sååå underbart :D Längtar något oerhört för att få se nästa avsnitt :P

Maleficum
3/22/16, 9:06 PM
#149

Inte den enda serien jag ser på som kommer på onsdagar =D

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Cireea
3/22/16, 10:40 PM
#150

SNART!!! 😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[xMondSy]
3/23/16, 8:42 AM
#151

Snaaart! Slutar 14 och det blir hem direkt och kolla så får jag satt igång en bröddeg 😀

[xMondSy]
3/23/16, 5:27 PM
#152

Omg, omg, omg, omg!!! Jag visste väl att det vore för bra för att vara sant när Michael Wayland dök upp 😃

Och jag älskade Simons reaktion när han fick reda på att Clary och Jace nu var syskon 😎

Btw! Min bok kom äntligen idag, så nu kan jag fortsätta mina äventyr i bok nummer 5 :D

Cireea
3/25/16, 12:13 AM
#153

Wow. Wow. Wow 😮Alltså veckans avsnitt var helt.. wow.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
nottheonly
3/25/16, 7:37 PM
#154

Längtar så till nästa avsnitt! Det är avsnittet jag har väntat på.. "Malec" 😍

Cireea
3/25/16, 11:58 PM
#155

Jag sitter verkligen och hoppar, vill se nästa avsnitt nuuuu! 😃
Älskar seriens utveckling, man kan tydligt märka skillnad på nu och då trots att det inte ens gått en hel säsong än.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[xMondSy]
3/27/16, 10:14 AM
#156

Karaktärerna utmärker sig mer och mer för varje avsnitt som går :) Hur underbart som helst ju! 

Jag väntar också på att det ska bli mer action mellan Alec och Magnus, Alma! xD

Jag gillar den oväntade tvisten att Valentine skulle använda sig av en synvilla runa för att komma intill Jace och Clary bara för att få bägaren :D

Cireea
3/27/16, 12:00 PM
#157

Jag hatade ju idén om att Valentine höll till i Chernobyl men nu har jag äntligen kunnat släppa det eftersom det nu kopplas ihop med boken! 😃
Jag trodde dom bara ville göra serien "häftigare" genom att sätta honom i just Chernobyl men nu förstår jag att man bara satt honom där tills vidare. Det kan ju faktiskt stämma även i första boken, för vi vet ju inget om var Valentine håller hus i boken förrän Clary och Luke ska till Renwicks där Valentine är.  🙂

Ge oss mer Alec+Magnus please 😍😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[xMondSy]
3/27/16, 3:07 PM
#158

Precis! Chernobyl blev nog bara ett udda val av plata för seriens skull :-) Vågar man hoppas på lite mer kärlek mellan dem i nästa avsnitt? Magnus visar ju tydligt vad han känner, men Alec vill inte erkänna för sig själv som i böckerna :-D

Cireea
3/27/16, 3:11 PM
#159

#158 Jag hoppas hoppas hoppas att det blir lite mer romance mellan dom i kommande avsnitt. Vi behöver mer Malec!! 😍

Eftersom episoden heter just Malec (precis som #154 nämner) så kan man ju bara anta att det handlar om dom två! 😎


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[xMondSy]
3/27/16, 6:09 PM
#160

#159 Det visste jag inte! Har inte kollat avsnittens namn :P Brukar kolla till det när serier inte dyker upp på sina angivna datum eller hoppar över :)

Då får vi hoppas på ett riktigt mumsigt, saftigt avsnitt med Malec :) Jag tyckte Alma lät roligare xD

Annons:
Maleficum
3/27/16, 9:28 PM
#161

#158 Antar de valde Tjernobyl av "privata" skäl eftersom det är förbjudet att vistas där så är det ju mindre risk någon skulle "råka" hitta hans experiment och grejer där.

#159 Kika på bilderna för avsnittet på IMDB och det verkar bli nån form av bröllops avsnitt men med tanke på avsnittsnamnet lär det väl bli ett avbrutet bröllop om det är menat mellan Alec och Lydia, man kan ju iallafall hoppas de avbryter det.

Men ska åka bort på onsdag så vet inte om jag kommer hinna se avsnittet =( och kommer missa sista avsnittet också…

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Cireea
3/27/16, 9:53 PM
#162

#161 Då hoppas vi på ett avbrutet bröllop om det nu är mellan Alec och  Lydia. Sen kan Lydia dra någonstans för jag gillar inte henne 😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
3/28/16, 12:20 PM
#163

Måste bara säga att…det snart är onsdag! 😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[xMondSy]
3/28/16, 12:39 PM
#164

Sååå nära nu :-D Jag har även börjat läsa 5e boken nu!

Cireea
3/28/16, 12:40 PM
#165

#164 Lyckans ost! Jag vill också ha den! 😭


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[xMondSy]
3/28/16, 5:22 PM
#166

#165 beställ den eller kolla om den finns på lokala bokhandeln? :-D Akademiska hade den för 199:- när jag kollade, men på bokus med frakt så kostade den 154:- Lovar att inte säga något! :-)

Cireea
3/28/16, 5:34 PM
#167

#166 Jo jag ska köpa den men jag är mitt uppe i en flytt så har inte tid att fara iväg för att köpa boken. 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
[xMondSy]
3/28/16, 8:13 PM
#168

#167 Jo! Finns alltid tid för att köpa böcker 

[xMondSy]
3/29/16, 11:55 PM
#169

Nu är det inte lång tid alls tills klockan slår onsdag :) Ser verkligen fram emot att vakna imorgon och sätta igång datorn och titta på nästa avsnitt! 

Längtar ihjäl mig här i sängen just nu 😃

Cireea
3/30/16, 12:43 AM
#170

JAG ÄR REDOOOO! 😃

Kommer dock börja flytta imorgon men jag hoppas att jag får en timme över så jag kan slå mig till ro och se avsnittet. 😛Troligtvis på kvällskvisten men det är okej!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Maleficum
3/30/16, 9:54 AM
#171

❤️ Är så glad jag han se avsnittet innan jag åkte!!!Den kyssen… ❤️

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[xMondSy]
3/30/16, 10:29 AM
#172

Mina streaming sidor vill inte släppa den! De håller på den för att vara irriterande just nu 😭
Får jag inte sätta igång det som senast 12:00 så får jag vänta tills imorgon!!!

[xMondSy]
3/30/16, 11:24 AM
#173

Precis efter jag skrev det förra inlägget så kom det äntligen ut! 😍
OMG OMG OMG OMG! Jag älskar att deras kärlek äntligen är ute, däremot så kunde de ha lagt lite mer passion i kyssen ^^

Längtar redan till nästa vecka och sista avsnittet för denna säsong! 😃

nottheonly
3/31/16, 11:16 PM
#174

#173 What?! det var ju hur mycket passion som helst, It was so intense!! haha😃
Har haft ett leende på läpparna hela dagen idag bara pga Malec alltså, sett om kyss-scenen typ 100 gånger. Jag och en av mina bästa vänner kollade tillsammans och vi skrek som galningar, haha åh. I'm not even sorry. Bästa ever 😍

Annons:
[xMondSy]
4/1/16, 8:48 AM
#175

#174 Jag kände inte riktigt kemin mellan dom :O Så dom får gärna göra om det fler gånger ^^

Cireea
4/2/16, 6:48 PM
#176

Inte läst vad ni skrivit än och inte hunnit se avsnittet men jag känner på mig att det är värt att spara! Förhoppningsvis hittar jag lite tid ikväll för att kika. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[xMondSy]
4/2/16, 9:32 PM
#177

#176 du gör helt klart rätt i att inte läsa våra kommentarer! :D

Cireea
4/2/16, 9:33 PM
#178

#177 Jag förstod nästan det, haha! 😎Får gå tillbaka efter jag sett avsnittet och se vad ni skrivit för roligt (..eller tråkigt!).


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[xMondSy]
4/2/16, 9:35 PM
#179

#178 Vi väntar på dig här bland kommentarerna för att se vad du tycker :D

Cireea
4/3/16, 1:53 AM
#180

O M G 

Det här kan ha varit det bästa avsnittet någonsin! 😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[xMondSy]
4/3/16, 8:01 AM
#181

#180 visste väl att du skulle tycka om de!! :-D

Annons:
Cireea
4/3/16, 12:26 PM
#182

#181 Man kan inte göra annat! GO MALEC! 😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[xMondSy]
4/3/16, 1:18 PM
#183

#182 jag tycker dom ska döpa dom till Alma! Hahaha!! Längtar till sista avsnittet på onsdag :-)

Cireea
4/3/16, 2:19 PM
#184

#183 Nejjeeee, Malec är perfekt! 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[xMondSy]
4/3/16, 6:15 PM
#185

#184 Jo det passar bättre! Men tyckte mitt var skit roligt xD

Cireea
4/5/16, 10:12 AM
#186

Jag vill inte ha någon säsongsavslutning, jag vill att det ska vara fler episoder! 😭


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[xMondSy]
4/5/16, 5:49 PM
#187

Jag med! Men säsong 2 var väl bekräftat? Då får vi hoppas på att den kommer riktigt snaaaart 😃

Cireea
4/5/16, 11:18 PM
#188

#187 Jajemen, en andra säsong blir det! 😊


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
[xMondSy]
4/6/16, 9:10 AM
#189

Jag längtar tills jag kommer hem idag! Så jag kan se avsnittet :-D

Cireea
4/6/16, 10:14 AM
#190

Today is the day…😃Älskar onsdagar alltså, hoppas dom får samma sändningstid till nästa säsong.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Maleficum
4/6/16, 6:44 PM
#191

Och jag kommer inte kunna se dagens avsnitt förrän tidigast söndag kväll :( Får väl se på det som tröst för det jobbiga städandet jag kommer behöva göra i badrummet så fort jag kommer hem (har varit stopp i avloppet så grannens avloppsvatten har svämmat upp över mitt badrumsgolv så det känns ju sååååå lockande att åka hem).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

IngaTrnqvist
4/6/16, 8:33 PM
#192

Är 1:a säsongen efter första boken, eller hur lägger de upp det? Och blir den bättre med tiden? (a) Har inte sett serien mer än första avsnittet. Blev inte imponerad men funderar på att ge den en andra chans. Och för att Malec 😍

Cireea
4/6/16, 8:45 PM
#193

#192 Nej dom blandar events från alla böcker men serien har en tydlig handling och man kan lätt känna igen saker från böckerna. 🙂Säsong 1 har till största del haft händelser från första boken, några händelser kommer från andra böcker men det är ändå bra. 

Om du läst våra tidigare kommentarer när serien precis börjat så var vissa otroligt skeptiska, jag var väldigt osäker på serien och blev mest förbannad över karaktärerna och storyn till en början. 😛 Serien har utvecklats otroligt bra bara under första säsongen, skådespelarna känns mer bekväma i sina roller och storyn kom till rätta. 🙂Jag tycker absolut du ska ge serien en chans till, du får lida igenom de första avsnitten men det blir bättre! Jag lovar dig det!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[xMondSy]
4/6/16, 8:46 PM
#194

Jag säger bara O…M…G… Jag ser verkligen fram emot nästa säsong :D

Cireea
4/6/16, 8:46 PM
#195

#194 Har inte hunnit se.. omg omg omg .. the hype is real! 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Katniss
4/7/16, 6:37 PM
#196

#195 Är säsongen slut nu??? 😫

R.I.P. Anton 💔

Cireea
4/7/16, 9:34 PM
#197

#196 Ja, det sista avsnittet sändes i tisdags!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Katniss
4/7/16, 9:42 PM
#198

#197 😭😭😭😭😭😭😭 när kommer den nya? 😳

R.I.P. Anton 💔

Cireea
4/7/16, 9:43 PM
#199

#198 Ingen aning, troligtvis till hösten skulle jag tro! 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Katniss
4/7/16, 9:46 PM
#200

#199 Vad ska jag göra med mitt liv tills dess 😔 Haha nej ska nog börja titta på the 100 elr vad den heter

R.I.P. Anton 💔

Cireea
4/7/16, 9:50 PM
#201

#200 Det är EXAKT så jag känner! 😂Man får sysselsätta sig med annat!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Katniss
4/7/16, 9:58 PM
#202

#201 Jag ska se klart på teen wolf (ver du om den serien är avslutad?) och sedan tänkte jag börja med vampire diaries the 100. Just nu ser jag på Moulin Rouge :D

R.I.P. Anton 💔

Annons:
Cireea
4/7/16, 10:01 PM
#203

#202 Pågår inte Teen Wolf fortfarande..? 🤔Är lite osäker på den fronten då jag inte följer serien själv.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Katniss
4/7/16, 10:33 PM
#204

#203 Jag vet inte, det är därför jag frågar.. Hoppas den fortsätter 😬

R.I.P. Anton 💔

Cireea
4/8/16, 9:11 AM
#205

#204 Går nog att googla fram ett svar på det! 😎

Har sökt runt lite efter information om säsong 2 av Shadowhunters och hittar till min förskräckelse info om att säsgon 2 inte förväntas ha premiär  förrän..I BÖRJAN AV 2017!! 😮


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Katniss
4/8/16, 3:17 PM
#206

#205 … … … … … … … ‼️‼️‼️‼️‼️

R.I.P. Anton 💔

nottheonly
4/9/16, 5:31 PM
#207

#202 Teen wolf är inte avslutad! säsong 6 har premiär i sommar 😃

[xMondSy]
4/9/16, 5:35 PM
#208

#205 Va? Hoppas inte att det stämmer! För det blir väldigt lång och tråkig väntan ju!.. Suck.. Hoppas det verkligen inte stämmer och att det inom någon månad eller två kommer ut ny  info.

nottheonly
4/9/16, 5:38 PM
#209

#205 #208 Har också läst det någonstans! har också läst att de kommer köra på 20 avsnitt då och det är ju något positivt isåfall 🙂

Annons:
Cireea
4/9/16, 5:38 PM
#210

#208 Jag hoppas innerligt att nästa säsong kommer till hösten, att vänta ett år för en serie som inte riktigt fått fäste än är inte bra alls. 
Jag menar , Game Of Thrones brukar ha ett år mellan varje säsong men för Shadowhunters att ha samma sak kommer göra att många fans tröttnar! 😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[xMondSy]
4/9/16, 5:44 PM
#211

Jag hoppas också på att det faktiskt blir till hösten istället! För som du säger Cireea, en serie som kanske inte riktigt fått sin fanbase än så är den ju dödsdömd om man får vänta till 2017 våren/hösten. 
Visserligen så är ju inte 2017 så långt bort nu egentligen. 😃

Cireea
4/9/16, 5:54 PM
#212

#211 Nej, 2017 är ju inte jätte långt bort men för en serie att pausa i nästan ett år när dom inte fått en fanbase är lite korkat. 😕Då riskerar dom att andra säsongen blir sista säsongen istället…det är en enorm chansning att vänta så länge.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Katniss
4/9/16, 5:55 PM
#213

#211 men efter ett års tid så är ju serien i princip bortglömd.. Nej inte bra alls

R.I.P. Anton 💔

Katniss
4/9/16, 5:56 PM
#214

#207 yes ^^

R.I.P. Anton 💔

[xMondSy]
4/13/16, 8:44 AM
#215

Jag blev så ledsen när jag satte mig vid datorn idag och insåg att jag faktiskt inte har något att titta på! Säsong 2 måste komma snart tycker jag, har redan abstinensbesvär 😃

Cireea
4/13/16, 11:06 AM
#216

Eller hur! 😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
[xMondSy]
4/13/16, 12:43 PM
#217

Sån besvikelse! Började ju nästan böla 😮😭

nottheonly
4/15/16, 11:13 AM
#218

Det känns som de flesta serier brukar ha typ ett års uppehåll, så tycker inte det är nå konstigt alls. Tråkigt ja, men inte ovanligt 😛

Cireea
6/7/16, 11:56 PM
#219

Det finns en ny tråd för serien här: http://film.ifokus.se/discussions/573addaece12c466e4000528-shadowhunders-s02?discussions-3 

Upplev Malec-ögonblicket vi alla älskar!! 😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: