Annons:
Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 7001 ggr
Cireea
2015-11-22 14:51

Vilken film/serie såg du senast?

I den här tråden kan man dela med sig av vilken film eller serie man såg senast.  Man får gärna länka till IMDb (om serien/filmen finns där) och berätta vad man själv tyckte om filmen/serien man sett, dock är det inget krav.

Inga spoilers får förekomma!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
batmanthebun
2015-11-22 14:52
#1

Kollade sist på Jessica Jones, den nya netflix serien. Den är hur grym som helst, rekommenderar starkt

Cireea
2015-11-22 14:53
#2

The Perks of being a Wallflower (2012)

Betyg på IMDb: 8.0/10 

Jag tyckte den här filmen var helt otrolig. Den förtjänar definitivt det höga betyget på IMDb. En otrolig berättelse med mycket starka känslor, man känner verkligen med karaktärerna i filmen.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Maria
2015-11-22 14:56
#3

Senast igår kväll då jag följer Downtown Abbey.

Jag tycker det har varit och är en jättebra serie. Den har allt. Spännande, sorglig och romantisk. Man får vara med adelns storhetstid i England, kriget (1:a världskriget) och början på adelns fall. En spännande period med stora skillnader bland folk och fä😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Calcifer
2015-11-23 13:12
#4

Paranormal Activity 2: Tokyo Drift

Som egentligen inte alls är en officiell uppföljare men en Japansk låtsasuppföljare till första Paranormal Activity. xD

Helt okej, väldigt lik de flesta Japanska skräckfilmer så gillar man dem så är den värd att se åtminstone.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cireea
2015-11-24 20:32
#5

Såg precis avnistt 10 av en koreansk serie som heter Sassy Go Go. En underbar Kdrama, helt klart sevärd för den som gillar high school-serier. 🙂

Det finns totalt 12 episoder, precis som vanligt i Sydkorea så har man sällan flera säsonger utan har en enda säsong som oftast mellan 10 - 20 episoder. 🙂Sedan finns det självklart serier med fler säsonger, uppföljare eller med fler episoder.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
2015-11-30 21:16
#6

HER (2013) 

Betyg på IMDb: 8,0/10

En bra film med mycket känslor och väldigt djupa budskap. Handlingen var något utdragen och stundvis lite småtråkig men jag kan tänka mig att ens humör och sinnesstämning har mycket att göra med hur man upplever filmer. 
Såhär i efterhand tycker jag att filmen var mycket bättre än när jag såg den.  😉


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Cireea
2015-12-04 15:58
#7

Harry Potter and the Sorcerer's Stone  (2001)

Betyg på IMDb: 7,5/10 

Harry Potter and the Chamber of Secrets (2002)

Betyg på IMDb: 7,4/10

Vi är inne i en Harry Potter-period här hemma så vi ska se om alla filmer. Dom här första är lite uttjatade att se då det alltid är dom som visas på tv men det hör ju som till att se ALLA om man ändå ska se dom. 😃Ikväll blir det tredje filmen.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Swadika
2015-12-04 16:08
#8

Grey's Anatome (serie) 

Betyg på IMDb: 7,7/10

Sett ikapp senaste säsongen, hade inte sett något avsnitt från säsong 12 så blev att se alla efter varandra. Håller måttet, men tycker de egentligen borde avslutat för kanske 2 säsonger sedan. Börjar kännas som om de drar ut på slutet. Men ett spännande slut på halva säsongen, nu är det vinteruppehåll.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cireea
2015-12-05 12:20
#9

Harry Potter and the Prisoner of Azkaban (2004) 

Betyg på IMDb: 7,8/10

Harry Potter and the Goblet of Fire (2005) 

Betyg på IMDb: 7,6/10 

Ytterligare två filmer avklarade igår. Nu har man ju avverkat dom filmer som oftast går på tv. 🙂Ikväll blir det ingen Harry Potter men kanske imorgon..


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
2015-12-12 00:25
#10

Och så ikväll avslutades Harry Potter för ännu en gång. 

Harry Potter and the Deathly Hollows: Part 2 (2011)

Betyg på IMDb: 8,1/10


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

micki78
2015-12-12 12:02
#11

Oz fängelseserien, den är rätt gammal, men bra. 6 säsonger finns.

Calcifer
2015-12-12 20:35
#12

Jag har typ kollat på Kitchen Nightmares. Jättemycket. 😍


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cireea
2015-12-12 22:31
#13

Pan (2015) 

Betyg på IMDb: 6,0 / 10 

Fruktansvärd. Jag gav den 3/10 på IMDb efteråt för den här filmen var rena floppen i mina ögon. Dåligt manus, dålig story och framför allt: otroligt platta och tråkiga karaktärer.

"En dålig prequel som ingen frågat efter"  var det någon som skrev och jag instämmer helt och hållet. Den gav oss..ingenting. Filmen sa oss verkligen nada. Så mycket går emot sig själv i filmen att man blir förvirrad och frustrerad. 

För att inte glömma att dom lyckats pressa in varenda jäkla kliché i filmen. 🤮


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Rumblebee
2015-12-13 18:45
#14

Senaste jag såg var Ip Man (2008) som tydligen ska vara en slags biografi av Yip Man som var en mästare inom kung fu sporten Wing chun. Men filmerna (finns flera) är bara löst baserade på hans liv. Helt klart sevärda filmer. I denna film är det krig vilket drabbar samhället Foshan i Kina där Ip Man bor med sin fru och son och fattigdom drabbar alla. . Ip försöker hålla sig för sig själv och göra vad han kan för hans familj vilket blir lättare sagt än gjort när ett gång kriminella ställer till besvär för en fabrik som ägs av en bekant till Ip. En japansk general söker samtidigt människor som är kunniga inom kampsport för att slåss mot hans egna mannar, vinner dom får de en liten säck ris och är fria att gå, även om de förlorar så får de gå, dock tomhänta. Ip ställer först inte upp, när han väl gör det är det för att söka efter en vän som dagen innan antog sig utmaningen. Generalens högra hand är dock ett riktigt svin och det ena leder ju till det andra och Ip Man blir tvungen att ställa upp i en duel mot generalen efter att generalen har fått kännedom om hur begåvad Ip är inom wing chun. http://m.imdb.com/title/tt1220719/ Innan denna film finns Ip Man- a legend is born som handlar om Ip spm ung och hur han började med wing chun och träffade sin fru och började få sitt rykte. Oavsett hur lite eller mycket som stämmer överens med Yip Mans liv så är filmerna hur som helst bra och gripande, speciellt den andra. Har inte sett alla än men det blir jag till att göra.

[Jens]
2015-12-13 22:41
#15

Gåsmamman (CMore) Betyg på IMDB: 8,4/10 http://www.imdb.com/title/tt4716466/ Alexandra Rapaport spelar Sonja, som lever ett ganska bekymmersfritt liv med sin älskade familj. Ekonomin är inget problem så länge som hon inte frågar sig var pengarna kommer ifrån. Men plötsligt hamnar Sonja i en situation där hon för att kunna skydda barnen måste konfronteras med organiserad brottslighet. Jag gillar serien. Blir bara bättre och bättre för varje avsnitt.

Cireea
2015-12-19 23:46
#16

Everest (2015) 

Betyg på IMDb:  7,2/10 

Helt otrolig film som verkligen är ett måste att se. Den är gripande och stundvis skriker man rakt ut av ren frustration för att sedan plötsligt vilja gråta. Helt klart sevärd film, rekommenderas!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Calcifer
2015-12-20 04:34
#17

Har börjat kika på Scream Queens.

Sinister 2.
En av de sämsta uppföljarna ever. Inte ens sevärd som lite tidsfördriv.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cireea
2015-12-21 15:56
#18

Insidan ut (2015) 

Betyg på IMDb: 8,4/10

En otrolig film med en bergochdalbana av känslor. Jag hade tårar i ögonen vid vissa tillfällen, trots att det är en "barnfilm". En riktigt bra film som jag rekommenderar er att se om ni får chansen.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

hyvetytte
2015-12-22 14:51
#19

The Ridiculous 6(2015)

Betyg på IMDb: 5,1/10

Komedi med Adam Sandler, otroligt dålig. Skrattade inte en gång. Mitt betyg 2/10.

Cireea
2015-12-22 14:55
#20

Death at a funeral (2007)

Betyg på IMDb: 7,4/10

En helt underbart rolig (och pinsam) film. Det är en sån där film där allt som kan gå fel under en begravning…verkligen går fel.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Cireea
2015-12-27 13:52
#21

Sune på bilsemester (2013)

Betyg på IMDb: 3,4/10 

Sambon hade inte sett Sune på bilsemester så igår var det verkligen på tiden. Gillade filmen lika mycket denna gång som första gången jag såg den. 🙂Tycker inte att det låga betyget är särskilt förtjänat men sen så är det inte särskilt många som röstat heller då det är en svensk film.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

VildaVittra
2015-12-28 01:58
#22

You, me and the apocalypse (2015)

Betyg på IMDb: 7.8/10

Årets absolut bästa komediserie. Jag brukar vara en sådan där som förutser allt som ska ske, men med denna serie fick jag hålla i mig för att hänga med i svängarna. Håller tummarna för att en andra säsong kommer att produceras.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Cireea
2015-12-31 12:18
#23

The Ridiculous 6 (2015)

Betyg på IMDb: 5.0/10

En humorfilm som verkligen inte förtjänar det låga betyget. Jag gillade filmen även om den stundvis var väldigt förutsägbar, men så  blir det en tvist i handlingen och man sitter där och skakar på huvudet. 

Taylor Lautner gjorde ett helt fantastiskt jobb, jag blev väldigt imponerad då jag aldrig sett honom i en sådan här roll förut. Innan vi slog igång filmen kändes det osäkert på om han verkligen passar i den här typen av roll men oväntat nog så var det en perfekt roll för Taylor. 😂

Några av skådisarna är:

  • Adam Sandler
  • Terry Crews
  • Rob Schneider
  • Taylor Lautner
  • Luke Wilson
  • Jorge Garcia
  • Julia Jones

Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
2016-01-02 13:25
#24

The Martian (2015) 

Betyg på IMDb: 8,1/10 

En riktigt bra film, rekommenderar den till alla er som inte hunnit se den ännu. Gillar storyn och Matt Damon gjorde ett riktigt bra jobb.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

thea_eliasson
2016-01-02 18:06
#25

Den senaste jag såg var värd att se…

Förr eller senare exploderar jag!!!!

[Tuulikki]
2016-01-03 23:57
#26

Indsidan ut. 

#18 har beskrivit den jättebra :) Jag älskar den och har sett den flera gånger.

Carrosh
2016-01-06 03:04
#27

Ridiculous 6 och Kung Fu Hustle.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Annons:
17453daystoheaven
2016-01-07 17:23
#28

The 100 (är detta det du menar med IMDb?)

Älskar ju först och främst Sci-Fi av alla sorter, 9/10

 
/ ^\ Q /^ \

Cireea
2016-01-07 17:58
#29

#28 Precis så! :)


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Carrosh
2016-01-09 07:18
#30

Kikade åter på en gammal klassiker igår: Judge Dredd från 95. "I am the löaw" 😃

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Cireea
2016-01-09 12:14
#31

The Walk (2015)

Betyg på IMDb: 7,5/10 

Grym film som dessutom är verklighetsbaserad. Den sista biten i filmen var verkligen en nagelbitare. Rekommenderas verkligen!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Tuulikki]
2016-01-10 02:05
#32

The Carrie Diaries

Adirfen
2016-01-10 10:49
#33

En man som heter Ove Rekommenderar starkt :)

Carrosh
2016-01-10 13:13
#34

#33 Har du läst boken? Är den bra som filmatisering av boken eller är den mer som en fristående film?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Annons:
Challa86
2016-01-11 07:57
#35

Iron Man

challameow.wordpress.com 

hyvetytte
2016-01-12 17:58
#36

Wild (2014) 7,2

Reese Witherspoon spelar en kvinna som efter en livskris bestämmer sig för att ge sig ut på en lång vandring. Jag älskar den här filmen, min sambo tyckte den var okej men ganska seg men jag som vanligtvis brukar tappa intresset efter en timme glömde bort tiden totalt, så jäkla bra. 

Mitt betyg 8,5/10 

Odödliga (2015) 6,4

Ännu en fantastisk film. Perfekt för den som älskar kärleksfilmer. Dessutom är filmen svensk, vilket jag uppskattar, det känns närmre :) Skådespeleriet känns äkta och inte alls sådär överspelat som svenska filmer ibland känns, Madeleine Martin är en jätteduktig svensk skådespelerska (tror det är hennes första huvudroll) som jag hoppas vi får se mer av.

Mitt betyg 8/10

panini
2016-01-14 15:14
#37

Tror att jag senast såg Harry Potter and the philosopher's stone då det visade sig att min syster ALDRIG hade sett någon HP film. Stort HP fan som jag är blev jag lite besviken när jag hörde det och kände att det var min uppgift att ta tag i saken!

Cireea
2016-01-14 15:51
#38

The Revenant (2015)

Betyg på IMDb: 8,3/10 

Otroligt bra film. Leonardo DiCaprio gör ett fantastiskt jobb i rollen som Hugh Glass. Även Tom Hardy och Domhnall Gleeson passar in i sina roller. 

Rekommenderar denna film!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
2016-01-17 00:53
#39

Legend (2015)

Betyg på IMDb: 7,2/10 

En film som är verklighetsbaserad. Otroligt bra gjord, intressant story med en hel del tankar som snurrar när man ser den. Tom Hardy gör ett kanon jobb, han spelar två karaktärer under hela filmen och han gör det otroligt bra! Man fick verkligen känslan av att det var två helt olika personer.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

VildaVittra
2016-01-17 01:00
#40

Såg precis sista avsnittet av "In the flesh", så himla synd att det inte blev en säsong tre. Superbra serie, jag gillar inte zombiefilmer/serier, men denna var bra.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Åsa S
2016-01-17 09:43
#41

The hateful eight såg jag igår på rigoletto i 70mm formatet. Förstod inte vitsen med det formatet tyckte det var som att se film på vanlig bioduk jag det vara bara mycket dyrare och man fick se ett program där Tarantino berättar om formatet innan filmen. Min man tyckte filmen var jättebra men jag ger den nog en 3:a av 5 var lite för mycket splatter av sönderskjutna människor för mig.

Annons:
Snurrig
2016-01-17 10:13
#42

Senaste filmerna jag såg (förra helgen) var Death Note och Death Note: The last name. Filmerna hör ihop, det är som del 1 och del 2.

Senaste serien jag såg klart (även det förra helgen) var Death Note från 2015.

Både filmerna och serien var jättebra. Dom handlar om samma sak, men dom är ändå väldigt olika.

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Maleficum
2016-01-17 15:09
#43

Senaste serieavsnittet jag sett är Unforgettable (2011-) 6.7/10 på IMDB.

Man får följa detektiv Carrie Wells som, sedan hon var liten och hennes syster försvann, inte kan glömma något (Hyperthymesia) och hur det hjälper till att lösa olika fall.

Är en av dem serier jag oftast har på i bakgrunden när jag gör annat så för mig är den inte tillräckligt intressant för att jag ska kunna titta aktivt på den.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

panini
2016-01-17 15:17
#44

Har dom senaste dagarna tragglat mig igenom alla Harry Potter filmerna, igen! 😃

Carrosh
2016-01-19 11:15
#45

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[Tuulikki]
2016-01-19 11:22
#46

Hotel Transylvania. Jättesöt och bra film! Älskar den. 5/5 får den av mig - barnfilmsälskaren😃

Swadika
2016-01-19 12:06
#47

I söndags gick "The art of getting by" på kanal 6. Jag satt och pluggade och skulle bara avsluta det jag höll på med och gå och lägga mig när filmen började. 

Filmen var helt okej (ett betyg på 6,6 på imdb), den var tillräckligt bra för att jag skulle fastna och se den istället för att sova men det är nog en film som man bara ser någon gång. Emma Roberts har en av huvudrollerna (Freddie Highmore har den andra) och hon är en skådespelare jag tycker om så det var nog därför jag jag fastnade också. 

Ångrar inte att jag såg den på TV, trots att jag dagen efter var väldigt trött, tycker det är ett bra betyg😉

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

panini
2016-01-19 16:31
#48

#47 Jag såg den också men jag älskade den, har faktiskt beställt för jag tyckte den var så himla bra :P

Annons:
Cireea
2016-01-26 14:06
#49

New Moon (2009) 

Betyg på IMDb: 4,6/10 

Varje gång jag läser böckerna blir det lätt att jag ser filmerna också. 😛 Får se när jag orkar se på Eclipse, tycker den är så otroligt uttjatad så känner mig lite anti.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Jazmin1e
2016-01-26 14:27
#50

Suffragette (2015) http://www.imdb.com/title/tt3077214/

Betyg på IMDb: 6,9/10 

Jag tyckte filmen var väldigt bra.

Maleficum
2016-01-26 17:53
#51

Senast tittat på ett avsnitt av The Fosters (2013– )

Betyg på IMDB 8.0/10

Man får följa ett lesbiskt par och deras liv med biologiskt-, adoptiv- och fosterbarn. En hel del drama men helt okej än så länge.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Cireea
2016-01-27 14:42
#52

Fifty Shades Of Grey (2015)

Betyg på IMDb: 4,1/10 

Gillade inte alls denna film. Såg den mest för att det varit sånt jäkla snack om den men blev inte alls imponerad.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Swadika
2016-01-27 14:59
#53

The Theory of Everything (2014)

Betyg 7,7/10 på imdb 

Tyckte verkligen om filmen och rekommenderar den absolut.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

VildaVittra
2016-01-27 15:03
#54

The Girl King

En berättelse om drottning Kristina med största andel svenska skådespelare men på engelska. Hollywood kan ju heller inte låta bli att göra henne lesbisk, för det är ju helt otänkbart att en heterosexuell kvinna inte skulle vilja ha man och barn.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Cireea
2016-01-29 00:23
#55

Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events (2004)

Betyg på IMDb: 6,8/10 

Sambon hade inte sett denna film så ikväll såg vi denna. Det var ett tag sedan jag såg den sist och den var betydligt bättre den här gången, kanske för att man är lite äldre och ser filmen med "nya ögon".


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Carrosh
2016-01-29 10:47
#56

Har börjat titta på Orphan Black och har streckkollat hela första säsongen. Svinbra är den!

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Jazmin1e
2016-01-29 15:35
#57

In the Heart of the Sea  (2015)

Betyg på IMDB 7,0/10

Jag tyckte verkligen om filmen men den var inget "wow", så tycker 7 av 10 är bra betyg.

[Tuulikki]
2016-01-29 23:56
#58

Vi har börjat kolla på The 100.

Har läst en del om den och tyckt den verkar asdålig men nu vill jag bara se mer och mer.
Tycker en del grejer påminner mycket om Lost.

17453daystoheaven
2016-01-30 09:09
#59

#58 The 100 är riktigt bra! Man blir fast!

 
/ ^\ Q /^ \

Cireea
2016-02-01 21:36
#60

Eclipse (2010) 

Betyg på IMDb: 4,9/10


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
2016-02-02 00:12
#61

Breaking Dawn: Part 1 (2011)

Betyg på IMDb: 4,9/10


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

sponny
2016-02-02 22:00
#62

Håller på att titta på Kampen om tungvattnet. En norsk mini-serie om den så kallade tungvattenaktionen, sabotaget mot Norsk Hydros elektrolysanläggning för tungt vatten vid Rjukan, en av de mest kända sabotageaktionerna under andra världskriget. Gillar verkligen serien än så länge.

Serien finns än så länge på SVT Play.

Betyg på IMDB: 8,2/10

Annons:
Cireea
2016-02-02 23:52
#63

Breaking Dawn: Part 2 (2012)

Betyg på IMDb: 5,5/10


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Zyperior
2016-02-07 09:36
#64

Crimson Peak (2015)

Betyg på IMDb: 6,7/10

Lagom skräckthriller med många välkända skådisar och bra specialeffekter.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Cireea
2016-02-07 13:27
#65

The Colony (2013)

Betyg på IMDb: 5,3/10

En ny istid har fått människor att söka skydd under jorden. Vi får följa en liten koloni som gör allt för att överleva den nya världen. En influensa härjar i kolonin men det är deras minsta bekymmer… 

En bra film, gillar den lika mycket som första gången! 👍Dock ganska förutsägbar om man är en person som ser mycket film, storyn är inte direkt unik om jag säger så.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Swadika
2016-02-07 13:54
#66

Har de  senaste dagarna (eller veckorna kanske det är) sett;

Gilmore Girls (8,0/10 på imdb) 2000-2007

Var några år sedan jag såg serien och tyckte det var dags. Är en av mina favorit serier och med en återförening med något (eller några?) avsnitt i år så tänkte jag att jag ville se om den igen. Fortfarande lika bra :D

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Lame
2016-02-07 17:14
#67

The 5th wave såg jag sist på bio, den är bra att man häpnar! Lite likt Hunger Games, Maze runner etc fast denna slår nog alla av dem.

IMDB

if it's meant to be
it will be


Carrosh
2016-02-07 19:04
#68

Aeon Flux.

Väldigt konstig film.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

ilenna90
2016-02-08 00:07
#69

var på point break på bio ikväll :)

Annons:
Cireea
2016-02-09 19:07
#70

Moorim School  (2016)🙂

Betyg på IMDb: 9,0 / 10 

Älskar denna Kdrama ❤️


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Carrosh
2016-02-11 00:36
#71

Harry Potter & The Deathly Hallows part 1.

Väldigt spännande att se nu precis när man läst ut boken. Ska väl ta mig an film nr 2 här i dagarna. 🙂

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Moalinn
2016-02-11 01:35
#72

Psych
Betyg på IMDb: 8,4 / 10

Nyss börjat kolla på den och kämpar mig uppåt i säsongerna, är på säsong fyra just nu. Helt fantastisk är den haha!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Cireea
2016-02-13 14:12
#73

The Purge (2013)

Betyg på IMDb: 5,6/10 

Har dragit mig för att se denna då trailern var så fruktansvärt dålig. Men efter att ha sett lite smygtrailers från kommande Purge-film (trean) så kändes det väldigt rätt att ge filmen en chans. Gillade filmen och tyckte den var intressant! 
Vi var väldigt frustrerade när vi såg filmen men samtidigt var det just den frustrationen som gjorde att filmen blev sådär extra bra.  

The Purge: Anarchy (2014)

Betyg på IMDb: 6,5/10 

Efter att ha sett första filmen så hoppade vi direkt på tvåan. Jag gillade båda filmerna på sina egna sätt, tycker inte någon av dom var bättre än den andra eftersom det skildrar "The Purge Night" på två olika sätt. I första filmen fick man följa en specifik familj medan man i tvåan fick se det som händer på gatorna. 

Längtar efter trean!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
2016-02-14 20:04
#74

The Danish Girl (2015)

Betyg på IMDb: 6,9/10

Ruskigt bra film, jag gav den 9/10 i betyg! 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

hyvetytte
2016-02-15 08:48
#75

Seventh Son (2014)

Betyg på IMDb: 5,5/10

Klyschorna fullkomligt haglar, dialogen känns krystad och dramaturgin går i ett. Skådespelarinsatserna lämnar mycket att önska, särskilt Jeff Bridge och Julianne Moore får mig att ta fram skämskudden, i vanliga fall skickliga skådespelare som totalt floppar, kanske är det regissören det är fel på.

17453daystoheaven
2016-02-15 13:33
#76

Elysium (2013)

Betyg på IMBd: 6,6 / 10

Action, Drama, Sci-Fi

Året är 2154 och miljöproblemen på jorden är så allvarliga att den rika delen av befolkningen flyttar till en rymdstation vid namn Elysium. Kvar på jorden finns de fattiga, däribland Max, som vill bringa jämställdhet och tar på sig ett uppdrag för att ta sig till Elysium.

Jag känner igen många andra filmer/serier i delar av filmen, och den är lite enformig på vissa ställen. Dock bra skådespelare! Definitivt sevärd om man gillar Sci-Fi som jag. 😎

 
/ ^\ Q /^ \

Annons:
Cireea
2016-02-15 13:38
#77

#76 Den gillade jag när jag såg den!👍 Var ju dock ett tag sedan, så får kanske se den igen för att färska upp minnet lite! 😎


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
2016-02-18 00:09
#78

Shadowhunters (2016-) 

Betyg på IMDb: 6,2/10 

Såg episod 6 av den nya tv-serien Shadowhunters. Serien är baserad på en bokserie av Cassandra Clare vid namn The Mortal Instruments. 
Serien började tveksamt men har verkligen växt på några få avsnitt!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Carrosh
2016-02-18 10:31
#79

En gång i Phuket.

Riktigt kasst haha. ^^

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Blanksteg
2016-02-18 23:13
#80

The Green Inferno. Kannibalfilm. Riktigt creepy :O Men bra. Lär dock inte se den igen…

Cireea
2016-02-18 23:35
#81

Moorim School  (2016)🙂

Betyg på IMDb: 9,0 / 10 

Kommit halvvägs genom serien, så underbart bra Kdrama! 😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

missmagicscabinet
2016-02-19 00:13
#82

Senaste jag såg var The Boy. Så kuslig och bra!

Personlig hemsida: HÄR

Min roman & mitt seriealbum HÄR. 

Katniss
2016-02-19 15:14
#83

Senaste filmen jag såg var Rabbit Proof Fence 7,5/10 på imdb Ganska bra faktiskt :)

R.I.P. Anton 💔

Annons:
micki78
2016-02-19 19:43
#84

Big Eyes, en biografi om en kvinnlig konstnär vars make tog åt sig äran.

Den var riktigt bra och har fått bra betyg 7/0 på imdb.

Länk: http://www.imdb.com/title/tt1126590/?ref_=nv_sr_1

micki78
2016-02-19 19:47
#85

Glömde visst The 33, också en verklighetsbaserad film om 33st människor som blev instängda i en gruva. Länk till filmen: http://www.imdb.com/title/tt2006295/?ref_=nv_sr_1

Riktigt bra film som fått bra betyg på imdb.  7/0

Katniss
2016-02-19 21:48
#86

Såg just Slumdog Millionaire, 8/10 på imdb. Själv hade jag nog gett den 9,5/10. Otroligt bra.

R.I.P. Anton 💔

17453daystoheaven
2016-02-20 09:12
#87

172 Hours (2010)_

Betyg på IMDb: 7,6 / 10_

 
/ ^\ Q /^ \

Diizkmedel
2016-02-21 03:45
#88

Deadpool för 3e gången 😃 Bästa jävla filmen ever! :D

That that don't kill you can only make you stonger

Swadika
2016-02-21 12:06
#89

Love, Rosie (2014) Betyg på IMDb 7,2/10

Älskade den 😃 Lite hoppig kanske men verkligen en jättebra och mysig film!

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Blanksteg
2016-02-21 12:11
#90

Har börjat kolla på Dr. Quinn igen. Jättebra serie.

Annons:
Cireea
2016-02-24 22:25
#91

Lara Croft: Tomb Raider (2001) 

Betyg på IMDb: 5,7/10


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
2016-02-25 11:49
#92

Moorim School  (2016) 

Betyg på Viki: 9,7/10

Sett ytterligare en episod av Kdraman Moorim School (Episod 8) , väldigt bra serie måste jag säga. 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Zimplet
2016-02-28 21:00
#93

A Few Best Men

Betyg på Imdb: 5.7/10

Riktigt rolig film faktiskt, förtjänar iallafall 7.0/10 i mina ögon 🙂

Katniss
2016-03-03 23:42
#94

Pianisten. Har för mig att den har 8,5 på imdb. Väldigt bra film, tre oscars

R.I.P. Anton 💔

17453daystoheaven
2016-03-07 14:29
#95

After the Dark (2013)

Wow jag gillade verkligen den här filmen! Har ignorerat den väldigt länge men hade tråkigt och valde att ge den en chans. Var dock nära på att klicka bort den i början, bra att jag inte gjorde det då haha.
7/10 får den av mig!

 
/ ^\ Q /^ \

Katniss
2016-03-07 15:52
#96

#95 Hmm.. Helt plötsligt gick det från skolprojekt till död i trailern….

R.I.P. Anton 💔

[xMondSy]
2016-03-07 18:13
#97

Hur ska jag välja? Jag har 5 serier igång samtidigt 😃
The Walking Dead, Once Upon a Time, Jane the Virgin, Shadowhunters och Grey's Anatomy 🥵😍

Ett nytt avsnitt mån, tis, ons och fre varje vecka :)

Annons:
17453daystoheaven
2016-03-07 19:32
#98

#96 Jo fast det är ju bara simuleringar, alltså ingen som "dör" på riktigt! 😉

 
/ ^\ Q /^ \

Cireea
2016-03-07 19:36
#99

After the Dark är en bra film faktiskt, väldigt mycket mindfuck 😃Filmen ger en mycket tankar och efteråt funderar man verkligen över det man sett. Rekommenderar verkligen After The Dark! 👍

Om man ser filmen förstår man trailern! 😎


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Kadoor
2016-03-07 20:33
#100

Just nu kollar jag på the 100, the shannara chronicles, game of thrones(längtar tills de nya säsongen!) samt Death Note(en anime). Älskar allihop, och jag rekommenderar dem verkligen. 

Senaste filmen jag såg var My neighbor Totoro, vilken jag har sett hur många gånger som helst. Den är heeelt underbar och en av mina favoriter, så ni som ej har sett den: Se den! ;)

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

blodörn
2016-03-09 14:11
#101

senaste filmen jag såg var peter pan (disney-versionen) för har inte sett den på flera år. den var lika bra som jag mindes den :) älskar musiken i den, som jag inte la så mycket märke till när jag kollade på filmen som liten.

och senaste serien jag kollade på var the office, tror jag.

Do as you would be done by - And think for yourself

sponny
2016-03-09 17:09
#102

Har legat sjuk hemma så jag började titta på Star Wars - The Clone wars. Och har precis börjat på den femte säsongen. Helt ok sjukdomsunderhållning för en nörd som mig.

hyvetytte
2016-03-18 14:04
#103

Southpaw (2015)

Betyg på IMDb: 7,5

Handlar om en boxare som efter en tragisk familjetragedi försöker ta sig samman och få sitt liv tillbaka. Jag tycker att filmen var ett knappt godkänt tidsfördriv, jag blev stundom irriterad på karaktären (Jake Gyllenhaal) som var uppbyggd på klyschor och fördomar; Aggressiv, ointelligent och oansvarig. Historien var förutsägbar och trist.

Mitt betyg: 4/10

VildaVittra
2016-03-18 14:10
#104

War and peace (2016)

BBC:s miniserie baserad på Leo Tolstoys tegelstensroman om aristokratin i Ryssland under tiden för Napoleons krig mot Ryssland. Mitt betyg: 8/10

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Cireea
2016-03-18 14:14
#105

Shadowhunters (2016-)

Betyg på IMDb: 6,3/10 

En tvserie baserad på böckerna Mortal Instruments. Första säsongen är snart slut men serien har blivit förnyad för ytterligare en säsong.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

blodörn
2016-03-20 00:42
#106

såg dr strangelove or: how i learned to stop worrying and love the bomb.
fattar varför alla gillar den så mycket nu. jättebra film.

Do as you would be done by - And think for yourself

Cireea
2016-03-20 00:50
#107

The Lobster (2015)

Betyg på IMDb: 7,2/10 

En väldigt bra film med ett väldigt intressant perspektiv på det här med kärlek och parrelationer. Filmen väcker många tankar även om man emellanåt känner sig väldigt illa till mods under filmens gång.

"I en nära framtid ska alla singlar - enligt lag - ta in på ett hotell där dom har 45 dagar på sig att hitta sin partner. Under tiden kan dom "tjäna in" extra dagar genom att jaga singlar som gömmer sig i skogarna. Hittar min inte sin partner innan ens dagar är slut förvandlas man till ett djur."

____________________________________________________________________________________

Daddy's Home (2015)

Betyg på IMDb: 6,2/10

En helt okej film, en del klichéer innehåller den såklart men ändå intressant på sitt eget sätt. Jag gav den 6/10 , en film jag är glad att jag såg men kommer nog inte se om den igen utan det räcker med en gång.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Carrosh
2016-03-20 01:50
#108

Har börjat titta på The Flash.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

jessR
2016-03-20 02:40
#109

Robocop med tjejkompis, mest för Joel Kinnnamans skull. Den var inte värd det. 3/10. Sista serien, OJ Simson, American crime story, riktigt bra!

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla” – Platon -

Katniss
2016-03-20 15:50
#110

Världarnas Krig 6,5/10 på imdb, 2-3/10 av mig. Tyckte inte om den

R.I.P. Anton 💔

Endoftheworld
2016-03-22 21:55
#111

Kollar på Daredevil säsong 2

Annons:
Lame
2016-03-24 13:14
#112

Blå är den varmaste färgen. Helt okej film, ger den 6/10 då jag tycker den är lite för långtråkig men samtidigt ger ett bra budskap. Bra scenografi och att den är realistisk uppskattas starkt.

IMDB: 7,8/10

if it's meant to be
it will be


Jojaton
2016-03-24 20:15
#113

Tittar också på Daredevil. Fantastisk serie!

Johanna - Instagram

blodörn
2016-03-28 19:33
#114

buster keaton's the general. trodde att den skulle vara jättetråkig (eftersom min mamma sa att den var det, men borde inte ha lyssnat å henne då hon tycker ALLA stumfilmer är tråkiga) men älskade den.

Do as you would be done by - And think for yourself

Cireea
2016-03-28 19:45
#115

The Intern (2015) 

Betyg på IMDb: 7,2/10 

En ruskigt bra film som har fina glimtar med humor. Älskade Robert De Niro (som alltid) och jag gillade hans roll. Anne Hathaway gjorde bra ifrån sig men jag har lite svårt för henne rent generellt då många av hennes roller är likadana. 

Jag rekommenderar filmen, den är helt klart sevärd!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Carrosh
2016-03-30 06:59
#116

Arrow.

Sträcktittat halva första säsongen och jag är lite fast, kan man väl säga.
Började med The Flash, men eftersom det är en del co-op-avsnitt med Arrow och Arrow kom först tänkte jag att jag skulle komma igenom den också.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Kadoor
2016-03-30 11:42
#117

Jag såg animen Tokyo Ghoul senast. En otrolig serie som jag blev kär i i princip haha. Önskar att det fanns en tredje säsong, men ska ta och läsa mangan sedan.
Rekommenderar den verkligen, även om man inte gillar animes så borde man ge den en chans. 

Mitt betyg är 8,5-9/10 , en del saker gjorde mig förvirrad. Det var inte jättemånga saker, och påverkade inte så mycket ändå.

IMBd's betyg är 8,2.

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

melonen
2016-03-30 18:19
#118

Prison break

Annons:
Carrosh
2016-03-31 20:36
#119

#118 Är den bra? Går i funderingar på att se den efter en massa referenser görs till denna serie i The Flash.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

hyvetytte
2016-04-01 06:42
#120

Har börjat kolla på Last man on earth (2015)

Imdb: 7,5

Min favoritserie just nu, den har verkligen min typ av humor :)

Cireea
2016-04-01 17:22
#121

#119 Prison Break är superbra, åtminstone de första två säsongerna enligt mitt tycke. 🙂Men trots att alla säsonger inte är lika bra som första så kan man inte låta bli att kika på serien.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

blodörn
2016-04-02 13:51
#122

#116 måste man se arrow först för att fatta the flash? har velat börja kolla på the flash, men har redan sett arrow och tyckte inte arrow var så bra.

Do as you would be done by - And think for yourself

Carrosh
2016-04-02 21:01
#123

#121  Då ska jag definitivt börja kika på den sen då! :) Verkade vara en stor grej den serien för massa år sedan, men jag kom mig aldrig för att börja titta. Nu känner jag mig lite sugen iaf :)

#122 Nej, egentligen inte. Men om man ska se båda serierna så är nog Arrow bäst att se först, för de två serierna vävs ihop i vissa avsnitt och det avslöjas grejer i The Flash om Arrow, som man kanske inte vill veta när man tittar på Arrow sedan. Jag började med Flash, men gick över på Arrow efter en halv säsong för att liksom "komma ikapp" i historien.
Hur långt har du sett på Arrow? Jag är inne på halva säsong 2 nu.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Cireea
2016-04-02 21:16
#124

#123 Berätta gärna vad du tycker om serien sedan! 😊


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
2016-04-02 21:16
#125

The Host (2013)

Betyg på IMDb: 5,9/10


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Carrosh
2016-04-04 23:20
#126

#124 Ska försöka komma ihåg det :) Kan dröja lite innan jag börjar med den dock, ska se klart Arrow och The Flash först. :P

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

blodörn
2016-04-07 21:12
#127

såg the mummy från 1959 med christopher lee & peter cushing. har sett den en gång förut och den här filmen är definitivt en av anledningarna till varför christopher lee är en av mina favoritskådespelare.
han är inlindad, eller vad man säger, i bandage och man ser bara hans ögon och hans karaktär fick sin tunga utskuren så det enda lee har att skådespela med är hans ögon och hur han rör sig.

Do as you would be done by - And think for yourself

Ugglemor.
2016-04-10 19:56
#128

Now you see me - älskar den!

Cireea
2016-04-10 20:01
#129

#128 Och det kommer en tvåa! 😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

panini
2016-04-10 20:16
#130

It's kind of a funny story - Min favoritfilm, älskar den så himla mycket! Betyg på IMDb: 7.2/10. Mitt betyg: 11/10.

Skattkammarplaneten - Såg den en gång när jag var liten så ville se den igen. Tycker den är bra, annorlunda. Betyg på IMDb: 7,1/10. Mitt betyg: 7/10.

Jojaton
2016-04-10 20:48
#131

Precis börjat titta på Marvel's Jessica Jones. Bara hunnit se två avsnitt, gillar den men föredrar Daredevil :)

Johanna - Instagram

Ugglemor.
2016-04-11 18:06
#132

#129

när? 😍

Annons:
blodörn
2016-04-12 21:12
#133

#131 älskar den serien :') *host*speciellt eftersom david tennant är med i den, fast gillar inte hans karaktär*host*

Do as you would be done by - And think for yourself

Cireea
2016-04-12 21:51
#134

District 9 (2009) 

Betyg på IMDb: 8/10

Rekommenderar denna film om man gillar filmer som handlar om Aliens. Jag gillade den och ger själv betyget 7/10 ! 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Maria
2016-04-12 21:53
#135

#134 Håller med om att den är oerhört bra. Jag hade nog gett den ännu högre betyg😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Cireea
2016-04-12 21:55
#136

#135 Hade svårt att bestämma mitt eget betyg då det finns både positivt och negativt att säga om filmen. Det som drog ned mest var nog slutet, hatar sådana slut som den här filmen har! 😂

Men bra var den och jag rekommenderar den! 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Jojaton
2016-04-12 23:48
#137

#133 kilgrave är så sjukt obehaglig 🙈 Sett fem avsnitt nu och föredrar fortfarande Daredevil, men Marvel x Netflix är ju bland det bästa som hänt på länge!! Tittade på Mad Max: Fury Road för någon dag sedan. Gillar både Charlize Theron och Tom Hardy, och som en estetisk upplevelse var den väldigt vacker, men det är ju en actionrulle och ingen film man ser pga handlingen :)

Johanna - Instagram

blodörn
2016-04-17 18:50
#138

såg yellowbeard. av mel damski. skriven av graham chapman & peter cook (och båda medverkar i filmen).
förutom graham så är även john cleese och eric idle med i filmen (och en massa andra komiker som t.ex cheech & chong, marty feldman, spike milligan. david bowie har en cameo oxå) och tydligen så har john cleese sagt att det är den sämsta filmen han varit med i.
håller inte med.
tyckte den var väldigt rolig. speciellt cleese's roll (som en blind man).
tycker den är sevärd.

Do as you would be done by - And think for yourself

frejaspluto
2016-04-19 20:29
#139

Räknas bio? Star Wars episode 8 . Om inte det räknas, Serie, Greys anatomy.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Annons:
Cireea
2016-04-19 21:25
#140

#139 Självklart räknas bio! 👍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

frejaspluto
2016-04-19 22:51
#141

#140 Superfint ✨😎

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Cireea
2016-04-29 21:35
#142

Deadpool (2016)

Betyg på IMDb: 8,3/10

Älskar den! 😂Den passar min humor perfekt, kunde inte valt en bättre film ikväll. Rekommenderar denna om man ändå är och snurrar i Marvel-världen.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

jessR
2016-04-30 16:45
#143

Togetherness.

7.6 på Imdb.

Bra serie. Komedi/ drama. Om relationer som kanske förstås av titeln.  Precis sett sista avsnittet i säsong 2. Nu längtar jag till säsong 3!

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla” – Platon -

Rumblebee
2016-04-30 18:29
#144

Exodus: of Gods and Kings (2014). Betyg på imdb: 6.1/10 Intressant film men tycker helt klart att de hade kunnat arbeta mer på själva storyn och istället dragit ut lite mer på filmen. tycker att allt verkade gå så snabbt. Det fanns inte riktigt någon bra "röd tråd" så att säga. Var som om vissa bitar blivit bortklippta.

frejaspluto
2016-05-02 11:08
#145

Igår såg jag en film som inte jag har tänkt på senaste Jurassic Park. 2015. Telias filmbutik , ( boxer)

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

frejaspluto
2016-05-03 00:22
#146

Kanal 9 , Gladiator, slutade för nga minuter sen, älskar den filmen, även den har många år i nacken!

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Annons:
Maria
2016-05-03 08:15
#147

#146 Ja, den är jättebra. Har sett den flera gånger och så älskar jag musiken.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

frejaspluto
2016-05-03 12:41
#148

#147. 😄, jaa, musiken är superbra, och rätt skådespelare i rätt roll.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

blodörn
2016-05-03 19:20
#149

Såg The General igen :)

Do as you would be done by - And think for yourself

Carrosh
2016-05-04 12:52
#150

Battle Los Angeles (tror jag den hette). Gick på tv igår, kanal 6 kanske?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Cireea
2016-05-04 13:13
#151

World Invasion: Battle Los Angeles (2011) 

Betyg på IMDb: 5,8/10

#150 Stämmer bra.. gillade den inte.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Carrosh
2016-05-04 13:18
#152

#151 Ah, stod bara Battle Los Angeles i tablån. Tyckte den var okej, funkade att slökolla lite på medan man ändå jobbade, men kanske inget jag skulle satt igång här hemma och suttit och kikat igenom hela.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Cireea
2016-05-04 14:51
#153

#152 Nej precis, jag hade filmen på i bakgrunden medan jag gjorde annat. Inget som fängslade mig direkt :P


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Jojaton
2016-05-04 17:02
#154

Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D. En av mina favoritserier :) Senaste filmen jag såg vad Mad Max: Fury Road

Johanna - Instagram

frejaspluto
2016-05-05 23:06
#155

Tittar på Mission impossible just nu på tv 4.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

[Devya]
2016-05-08 08:38
#156

10 Cloverfield Lane

Jag tyckte jättemycket om den!

Cireea
2016-05-08 10:14
#157

The Hateful Eight (2015)

Betyg på IMDb: 7,9/10 

En väldigt intressant film, gillar hur den var uppbyggd men även hur den slutade. Gillar när man inte kan förutspå filmen ;D


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

frejaspluto
2016-05-08 15:57
#158

Edge of tomorrow! Love this one! Sen har man barn så filmer går rätt mkt här oavsett hur mkt man tycker om dom eller inte Frozen och Hotel i Transylvaninen 1 och 2, går mkt här hemma!

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Calcifer
2016-05-08 23:31
#159

Jack of the Red Heart. Jättebra film om en tjej som scammar sig till att bli skötare för en autistisk flicka.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

blodörn
2016-05-09 13:46
#160

Såg Full Circle eller också kallad The Haunting of Julia. Skräckfilm, med Mia Farrow och regisserad av Richard Loncraine, som är extremt underskattad. Den var väldigt bra. Det är inte en sån där film med jumpscares och läskiga personer, det är mer än läskig astmosfär vilket är en av mina favoritgrejer med skräckfilmer,
Dock så gav jag den 4/10 eftersom den blev dryg på vissa ställen.

Do as you would be done by - And think for yourself

Annons:
Katniss
2016-05-10 06:53
#161

Shadowhunters :D jag har redan sett serien men är på episod åtta igen

R.I.P. Anton 💔

frejaspluto
2016-05-10 19:32
#162

Elementery, always on mondays ! Kl. 22.00. , 7 an

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Maria
2016-05-11 18:19
#163

Idag hamnade jag framför TV:n och kunde inte sluta se en film som heter "Nader och Simin - en separation" En film från Iran utspelad i Theheran.

Det var en fängslande film om en separation och vad det innebär för ett barn och här var de kulturella skillnaderna också tydliga men hela filmen utstrålade värme och igenkännande.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

blodörn
2016-05-12 21:38
#164

Såg först på Lawrence of Arabia (av David Lean och med bl.a Peter O'Toole, Alec Guinness och Omar Sharif)
och sen The Bridge on the River Kwai (också av David Lean och med bl.a Alec Guinness, William Holden och Sessue Hayakawa)

Jättebra filmer. Väldigt långa (-Arabia- var 3 timmar och 43 minuter, och -Kwai- var 2 timmar och 40 minuter) men värt det. Vill definitivt se mer filmer av David Lean.
Tydligen när -Kwai- spelades in så åkte Lean jättelångt bara för att filma en solnedgång och när -Arabia- spelades in så stannade han uppe en hel dag och natt i öknen (medans alla andra gick och la sig) för att filma en soluppgång. Det kallar jag dedikation.
En annan grej (bara för att jag beundrar Alec Guinness så mycket) jag läste var att i en scen i -Kwai- så skulle Sessue Hayakawa's karaktär Saito slå Guinness's karaktär i ansiktet med en bok, men Sessue råkade slå till honom på riktigt så att Guinness's började blöda och Guinness bara fortsatte scenen utan att röra en min.

Rekommenderar alla att se båda filmerna, och tänker själv se om nån vecka eller så.

Do as you would be done by - And think for yourself

Maria
2016-05-13 08:38
#165

#164 Jag har sett de två filmerna flera gånger och jag håller med om att de är väldigt bra.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Cireea
2016-05-22 20:45
#166

Pride and Prejudice and Zombies (2016)

Betyg på IMDb: 5,9/10

Helt okej, den var ingen dunderhit direkt men ändå en helt okej film.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Calcifer
2016-05-28 17:39
#167

The Darkness.

Skulle väl föreställa en skräckfilm med bl.a Kevin Bacon men jag satt mest och ville att den skulle ta slut.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
frejaspluto
2016-05-29 22:17
#168

Pretty woman , går på tv just nu !

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Calcifer
2016-05-29 23:17
#169

The Ouija Experiment


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cireea
2016-05-29 23:39
#170

The Change-Up (2011) 

Betyg på IMDb: 6,4/10

Delvis störande och pinsam men ändå bra. 😂En skön film när man är lite halvtrött och bara vill ha något att se på.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

blodörn
2016-05-30 11:57
#171

Såg på Laurel & Hardy's Sons of the desert. Den var rätt okej. Rolig och rätt kort (Tror den var 1 timme och 4 minuter)

Do as you would be done by - And think for yourself

Calcifer
2016-05-30 13:54
#172

The Ouija Experiment 2. Ettan vad kass, tvåan sämre.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

blodörn
2016-06-06 20:21
#173

Såg Saving Private Ryan. Om jag ska vara ärlig så är detta den först krigsfilmen jag sett som jag gillade.

Do as you would be done by - And think for yourself

Cireea
2016-06-06 20:26
#174

Pitch Perfect (2012) 

Betyg på IMDb: 7,2/10

Den gick på tv igår och jag fastnade. 😛Sett filmen förut och den var lika bra som senaste gången.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Dankoso
2016-06-07 02:35
#175

Såg nyligen Tokyo Godfathers.

blodörn
2016-06-07 04:02
#176

Såg There will be blood. Den var bra, lite småtråkig här och där men jag gillade den. Ärligt talat, så vet man att en film kommer vara bra om Daniel Day-Lewis är med i den. Han var, som vanligt, jättebra. Alla andra skådespelare var också bra. Gillade soundtracket, det var mycket passande.

Do as you would be done by - And think for yourself

Jojaton
2016-06-08 15:50
#177

Captain America: Civil War och Agents of S.H.I.E.L.D.  Skulle sett Civil War på bio för flera veckor sen, men de hade problem med projektorerna och sen har det inte blivit av. För att förstå vad som händer i de sista AoS avsnitten behövde man se Civil War, så det var på tiden att det blev av :) Det är en av mina favoritgrejer med den serien, de tillhör verkligen MCU.

Johanna - Instagram

frejaspluto
2016-06-08 18:05
#178

100 åringen som rymde.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

kastapasta
2016-06-08 19:52
#179

Såg för nån vecka sen Exam; eftersom jag hört bra om den, men för mig var det inte mer än en skithög. Efter att ha fått bearbeta filmen såg jag Circle, (som baseras lite på samma sak), 10 gånger bättre, inte det bästa jag sett- nej, men helt ok skådespeleri, kul idé… mja.

Jojaton
2016-06-09 20:11
#180

En Man Som Heter Ove

Johanna - Instagram

blodörn
2016-06-10 10:28
#181

Såg Days of being wild (eller Ah fei zing zyon) av Kar-Wai Wong. 2/10. Rätt tråkig.

Do as you would be done by - And think for yourself

Annons:
Cireea
2016-06-12 00:49
#182

The 5th wave (2016) 

Betyg på IMDb: 5,2/10 

Denna film förtjänar inte ens en femma. Kliché efter kliché radades upp, så otroligt dåliga dialoger och man kunde förutse praktiskt taget hela filmen. Dom första 30 minuterna var OK men sedan blev det bara löjligt. 

Rekommenderar inte denna.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

blodörn
2016-06-12 19:27
#183

Såg på Fargo (filmen). Trodde int jag skulle gilla den då jag inte gillar Coen Brothers särkilt mycket, men den var jättebra. 9/10.

Do as you would be done by - And think for yourself

Jojaton
2016-06-12 19:34
#184

Room. Den var helt fantastisk, Brie Larson och Jacob Tremblay var strålande i sina roller.

Johanna - Instagram

frejaspluto
2016-06-12 22:24
#185

Grimm

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

nottheonly
2016-06-18 12:12
#186

Star Wars episode 1"The Phantom Menace" - har äntligen tagit tag i och ska kolla igenom alla Star Wars filmerna! har sett lite av nån av dem förut vet jag för kände igen mig ibland men kommer inte direkt ihåg någonting. Tyckte om den väldigt mycket iallafall! 😃

Cireea
2016-06-18 12:27
#187

Allegiant (2016) 

Betyg på IMDb: 6,0/10 

Meh, tyckte det blev lite samma sak som i tidigare filmer.
Hade hoppats på en annan utveckling men ja, väldigt typiskt för denna typ av film.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

IngaTrnqvist
2016-06-18 22:26
#188

The 5th wave. A+ i casting (de flesta var väldigt lika som jag föreställde från boken). Men det var väl det enda bra med den filmen..

Annons:
Swadika
2016-06-21 09:53
#189

Me before you (2016) 

Betyg på IMDb: 7,8

Tyckte väldigt mycket om den. Det är en av mina absoluta favoritböcker så man är alltid rädd att filmen inte ska bli lika bra.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Jojaton
2016-06-21 11:58
#190

Avsnittet Battle of the Bastards från Game of Thrones. Fortfarande i chock, haha :)

Johanna - Instagram

kastapasta
2016-06-21 13:09
#191

#190 Såg den igår faktiskt, jag skakade igenom hela avsnittet. 🥵

Cireea
2016-06-21 13:24
#192

#189 Åh , den vill jag också se! 😍
#190 Såg också det avsnittet igår, riktigt grym episod! 

Ginga Nagareboshi Gin (1986) 

Betyg på IMDb: 9,1/10

Det här är min absoluta favorit Anime-serie någonsin, såg den första gången som liten och den har följt med mig sedan dess. Ser den alltid två gånger per år. 😃
 Den blev väldigt populär i Sverige och blev därför dubbad till Svenska med titeln Silver Fang. 🙂Ser däremot den oklippta japanska versionen med svensk text. 

Rekommenderar denna till alla er som gillar anime-serier. Livet är inte fullbordat förrän man sett denna. ☝️


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Jojaton
2016-06-22 15:10
#193

#191 #192 det var väldigt intensivt, minst sagt!

Johanna - Instagram

Dankoso
2016-06-24 04:40
#194

Sev7en

Cireea
2016-06-30 14:20
#195

Gods of Egypt (2016) 

Betyg på IMDb:  5,6/10

Gillade filmen även om det var en rätt typisk handling med en hel del förutsägbara händelser. Gillade att se Gerard Butler i en "bad guy"-roll.

In the Heart of the Sea (2016) 

Betyg på IMDb: 7,0/10 

Gillade denna skarpt, allt från handlingen till repliker och uppbyggnaden.
Rekommenderar verkligen den här filmen om man inte sett den tidigare!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
frejaspluto
2016-06-30 14:30
#196

Jag tittade med min dotter Insidan ut. , tecknad med Amy Poeheler, Fick bra kritik och utnämnd till bästa tecknad.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Cireea
2016-07-04 20:43
#197

Joy (2015) 

Betyg på IMDb: 6,6/10 

Gillade den här filmen, en bra story och väldigt mycket känslor. Sevärd!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Castlevania]1
2016-07-16 21:33
#198

Igår såg jag alla avsnitten från säsong 10 av The X-Files (2016).

blodörn
2016-07-17 12:19
#199

Såg Inglourious basterds igår. Har sett den en gång förut och hade verkligen glömt hur mycket jag gillar den.

Do as you would be done by - And think for yourself

Maria
2016-07-17 12:36
#200

#199 Den är fantastisk bra.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

blodörn
2016-07-17 12:44
#201

#200 Den är min favorit Quentin Tarantino film :)

Do as you would be done by - And think for yourself

ItsAlvaa
2016-07-17 23:08
#202

Säkert Mean Girls eller någon romantisk komedi från 90-talet.

Annons:
Jojaton
2016-07-18 22:16
#203

Goodfellas

Johanna - Instagram

nottheonly
2016-07-19 12:58
#204

Stranger Things, Netflix nya serie! rekommenderar den verkligen. Den var så himla bra, så spännande från första avsnitt till det sista.. en aning läskig dock! haha 😃

Calcifer
2016-07-19 13:49
#205

The Legend of Tarzan


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cireea
2016-07-19 14:27
#206

After The Sunset (2004) 

Betyg på IMDb: 6,3/10

En helt okej film, aldrig hört om den förr men jag gillade den. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

blodörn
2016-07-19 18:51
#207

Såg Philomena med Steve Coogan och Judi Dench. Trodde inte jag skulle gilla den men den var faktiskt helt okej. Dessutom så är Steve Coogan en av mina favoritmänniskor någonsin, så det var ett plus :)

Do as you would be done by - And think for yourself

Jojaton
2016-07-20 08:56
#208

Såg Moon med Sam Rockwell och Kevin Spacey igår. Riktigt bra, kan verkligen rekomendera om man gillar sci fi och lite dystopiska filmer.

Johanna - Instagram

Cireea
2016-07-20 13:37
#209

The Huntsman: Winter's War (2016) 

Betyg på IMDb: 6,1/10

För min del fick var filmen en väldigt "typisk" film med sina typiska dialoger, typiska skämt och sin typiska handling. Filmen var väldigt förutsägbar och den var inte lika bra som jag trodde att den skulle vara.

En film jag är nöjd över att ha sett då jag är en person som gärna ser alla filmer en gång, men jag kommer inte se den igen. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
blodörn
2016-07-20 19:00
#210

#208 Den är jättebra :)

Do as you would be done by - And think for yourself

moln50
2016-07-22 12:27
#211

Örnnästet

Cireea
2016-07-24 02:10
#212

Sherlock Holmes (2009)

Betyg IMDb: 7,6/10

Sherlock Holmes: A Game of Shadows (2011)

Betyg på IMDb: 7,5/10


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

missmagicscabinet
2016-07-30 12:07
#213

Ghostbusters :)

Personlig hemsida: HÄR

Min roman & mitt seriealbum HÄR. 

Cireea
2016-07-31 15:42
#214

The Finest Hours (2016)

Betyg på IMDb: 6,8/10

Verklighetsbaserad film, tyckte den var ruskigt bra!

Land of the Lost (2009)

Betyg på IMDb: 5,4/10

Sett den förut, lika bra som alltid när man är ute efter en film med dålig humor.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

blodörn
2016-08-06 19:40
#215

The hateful eight. Inte Tarantino's bästa, men ändå jättebra.

Do as you would be done by - And think for yourself

Cireea
2016-08-06 19:42
#216

Såg Beautiful Creatures och Legion som gick på TV6 igår! 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
eefoto
2016-08-12 22:26
#217

Suicide Squad lika bra som jag förväntade mig!😍

 Erika, ~värd på dressyr~

Cireea
2016-08-12 23:21
#218

The Nice Guys (2016) 

Betyg på IMDb: 7,6/10 

Ruskigt rolig film med Russell Crowe och Ryan Gosling, skrattade mig igenom denna samtidigt som man kunde se den politiska poängen bakom filmen. Väldigt underhållande film som jag rekommenderar.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

sponny
2016-08-14 09:43
#219

Spirited away (2001)

Dottern, som börjat intressera sig för anime, hittade den bland begagnade filmer på ett antikvariat och köpte den. Jag hade inga förväntningar alls och blev glatt överraskad. En fantastiskt bra film!

moln50
2016-08-14 11:43
#220

Die hard

Cireea
2016-08-14 14:09
#221

Splice (2009)

Betyg på IMDb: 5,8/10

Filmen började väldigt lovande och jag gillade idén som låg bakom filmen.Tyvärr spårade filmen och det var flera delar i filmen som man aldrig fick någon uppbyggnad till vilket gjorde allt förvirrande och väldigt irriterande. Jag gillade filmen till en början men den sista tredjedelen av filmen sänkte betyget rejält. Ingen film jag rekommenderar. 

#219 Se på den animerade versionen av Ronja Rövardotter, den är också helt fantastisk bra. 👍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

sponny
2016-08-15 16:21
#222

Eureka (2006-2012)

Hittade lite till mig själv också på antikvariatet, säsong 1 och 2 av Eureka. Lika rolig nu som när jag såg den första gången.

#221 Jo, jag vet. Det var den serien som väckte dotterns manga-intresse.

Cireea
2016-08-15 18:04
#223

#222 Åh okej! 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Jojaton
2016-08-15 20:40
#224

#218 åh missade när den gick på bio, måste se den snart. Älskar Kiss Kiss Bang Bang så tror den kan passa min smak! Jag såg färdigt säsong två av Black Mirror igår. Fantastisk serie om teknikens plats och makt i vårt samhälle. Avsnitten är fristående så det är som sju kortfilmer. Kan knappt vänta tills Netflix Reboot säsong kommer i höst!

Johanna - Instagram

Cireea
2016-08-19 00:17
#225

Self/less (2015)

Betyg på IMDb: 6,5/10

Otroligt bra film, rekommenderar denna!
Vill inte direkt berätta något om själva handlingen då jag inte vill förstöra filmen för någon av er.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

blodörn
2016-08-19 10:24
#226

Såg klart på Stranger things. Älskade den serien.

Do as you would be done by - And think for yourself

nottheonly
2016-08-19 18:56
#227

#226 Bästa jag sett det här året!

belliiboii
2016-08-20 18:51
#228

Angry Birds the Movie, den var sjukt rolig men tyckte mer att de var vuxen humör i filmen än de var barnhumor haha! Tyckte faktiskt sjukt mycket om den, skit rolig enligt mig!

Jojaton
2016-08-21 11:20
#229

Såg också färdigt Stranger Things för någon dag sen. Gillade den, väldigt väldigt mycket, men vet inte om jag tycker den förtjänar 9,1 på IMDb… Skönt med en så kort säsong och att man fick svar på grejer varje avsnitt.

Johanna - Instagram

Cireea
2016-08-21 13:51
#230

Now You See Me 2 (2016) 

Betyg på IMDb: 6,8/10 

Älskade första filmen så det var en självklarhet för mig att se denna. Till en början var jag lite förvirrad då man liksom kastades in i allt direkt och jag var tveksam till filmens upplägg. Men sedan - när man kommit in i storyn och börjat hänga med - då gillade jag den skarpt. 👍 Precis som i förra filmen trodde man att man hade koll men sedan visade det sig att man blivit lurad ändå! 😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Jojaton
2016-08-21 22:35
#231

Såg äntligen Suicide Squad idag! Lite överhypad (vilket jag förväntade mig) men underhållande :)

Johanna - Instagram

[ms muumin]
2016-08-31 20:46
#232

Maratonsittning i helgen med sju säsonger av Gilmore Girls på Netflix. Ser fram emot nya avsnitten, har längtat och alla dessa år……….

blodörn
2016-09-01 11:09
#233

Såg på My dinner with Andre. Trodde jag skulle hata den och vara uttråkad under hela filmen, men gillade den jättemycket. Gillade att bara lyssna på Andre och Wallace prata.

Do as you would be done by - And think for yourself

TjockaBerta
2016-09-01 11:22
#234

Såg Florence i tisdags. Vi var de enda under 70 år i salongen. Filmen var rätt roligt och skådespelarna riktigt bra. Och Simon Helberg är ju en av mina favoriter förstås.

>>>Malum domesticum<<<

blodörn
2016-09-01 11:29
#235

#234 Vill också se den. Gillar regissören.

Do as you would be done by - And think for yourself

Imasy
2016-09-12 00:17
#236

Var och såg Stora Vänliga Jätten på bion igår med sonen. Laddar upp för Miss Peregrins hem för besynnerliga barn som har premiär i slutet av månaden. Får se hur pass bra den stämmer överrens med boken :)

Cireea
2016-09-12 01:08
#237

Gossip Girl (2007-2012)

Betyg på IMDb: 7,4/10 

Älskar denna serie, var ett tag sedan sist men den är lika bra som då!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Jojaton
2016-09-12 21:37
#238

Såg The Hateful Eight igår, inte min favoritfilm av Tarantino, men den var okej. 

Håller också på att ta mig igenom House of Cards s04, som bara blir bättre och bättre.

Johanna - Instagram

sponny
2016-09-15 17:13
#239

Twin Peaks: Fire walk with me

Säsong tre närmar sig, bara 25 år försent, av Twin Peaks så nu var det dags att se långfilmenTwin Peaks: Fire walk with me. Helt klart sevärd, väldigt mycket David Lynch men bra mycket mörkare än tv-serien.

Silver83
2016-09-18 14:10
#240

Captain Phillips.

Bygger på en sann historia där ett fraktfartyg blir kapat av somaliska pirater. 

Tycker den var väldigt bra. Gillar både skådespelarna (Tom Hanks i huvudrollen) och själva historien i sig. Tycker mycket om verklighetsbaserade filmer och den här var en av favoriterna. Trots att den är "gammal" (2013) så har jag inte hört talas om den innan.

moln50
2016-09-20 12:02
#241

Magnum force med clint eastwood på dvd.

Jojaton
2016-09-20 15:53
#242

Såg hela första säsongen av Dexter igår - kunde inte sluta titta!

Johanna - Instagram

Cireea
2016-09-20 16:32
#243

Gossip Girl (2007-2012)

Betyg på IMDb: 7,4/10 

Säsong 3! 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

blodörn
2016-09-21 17:54
#244

Såg The BFG. Den var rätt dålig, tbh. Tror jag hade lite för höga förväntningar, dock. Jag menar: för det första så är den baserad på en av mina favoritböcker när jag växte upp och för det andra så låter Roald Dahl och Steven Spielberg som en rätt awesome mix. Tyvärr inte. Det enda bra med filmen var Mark Rylance som BFG.

Do as you would be done by - And think for yourself

Annons:
tlover
2016-09-26 21:46
#245

Harry Potter och den flammande bägaren, bra som vanligt även om jag (som vanligt) stör mig lite på allt som lämnats ut från böckerna

l'm back

Riesen
2016-09-26 22:03
#246

Jag kollade på Snowden.

Betyg 6.5/10

Cireea
2016-09-26 22:25
#247

#246 Åååh den vill jag också se! 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Åsa S
2016-09-28 19:18
#248

Såg Helt hysteriskt på Bio, var ungefär som TV-programmen lite smårolig.

lunaticIam
2016-09-30 20:12
#249

Ugly Betty, säsong 4.

Cireea
2016-09-30 20:19
#250

The Shallows (2016)  

Betyg på IMDb: 6,5/10 

En riktigt bra film, helt klart sevärd och jag rekommenderar den till alla som gillar att känna lite panik. Blake Lively var grym i den här filmen. 

_____________________________________________________________________________________

The Purge: Election Year (2016) 

Betyg på IMDb: 6,1/10 

Den tredje filmen i Purge-serien, den här var bra men jag tyckte ändå  att man missade lite av själva utrensningen så att säga. Det kändes mer som att karaktärerna flydde, flydde och flydde. Ville ha mer fight och lite mer av det som pågick runtom. Har man dock sett de två första så ska man självklart även se den här.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Riesen
2016-09-30 21:38
#251

"Miss Peregrine's Home for Peculiar Children" 

Betyg 6/10

Annons:
blodörn
2016-09-30 21:47
#252

#251 Var den bra? Vill också se den.

Do as you would be done by - And think for yourself

Riesen
2016-09-30 23:09
#253

#252 Har inte läst boken så hade själv inte så stora förväntningar på filmen. Så filmen tyckte jag var helt ok.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: