Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1821 ggr
[niklaeri02]
1/29/15, 9:27 PM

Att streama gratis

Hej!

Vad anser ni om att streama från sidor som swefilmer.com? Jag har läst att det inte ska vara olagligt att titta (ännu…) men att det är olagligt att göra så att andra kan streama.

http://lawline.se/answers/olagligt-att-streama-film

/Niklas

Annons:
[niklaeri02]
1/29/15, 9:30 PM
#1

Hoppas att ämnet är okej att diskutera i forumet!

Zyperior
1/30/15, 2:28 PM
#2

Ja eftersom du inte gör någon kopia på filmen när tittar så är du som tittare inte ansvarig. Det är den som möjliggör tittandet som är det. Sen är det ju ur min synpunkt inte t.ex. swefilmer eller dreamfilmhd som är ansvariga heller, dessa länkar bara till material som någon annan laddat upp.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

neasfotografier
2/1/15, 3:49 PM
#3

Jag tycker att det är bättre än att ladda ner och själv tittar jag nästan bara på sidor som Swefilmer när jag tittar på film.
Plus de anledningarna som #2 skrev.

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Cireea
2/1/15, 4:16 PM
#4

Håller med #2 och #3 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[niklaeri02]
2/1/15, 9:28 PM
#5

Tack för svar. Jag har både Netflix och Viaplay, men tyvärr har de inte alla säsonger av vissa tv-serier exempelvis. Därför kompletterar jag med att streama från gratissidor

Rumblebee
2/6/15, 12:22 PM
#6

Jag älskar verkligen gratis streaming. Och gillar man det man ser på så köper man ju filmen eller serien. Ut personligt perspektiv så ser jag dessa sidor lite som ett bibliotek ungefär. Har man det så dåligt ställt så att man inte har råd att köpa en fil eller serie så är swe/dreamfilm perfekt (har själv setat i en sådan ekonomisk situation) Det är ju även, precis som det redan nämnts, bättre än att ladda ned och sedan bränna ut materialet.

Annons:
Zyperior
2/6/15, 1:23 PM
#7

Hm läs meddelandet på http://dreamfilm.se/

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

[niklaeri02]
2/6/15, 5:21 PM
#8

#6 Ja, det är väl bättre än att ladda ned iaf. #7 Jaså, jag hittade till den sidan det länkas till nyligen. Men som jag skrivit, det är väl inte lagligt att göra det tillgängligt.

Zyperior
2/6/15, 7:24 PM
#9

Det är det jag tycker är knepigt. Varför skulle det vara olagligt att länka till något? Det är ju i huvudsak inte sidan som gör det tillgängligt utan den som laddar upp filmen på nätet. Streamingsajterna länkar ju bara till materialet.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

[niklaeri02]
2/6/15, 8:23 PM
#10

Ja, det är lite konstigt. Men är väl en gråzon detta. Kunde för övrigt inte titta på dreamfilmhd. Blockerad…

Zyperior
2/6/15, 8:26 PM
#11

dreamfilmhd.com funkar för mig

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

[niklaeri02]
2/8/15, 7:54 PM
#12

Ok, jag provade idag och då gick det visst. Var väl något tillfälligt.

Upp till toppen
Annons: