Annons:
Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 704 ggr
Cireea
2015-11-24 20:35

Mockingjay: Part 2 *Diskussionstråd*

Nu har ju den sista filmen i Hunger Games-serien visats på bio några dagar och jag börjar bli nyfiken över era åsikter. I den här tråden får man skriva spoilers då det kan behövas för att framföra sin åsikt om filmen.

Vad tycker ni om filmen? 🙂

*OBS! SPOLIERS KAN FÖREKOMMA I TRÅDEN*


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Swadika
2015-11-24 20:55
#1

Jag har läst boken innan så visste ungefär vad som skulle hända. Hade läst ut boken bara några timmar innan jag var på bio så det var väldigt färskt i minnet.  Jag vill se den en gång till innan jag ger ett betyg egentligen för då var jag bara hyper och försökte se hur mycket de följde boken.

Om några timmar är det exakt en vecka sedan jag såg den. Men jag tycker väldigt mycket om den :D Tycker de följer boken bra och jag grät i slutet, enda från när de åker hem ifrån huvudstaden och Haymitch läser brevet ifrån Plutarch (jag vet inte om det är så, men jag fick en bild framför mig att de använder brevet istället för att filma en scen om det eftersom skådespelaren dog) och sen fram till slutet. 

En sak jag tyckte var synd var att Johanna inte var med så mycket som hon är i boken, de blir ju "vänner" i boken.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cireea
2015-11-24 21:06
#2

#1 Väldigt intressant. Fick nämligen tipset att inte slösa pengar för att se filmen på bio, då kan jag lika gärna vänta. Jag har läst alla böcker så för mig kvittar det lite med en sån här tråd då jag vet vad som kommer hända i stora drag ändå, om dom nu inte valt att totalt ändra men du säger ju att dom följer boken bra så! 🙂

Tråkigt det där med Johanna för i boken får man ju en helt annan relation till henne då man får läsa mer om henne där. 😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Swadika
2015-11-24 21:29
#3

#2 Helt klart värt pengarna :) bara synd att midnattsvisningen endast hade 3D. Om man inte verkligen föredrar 3D så är det inte värt att välja det. Lite specialeffekter men ja inte tillräckligt (sen hatar jag 3D filmer för jag har glasögon så jag får dubbelbild och så får jag extrem huvudvärk av det i ett dygn efteråt så det kanske spelar roll att jag inte tyckte det var värt det xD)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cireea
2015-11-24 23:27
#4

#3 What? Det visas i 3D här..


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Frosstis
2015-11-26 17:46
#5

Jag såg den och det var väldigt länge sen jag läste boken. Jag tyckte den var bra, lite för lång bara, och ganska läskig. Men inget slår första filmen :) Jag vet inte varför men grät hela tiden, till och med i första filmen haha! Men blev så himla emotionell och speciellt när finnick dog… 

men i boken, jag har verkligen för mig att katniss sköt president snow vid hans palats typ och han föll ner från balkongen? eller har jag kommit på detta själv? xD För så gjorde de inte i filmen! 

jag tkr iaf de va värt att se filmen :)

Swadika
2015-11-26 18:24
#6

#5 Det är president Coin som hon skjuter i alla fall, och har för mig att hon faller ner från balkongen men där kan jag blanda ihop det med filmen. Tyvärr så har jag delad vårdnad (xD) på boken så jag har den inte hos mig och kan inte citera.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Annons:
Cireea
2015-11-26 21:03
#7

President Coin är den som faller från balkongen i boken efter att Katniss väljer att skjuta henne istället för Snow då det var Coin som låg bakom Prim's död.  👍 Här kommer en förklaring från The Hunger Games Wiki:

"During the execution of President Snow, Katniss remembered the conversation she had with Snow and realized President Coin was behind Primrose death, along with the death of a great number of rebel medics. So instead of shooting Snow, she turned her single arrow from Snow to President Coin and shot Coin instead, partly to avenge Prim's death. President Coin fell off the balcony as the people looked on in fear and horror. It is possible that she didn't die from the arrow but from the fall itself"


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
2015-11-26 21:06
#8

Och Snow: 

" President Snow also died from coughing up blood from "the many mouth sores that will never heal" when he drank poison that let him rise to power."


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Frosstis
2015-11-26 21:47
#9

Jaha okej :) #8 usch haha xD 

jag fattade dock inte allt det där med president coin och att hon var bakom prims död och att gale var med på det? gud det var jätteförvirrande och jag kommer verkligen inte ihåg från boken så om nån vill förklara får ni gärna göra det :P

Swadika
2015-11-26 21:51
#10

#9 Gale vet inte själv om det är hans fälla eller inte. Men den påminner väldigt mycket om fällan han och Beetee(stavning) planerar. 

I filmen verkar det däremot som om Gale vet, eller i alla fall att Katniss vet att det är Gales fälla, om jag kommer ihåg filmen rätt.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Frosstis
2015-11-26 21:51
#11

ah okej!

Cireea
2015-11-26 21:53
#12

#9 Det visade sig helt enkelt att Coin var lika dålig som Snow, om man nu kan uttrycka det så.
Båda "ledarna" spelade fult på sina egna sätt . Som jag förstod det så ville Coin hämnas på befolkningen i The Capitol, min gissning är att hon skulle bli lika maktgalen som de tidigare ledarna varit. 

Under Snow's styre (och de före honom) så hade man att distrikten slogs mot varandra för "underhållning". Coin ville ju göra exakt samma sak fast med invånarna i The Capitol, enbart för att låta dom känna samma smärta som distrikten fått känna genom åren. Två fel gör ju inte ett rätt liksom och Katniss har ju en enorm känsla för det här med rättvisa så hon ville ju absolut inte låta Coin genomföra den planen.

Det var ju massa som Coin sa och gjorde som fick Katniss att slutligen bestämma sig för att döda henne. Du får nog läsa om boken! 😎


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Frosstis
2015-11-26 22:15
#13

#12 åh okej tack för förklaring :)

Haha ja jag borde nog läsa om den men tyckte sista boken var såå långtråkig haha, tog evigheter att läsa den

Annons:
Cireea
2015-11-27 00:32
#14

#13 Håller med dig lite där, tycker också den sista boken är lite jobbig att läsa.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: