Annons:
Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 1363 ggr
rudyC
4/24/15, 7:18 AM

jurassic world

jurassic world kommer ju snart på bio och ingen tråd om det ?
det är väl fler som väntar på den hoppas jag ;)

säj vad du tycker vad har du för förväntningar på den ?

Annons:
VildaVittra
4/24/15, 7:33 AM
#1

Mina förväntningar är att den är sämre än dom tidigare, precis som de senaste årens action/scifi/fantasyfilmer blivit ju mer avancerade dataanimeringar som utvecklats. Det är som att filmbolagen tycker att de inte behöver investera i ett vettigt manus eller anlita skådisar som kan annat än att se snygga ut på bild, då de kan fylla ut filmen med en massa animerat nonsens.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Geru
4/24/15, 7:49 AM
#2

Jag hoppas att den är bra, men är inne på samma spår som #1.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Sehvrin
4/24/15, 9:43 AM
#3

Efter första trailern hade jag ganska höga förhoppningar, men de sjönk ganska mycket nu när andra trailern kom. Men den har ändå element som gör att det är ganska hög sannolikhet att jag kommer se den på bio:

*SPOILER* (om man inte sett nån trailer)

Velociraptor-träning 😃

*SLUT PÅ SPOILER*

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

rudyC
4/24/15, 3:46 PM
#4

ja dem hur coolt är inte det??

har gillat jurassic park filmerna hoppas att dom gör den bra
själv så försöker jag att inte ha allt för stora förhoppningar men det är svårt särskilt när filmernas intelligentaste och farligaste djur blir tränade hur awsome som helst

#1menjag håller med dom senaste scifi filmerna har varit skit…

Geru
4/24/15, 5:02 PM
#5

#4 Tyckte du inte om interstellar?

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

nottheonly
4/26/15, 3:55 PM
#6

Jag är excited som tusan! älskat de andra filmerna & jag tror jag kommer tycka om denna också.. 😃

Annons:
rudyC
4/26/15, 8:04 PM
#7

#5
ne jag såg tillräckligt på trailern för att veta att det inte är min typ av film  samma sak med den som handlade om när dom träffade på dom första aliena… såg den men inte igen

Icewolf88
5/1/15, 12:45 AM
#8

Känner mig ganska hypad inför filmen! Jag älskar dinosaurier och Jurassic Park! Dock så känner jag att det verkar vara en film som antigen blir blir bra eller dålig. Vi får se när den kommer på bio! Lustigt nog är jag mest ivrig på att äntligen få se parken i action!

badmatta
5/1/15, 1:06 AM
#9

Jag håller med VildaVittra. Pessimisten i mig tror det blir ännu en film i mängden med storskaliga effekter och noll djup.

Men det kan jag överleva så länge inte filmen innehåller massa scener av karaktären "hjälp helvete vi håller på att dö — men jag bara måste dra mitt skämt först". Var länge sedan jag såg en Jurassic Park film.

När jag var liten var dinosaurier på modet. Det var på det coola 80-talet och inte för 208 miljoner år sedan. Vet i fan vad som hände sedan. Smurfarna hamnade på modet igen, men dinosaurierna dog ut en andra gång.

Niiinah92
5/1/15, 4:45 PM
#10

Älskar Jurassic Park-filmerna, förväntar mig inte att denna ska vara lika bra som dem, är trots det otroligt glad att den kommer och längtar som ett dinosaurietokigt barn tills jag får se den 🙂

Flower29
5/11/15, 5:45 PM
#11

Den kommer ju knappast vara lika bra som den första Jurassic Park filmen. (som för övrigt är min favoritfilm tillsammans med Sagan om ringen trilogin.) Det är för mycket CGI effekter i denna för min smak. Det är ju ändå lite märkligt att filmen från 1993 ser bättre ut än de flesta andra filmer som görs nuförtiden.  Det var ju mest robotar i den så jag önskar att de kunde ha följt samma spår istället..

Det är som med Hobbit, för mycket CGI när de i Sagan om ringen använde riktiga skådespelare bakom maskerna.

Icewolf88
5/13/15, 12:34 AM
#12

#11 Dock så ska det tydligen vara både CGI och animatronic i Jurassic World. Jag hoppas på en bra balans mellan båda :)

[Lollo 97]
5/28/15, 6:25 PM
#13

Har längtat i flera månader på att den ska komma ut 😍

Vet inte vad jag har förväntningar på den men jag hoppas att den är minst lika bra som jurassic park filmerna.

Annons:
ElinvBorg
5/28/15, 7:34 PM
#14

Jag köpte mina biljetter igår när de började släppas. Jag har höga förhoppningar och hypen har ju byggt upp det hela. Jag håller dock med om det som sagt och att man nog kommer bli besviken och sucka lite på vissa punkter, men ser ändå fram emot den :)

Såg ju de tidigare filmerna betydligt senare, rätt nyligen faktiskt om jag ska vara ärlig. Fastnade direkt och kollade igenom allihopa så det klart man blev lite extra glad när det ska komma en ny, samtidigt som man kan tycka att det är lite onödigt. Men ser i alla fall fram att få se parken i liv igen :)

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

Cireea
5/29/15, 12:37 AM
#15

Oavsett så ska jag se den nya filmen bara för att ha gjort det. Jag älskar Jurassic Park filmerna så någonstans inom mig hoppas jag nog att den här ändå ska vara någorlunda bra! 

#7 Vilken film menar du med aliens.. ? 🤔


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

ElinvBorg
5/29/15, 8:20 AM
#16

#15 Jag tog det som att #7 menade Prometheus ;P

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

Cireea
5/29/15, 10:58 AM
#17

#16 Ah! 👍Den var ju skitkass.. 😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

rudyC
5/29/15, 2:40 PM
#18

#16
så hette den … se så dålig att ja inte ens kommer ihåg namnet ;)

Calcifer
6/1/15, 5:43 AM
#19

Angående det här med tränade raptors och att de ska ha en mer "hjälte"roll i filmen än i tidigare filmer då de varit läskiga som tusan (men ack så underbart coola också) stämmer mer överens med boken Jurassic Park. 

OBS, har ni inte läst boken och inte vill bli spoilad så läs inte mer!!!!!!

I boken är t:ex Hammond inte en trevlig snubbe som i filmen utan vill tjäna pengar. MASSOR MED PENGAR. Så mycket pengar han bara vill. Och dinosaurierna de har tagit fram är så kallade "version 4.0". De flesta som jobbar där vill inte öppna parken än, då de anser att de inte gjort dinosaurierna tillräckligt fogliga, men Hammond insisterar på att de ska ta dit experter NU och öppna parken så snart som möjligt så att han kan tjäna pengar. Det företag som knappt är med i filmen, som Nedry arbetar för bakom ryggen på Hammond (tjockisen som stjäl embryon) vill komma så pass långt i deras förändring av djuren att folk till och med kan ha dem som husdjur. Alan Grant påpekar som hastigast i tredje filmen att Hammond hade skapat "theme park monsters", eftersom ingen egentligen kan veta exakt hur dinosaurierna levde, lät, såg ut, osv. Så för min del är jag gärna med på idén att det skulle gå att kontrollera raptorerna bättre, och träna dem, eftersom det var tanken från början, att kontrollera och avla och experimentera tills de fick fram djur som var ståtliga och häftiga men inte livsfarliga som de är i filmerna.

Sen påpekas det, om jag inte minns fel, i boken att de helt enkelt inte riktigt vet hur djuren egentligen betedde sig (mer än att de kan skilja på växtätare och köttätare) och därför tog fram djur som ungefär stämde överens med vad man visste då. Nu har vi ju kommit längre i forskningen och t:ex raptorerna i Jurassic Park ser ingenting ut som de egentligen såg ut. De var egentligen täckta med fjädrar och typ lite större än en kalkon. Och att en t-rex inte skulle kunna se dig bara för att du står still är något författaren hittade på också - det finns inget sätt för oss att veta något sånt.

Den enda kritik jag har kring filmens plot är väl att de gjort en helt ny dinosaurie av någon idiotisk anledning.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Icewolf88
6/1/15, 4:28 PM
#20

#19 Anledningen att de gjorde en helt ny dinosarie var får att besökarna började tröttna på de gamla och ville ha något nytt, om jag nu inte minns helt fel!

Annons:
Calcifer
6/2/15, 4:34 AM
#21

#20 Det vet jag, men jag tycker idén är löjlig ändå.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Icewolf88
6/2/15, 5:14 PM
#22

#21 Jag tyckte också att det var en riktigt fånig idé, första gången jag läste om Jurassic World. Men efterhand så började jag att gilla hela idéen!

Calcifer
6/2/15, 5:42 PM
#23

#22 Jag tror att jag ogillar det mest för att jag har asperger och ett av mina special intressen är dinosaurier, jag ÄLSKAR att läsa om dem. Och enligt mig finns det rejält med läskiga dinosaurier redan som de hade kunnat introducera för att göra parken mer attraktiv utan att skapa en helt ny grunka.

Men sen är jag också sen sån som undrar varför i helsike de ens skapade köttätande dinosaurier överhuvudtaget. Jag menar, det finns MASSOR med växtätande och därmed i princip ofarliga (ja, man kan ju råka göra dem arga eller irriterade eller av en olyckshändelse bli skadade av dem) men ändå så tänkte de "äh, men du, parken är skit om vi inte har en massa dinosaurier som skulle älska att döda dig och äta dig levande." Typ, what? xD


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

nottheonly
6/3/15, 2:12 PM
#24

Jag tycker faktiskt inte att det är en sån fånig idé, utan det känns egentligen som en ganska realistisk(?) idé. Haha, eller vad man ska säga. För jag tror med största sannolikhet att om det nu hade funnits något sätt att skapa/återuppliva(?) dinosaurier igen så skulle det inte vara enough för en del människor, utan de skulle säkert experimentera och ha sig utan att tänka på konsekvenserna överhuvudtaget. Känns lite typiskt oss människor faktiskt. Haha 😕

ElinvBorg
6/3/15, 2:15 PM
#25

#24 Ja tyvärr ;P

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

Hrimthursa
6/10/15, 10:52 PM
#26

Jag såg den nu ikväll, och den var riktigt bra!
Jag hade inga som helst förväntningar, tänkte att den skulle vara jättedålig. Men oj så fel jag hade! Ska inte spoila någonting, men det börjar lugnt för att sedan trappas upp mer och mer genom hela filmen.
Verkligen sevärd! Helnöjd tjej här! :D

ElinvBorg
6/10/15, 10:58 PM
#27

Såg den också ikväll och är också nöjd! Det var vad man kan förvänta sig och jag hade en bra bio-upplevelse. Roligt att se dinosaurierna igen :)

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

Annons:
Calcifer
6/11/15, 2:54 AM
#28

Jag är så arg över att jag bor i en så liten stad. Bion är stängd till tredje juli vilket jag tycker är OTROLIGT korkat. De hade kunnat dra in så sjukt mycket pengar på att visa Jurassic World FÖRST och sen stängt för sommaren. Plus att jag kommer tvingas hålla mig borta från massor av sociala medier för att slippa spoilers från filmen. Pissigt som fan.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

thea_thea
6/11/15, 9:53 AM
#29

Jag ska se den imorgon. Ville egentligen se den när den kom ut med eh, det funkar imorgon också. ÄR SÅ PEPPAD!!!

Portie
6/11/15, 2:34 PM
#30

Ska se den på lördag och är mycket förväntansfull! Tror att det är en film helt i min smak!

Icewolf88
6/11/15, 4:27 PM
#31

Ska se den idag! Så otroligt ivrig, haha! 😃

Hrimthursa
6/11/15, 10:44 PM
#32

Jag ska se den igen på söndag, så bra var den!😂

Icewolf88
6/11/15, 11:33 PM
#33

Har sett den nu och måste säga att den var väldigt bra! Men, jag önskar att det fanns mer animatronic än CGI… Vissa dinosaurier kändes väldigt… animerade? Jag vet att det låter fånigt, men jag menar just på sättet dem var animerade. Syftar på raptorerna och en annan dinosaurie (inte i-rex) . Plus att det fanns typ bara en enda scen där det var animatronic och det var inte ens så bra, enligt mig i alla fall.

Men jag gillade den ändå och den var väldigt underhållande!

rudyC
6/12/15, 4:44 PM
#34

ska oxå se den!! det blir en tripp till bion imorrn ska bli så jätte spännande…
jag försöker att inte ha så jätte stora förväntningar men det går inte =)

Annons:
rudyC
6/13/15, 11:08 PM
#35

så nyss hem kommen från filmen och jag är super nöjd!! dock finns väl en sekvens i filmen jag tycker dom kunde gjort bättre annars super nöjd kunde inte fått till filmen bättre

thea_thea
6/14/15, 10:47 AM
#36

Såg den i fredags och den var superbra! Ska se den igen idag eller imorgon med farsan!

VildaVittra
6/19/15, 4:45 PM
#37

Jaha, så har man slösat bort 124 minuter av sitt liv som man aldrig får tillbaka. Inget nytt under solen, filmen var en total ripoff från första filmen, det var bara att Hammond var utbytt mot en kvinna och barnbarnen mot syskonbarn. Inte en enda scen gav minsta nervkittlingar och inte en enda bra eller rolig scen. De hade till och med misslyckats med datoranimeringen, klumpigare orörligare dinosaurier får man leta länge efter. 

Jättekonstiga skämt som inte fick en ens att dra på smilbanden.

Hoppa över denna och se ettan istället, även om det är för sjuttielfte gången, den kommer att ge er mer, lovar.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Niiinah92
6/19/15, 9:33 PM
#38

Såg den i måndags och jag ÄLSKAR den! 😃 Ska se den igen med min lillebror imorgon, längtar 😍 

Enda jag egentligen inte gillade var en scen med animatronic, den var inte ens bra gjord vilket var en besvikelse, man tycker ju att med tanke på hur många år sedan ettan kom ut så borde de kunna göra det bättre, inte sämre.

thea_thea
6/19/15, 10:47 PM
#39

#37 Haha, jag älskade den. Tur att alla är olika!

Icewolf88
6/20/15, 5:23 PM
#40

#38 Jag som trodde jag var den enda som inte gillade den scenen! Jag verkligen ogillar att den var blåa ögon.

Jag gillar filmen väldigt mycket. Det enda som är en besvikelse är all CGI. Man ser ju alla dinosaurier konstant i CGI, vilket tar bort realism litegrann, tycker jag.

Upp till toppen
Annons: