Annons:
Etikettoff-topic
Läst 4781 ggr
Love-
2015-03-24 21:57

Är netflix värt pengarna?

Ja som rubriken lyder, ni som har/har haft netflix är det värt pengarna

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

Annons:
LaSadie
2015-03-24 22:07
#1

Definitivt! Det är mest för seriernas skull, men de börjar bli bättre på filmdelen.

Hoseok
2015-03-24 22:09
#2

Det tycker jag absolut, ja.
..Säger jag som snyltar av min pappas netflix. 😂Tänk på att man kan vara ganska många som delar samma netflix-konto utan problem. Vet inte vart gränsen går. Vi är 4 som delar på pappas.

Jag betalade själv för netflix när det var nytt och utbudet var pinsamt dåligt, men nu är det bra.

Em_
2015-03-24 22:11
#3

Ja, jag kollar ca. 10 timmar i veckan.


[Murvel]
2015-03-24 22:15
#4

Jag älskar netflix och betalar för det trots att jag ej har så mycket pengar. Det är ju som en måltid med dricka ute en gång i månaden, egentligen, och med tanke på hur mycket jag tittar på film och serier så är det supervärt.

fuzzie
2015-03-24 22:19
#5

Jag tycker också att Netflix är värt pengarna och det finns många och bra serier och spännande dokumentärer som är svåra att hitta på andra sidor. 👍

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Nelley
2015-03-24 22:20
#6

#2 5 personer är max som personer på ett konto, får bara användas max 2 samtidigt.🙂

Tycker det är värt det! Man tjänar ju verkligen på det om man (är en sån som) åker och hyr filmer ibland. Jätteenkelt också, speciellt om man har barn. Mycket lättare än att ladda ner olagligt och så. Och sedan är det ju mycket bättre kvalité än de flesta streaming sidor.👍

Annons:
Love-
2015-03-25 12:27
#7

låter väldigt lovade, kanske något jag ska satta på i framtiden, ska ta intensivkurs med mitt körkort så antar att jag inte kommer ha mycket tid över dom närmsta veckorna för att titta på film/serier

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

CamC
2015-03-25 15:46
#8

Jag säger ja! Hade inte klarat mig utan netflix!!

neasfotografier
2015-03-26 15:37
#9

Jag vet inte. Testar 1 gratis månad på Netflix just nu och jag tycker att utbudet är väldigt dåligt. Tycker inte att serier uppfyller mina krav då de inte har alla säsonger osv. Men har inte testat så länge än.

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

LaSadie
2015-03-26 20:09
#10

Tips är att ladda ner ett tillägg på din webbläsare så kan man se amerikanska netflix :D

Em_
2015-03-27 10:26
#11

#10 Vad heter det? Har föröskt komma åt amerikanska men inte lyckats :(


LaSadie
2015-03-27 10:57
#12

Jag använder Hola på FF. Gratisprogram, finns några som man kan betala för med.

ixtab
2015-03-29 23:53
#13

Helt klart värt pengarna. Speciellt då det inte är uppsägnings tid, så man kan gå ur och vänta på nya, och sen bara gå med igen.

🌺

Live long and prosper

Annons:
Saraah
2015-03-30 13:03
#14

Skaffa Popcorn Time istället. Likadant som Netflix fast gratis :)

ixtab
2015-03-30 14:20
#15

Det finns ju även dreamfilm.se och swedfilmer.com om man vill streama gratis. 

#14 ..Popcorntime är det den adressen. se eller com eller org, nu. Vilket av det?😉

🌺

Live long and prosper

Love-
2015-04-02 15:45
#16

känner inte för att ladda ner olagligt

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

MissInAction
2015-04-02 22:50
#17

Tycker absolut att det är värt pengarna!! Nu har ju jag varit med i flera år och betalar motsvarande 79 kr, vet att det nog finns högre avgifter.  
Utbudet har breddats och jag tycker det är väldigt stort och gillar deras system med rekommendationer också 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Tanjis
2015-04-03 22:37
#18

I längden när man sätt allt som är till intresse så är det inte värt de

ixtab
2015-04-04 01:48
#19

swedfilmer och dreamfilm är streeming ingen ned laddning.. 

🌺

Live long and prosper

Nelley
2015-04-04 16:16
#20

#19 Sidorna är ändå olagliga, inte så att man kan bli straffad, men inget man borde stödja om man inte är för det.😉

Annons:
OlgaMaria
2015-04-05 11:37
#21

Min dotter kollar netflix varje dag. Hon har ju ett barnkonto med massa utbud som passar henne. Så vi tycker det är värt även om vi bara kollar film 1-2 gånger i månaden. De fyller ju på med intressanta filmer regelbundet, så vi tycker att det alltid finns något kul att kolla på. Sen kan det vara lite svårt att hitta. De har ju massor med bra filmer, men inte så lätt att hitta dem alltid, om man inte vet exakt vad man ska söka efter. Brukar hitta intressanta val då vi kollat på en film vi gillat och så får vi förslag på liknande filmer efteråt. Man kan lägga intressanta filmer i "min lista" så hittar man dem lätt senare.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Calcifer
2015-04-05 17:38
#22

#20 Men det är inte olagligt att kolla på streamad film - än. De som lägger upp filmerna bryter mot lagen, inte de som kollar. Det är en gråzon än så länge, men det lär väl bli olagligt snart det med. Däremot är popcorntime inte lagligt då det inte är en streamingsida utan man "laddar ner" de filmer man ser på.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Nelley
2015-04-05 20:27
#23

#22 Ja som sagt så är ju själva sidorna "olagliga" och inget man borde stödja om man inte är för fri delning eller vad det heter.😃

Calcifer
2015-04-05 20:32
#24

Det är rätt mycket som är olagligt om man läser lagtexterna extremt noga. När vi fick besök av en polis på gymnasiet så fick vi t:ex veta att om jag köper en film och lånar ut den till en vän så bryter jag mot lagen. Men hur ofta är det inte folk gör något dylikt? Polisen själv skrattade och sa att de naturligtvis inte bryr sig om sånt, men strikt talat är det emot lagen. Likadant om jag hyr en film och bjuder hem tio vänner till mig för att kolla på den. Löjligt, men egentligen mot lagen det också. Och strikt talat är mycket av materialet som finns på youtube olagligt, även om det inte går att kontrollera där heller, men ändå är det aldrig någon som håller fast vid principen att inte kolla på filmer/klipp/musikvideos där även om de inte lagts upp av upphovsrättsinnehavarna. 

Men för övrigt stöttar jag fri delning, även om jag håller mig på lagens sida, för jag tycker politiker och polis, osv, borde fokusera på viktigare saker än en finnig tonåring som laddar ner några filmer i månaden.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

ixtab
2015-04-09 21:07
#25

Jag är nog en pirat i så fall, för jag tittar på film där jag kan. Men har oxå Netflix, HBO Nordica och Viasat, som jag betalar för. hahaha… Som alla ser blir det mycket film och serier. På youtube finns massa bra Dokumentärer..
http://topdocumentaryfilms.com/ finns här oxå.. 

🌺

Live long and prosper

[Tilde]
2015-05-10 19:30
#26

Vi har Netflix och jag gillar det! :) Utbudet kunde vara bättre dock… Brukade använda Hola förut men det gjorde Netflix extremt segt efter ett tag. :S

Sehvrin
2015-05-25 14:54
#27

Jag kör min testmånad på Netflix just nu och är extremt nöjd. Särskilt då jag fick tillgång till det amerikanska utbudet genom att använda Chrome-tillägget Hola (om jag förstått det rätt är det helt lagligt att göra så).

Jag kommer att fortsätta med Netflix, för det finns mycket där som jag vill se.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Annons:
thea_thea
2015-05-29 10:34
#28

Absolut. Tittar 5+ timmar om dagen på vardagar och 10+ på helger.

Fridaaaa
2015-05-29 18:25
#29

Jag tycker att viaplay är mer värd pengarna än netflix :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LaSadie
2015-05-29 20:31
#30

Viaplays uppbyggnad är riktigt sugigt och inte användarvänligt imo.

neasfotografier
2015-05-31 18:18
#31

Jag testade netflix gratis en månad och sen viaplay. På viaplay behöver man ju betala extra för att se många filmer/serier plus att de hade sämre utbud av serier, enligt mig.

Så det fick bli netflix!

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

[Hinata]
2015-06-02 00:00
#32

Jag tycker netflix kunde ha lite bättre utbud och förnya sig lite mer med tanke på att man ändå betalar varje månad, men ja det är ändå värt det skönt att bara kunna logga in och titta! jag tittar på min sambos netflix så han betalar :)

Caelus
2015-06-02 14:42
#33

Netflix är helt klart värt pengarna. Jag har inte fått slut på serier och filmer, än iaf ;)

Upp till toppen
Annons: