Annons:
Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 4265 ggr
[HammyPaws]
9/7/15, 9:24 PM

Vad heter filmerna?

Okej, jag har två filmer i huvudet som jag tittade på för kanske fem år sedan. Jag kommer inte ihåg mycket, det enda jag kommer ihåg är:

Film 1
Den här filmen handlar om ett gäng ungdomar som (jag tror) är ute och reser i Sydamerika. De festar på ett ställe och blir drogade - och de vaknar upp sjukt groggiga och har blivit kidnappade. De som kidnappade dom opererar ut organ som de ska sälja illegalt och jag minns så väl en utav scenerna för tjejen var halvvaken och förstod vad som hände när han opererade ut levern eller vad det nu var…

Film 2
Denna film handlar också om ett gäng ungdomar, som undkommer döden och "ödet". Jag minns inte riktigt, men jag tror att någon av dom får en "syn" (alltså ser in i framtiden?) och ser hur sin kompis/pojkvän kommer dö om han åker i en karusell (de var på något tivoli tror jag), och hon bönar och ber om att han inte ska åka med och han lyssnar. Sedan ser de hur alla på karusellen dör för att något konstigt händer - den går liksom sönder. Sedan letar döden/ödet hela tiden efter vägar att döda personerna som "lurar" döden.

Båda filmerna var nog lite halv B, men vore kul att veta vad de heter åtminstone. Någon som vet?

Annons:
Garm
9/7/15, 9:31 PM
#1

Film nr 2 kan vara någon av Final Destination-filmerna, kanske?

Zyperior
9/7/15, 9:32 PM
#2

Andra filmen låter iaf som någon av alla "Final Destination" filmer som gjorts.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

ElinvBorg
9/7/15, 9:33 PM
#3

Tänkte på Final destination 3?

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

[Synnerlig]
9/7/15, 9:40 PM
#4

Genom en snabb googling så fick jag upp en film som heter Turistas som kanske kan vara den första filmen du pratade om, fast då är de inte i sydamerika utan i Brazilien http://www.imdb.com/title/tt0454970/

Den andra filmen du pratade om tror jag som de andra är Final destination.

[HammyPaws]
9/8/15, 10:37 AM
#5

#1 #2 #3 Tack!! Final Destination 3 var det :D

#4 Tack!! Ska se om det är den :) Brasilien ligger ju i Sydamerika ;)

[Synnerlig]
9/8/15, 3:40 PM
#6

#5 Hahaha, ja det gör det ju! Jag vet nog inte riktigt vad jag tänkte på när jag sa att det inte låg i Sydamerika 😊

Annons:
Halvdansken
9/16/15, 1:14 PM
#7

Final destination… var det den som startade med en flygkrasch? Några hade hunnit av planet innan det lyfte, men det var "meningen" att de skulle dö, så nu råkade de ut för en massa dödliga olyckor?

Den var intressant. Har man gjort fler av den?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Cireea
9/16/15, 1:50 PM
#8

#7 Det finns flera Final Destination filmer :) Tror det finns 5 stycken! 

Den som TS menar är Final Destination 3


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: