Annons:
Etikettkomedier
Läst 4660 ggr
[Hayabusa]
9/25/15, 10:41 AM

Klovn Forever

Igår hade uppföljaren till "Klovn the Movie" premiär i Danmark. Filmen heter "Klovn Forever" och lär väl tyvärr inte visas på svenska biografer. Jag får helt enkelt vänta på DVD´n.

Annons:
[Tilde]
10/12/15, 1:27 PM
#1

Efter reklamerna som går här på TV är det inte en film jag kommer att se i alla fall. 😛

[Hayabusa]
10/12/15, 4:38 PM
#2

#1 Inte? Klovn är ju en helt underbar TV-serie 👍 Har "Klovn the Movie" på Blu-Ray. En klassiker!

[Tilde]
10/12/15, 5:38 PM
#3

#2 Är inte ett så stort fan av dansk TV/film generellt men speciellt inte komedier, haha. Dansk humor är väl inte riktigt min grej. 🤐

[Hayabusa]
10/12/15, 7:20 PM
#4

#3 Tyvärr tror jag att de flesta svenskar missförstår serien, men de är väldigt populära i Danmark. Vi har "Solsidan" och de har "Klovn". I somras visades (på dansk TV) en komediserie med två tjejer i huvudrollen, "Ditte & Louise". Jäkligt rolig, men jag tror inte att den hade gått hem i Sverige. 

Ser nu att du bor i Hvidovre! Lyssnar du på "Mads & Monopolet" på lördagar?

[Tilde]
10/12/15, 11:44 PM
#5

#4 Kanske. Tror dansk humor och svensk humor är ganska annorlunda så det blir väl en liten krock där. Danskarna tror att de har en väldigt svart humor som svenskarna inte "tål", men jag tycker generellt att dansk humor är rätt omogen så jag håller inte med dem. 😇

Nej det gör jag inte så jag vet inte riktigt vad det är tyvärr.

[Hayabusa]
10/13/15, 8:14 AM
#6

#5 Så kan det vara. Vilken typ av humor gillar du själv?

"Mads & Monopolet" är inget humorprogram utan ett program om knepiga vardagsfrågor och relationer. Värt att lyssna på, men det krävs att man behärskar språket.

Annons:
[Tilde]
10/13/15, 5:31 PM
#7

#6 Jadu… Mina favoritkomedier är Napoleon Dynamite, Year one och 21 jump street. Så det förklarar nog någorlunda min humor. 🙂

Danska är inget problem för mig - har bott här i över 4 år nu. Däremot lyssnar jag aldrig på radio förutom i bilen ibland. 😃

[Hayabusa]
10/13/15, 5:50 PM
#8

#7 "Different strokes for different folks" 😉

Aha, förstår. Själv tycker jag att det är bra radio, roliga och intressant historier från verkliga livet.

Upp till toppen
Annons: