Annons:
Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 995 ggr
Cireea
10/16/14, 11:02 AM

Filmer du INTE rekommenderar

Oftast ber man om rekommendationer när man letar efter en film men nu tänkte jag att i den här tråden får vi skriva ut de filmer som man absolut avskyr. Gärna en liten kommentar om varför du ogillar den. 

OBS! Kom ihåg att alla har olika filmsmaker och starta därför ingen hetsig diskussion om någon dissar en film du tycker är bra. Vi måste respektera varandra! :) 

Vilken film rekommenderar du INTE och VARFÖR? 


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Cireea
10/16/14, 11:11 AM
#1

Jason del 9 (aka Jason goes to hell: The final friday) 

Filmen är från 1993 och är en av filmerna i serien "Friday 13th". Effekterna i denna film är så löjliga. Till och med ALLA före denna film hade bättre story och effekter. Den här var så förbannat löjlig och hela storyn var ändrad jämfört med vad den varit i tidigare filmer. 

När vi diskuterar filmer brukar vi alltid ha en skala. Skalan brukar ju oftast ligga mellan 1 - 10 , 1 är sämst och 10 bäst. Vår skala är Jason del 9 - 10….måste jag ens säga att Jason del 9 representerar det sämsta nu någonsin sett? Det är till och med sämre än 1. 

Betyg för Jason del 9: 
Jason del 9…


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Yllhilda]
10/16/14, 11:23 AM
#2

Tycker det är lättare att minnas vilka jag gillar. 

Men en jag inte gillar är "American pie". Det enda jag gillade var Stifler's mom-scenen. Har svårt för college- och skolfilmer överhuvudtaget då man har de typiska coola, nördiga och wannabe-coola gängen, samt mobbing och dryghet i långa banor.😕

VildaVittra
10/18/14, 1:48 PM
#3

Noah var något av det värdelösaste jag sett. Religiös smörja ihopmixat med en fantasyvärld som inte riktigt verkar kunna bestämma sig för om det ska utspela sig i framtiden eller dåtiden.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Challa86
10/18/14, 5:18 PM
#4

Twilight filmerna e.e 
Dåliga skådespelare och "vampyrer" som glittrar blir bara patetiskt imo.

challameow.wordpress.com 

citytjejen
10/29/14, 1:44 PM
#5

Frost var inte vad jag hade förväntat mig. Trodde den skulle vara rolig och inte innehålla men massa (tramsig) sång. Gillar tecknat, men inte när det ska sjungas hela tiden!

Det är den jag kommer på nu, brukar oftast glömma bort de dåliga filmer jag sett!

/Christina

Carrosh
10/29/14, 4:38 PM
#6

Divergent.

Förutsägbar som tusan.

Edge of Tomorrow

En frän idé som tyvärr var väldigt dåligt utförd.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Annons:
Cireea
10/29/14, 4:40 PM
#7

#6 Vet du om att Divergent bara är första filmen i trilogin? 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Carrosh
10/29/14, 4:41 PM
#8

#7 Nä, det visste jag inte faktiskt. Lär ju inte se uppföljarna då.. 😛

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Cireea
10/29/14, 4:42 PM
#9

#8 Jag tänkte bara så du förstår att det finns mer än bara det som man fick se i första. Dock är böckerna bra mycket bättre än filmen, som alltid. 😕


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Carrosh
10/29/14, 4:46 PM
#10

#9 Mjo, det brukar vara så. Vet inte om jag är så sugen på att läsa boken/böckerna efter att ha sett filmen, med tanke på hur förutsägbar storyn var. Sen var jag inte alls beredd på att det skulle vara en sådan tonårsfilm, det påverkar nog det med.. Inget stort fan av sån där tonårsblaja (sorry ordvalet, men jag tycker det är blaj).

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Hallonregn
10/29/14, 7:52 PM
#11

Anchor man 1 & 2
Escape from Tomorrow
Apartment 1303 (sååå dålig skräckfilm…)
Vamps

finns säkert mer, men det är dem jag kommer på

IngridSvensson
10/29/14, 8:31 PM
#12

Gravity. Den var riktigt dålig. Finns så många dåliga filmer som jag sett, men denna kom jag på för stunden.


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Melissa V
11/1/14, 6:03 PM
#13

Robocop, jag försökte ha noll förväntningar på en gammal favorit som blivit omgjord men jisses vilken smörja det var. Kändes som hela filmen var enbart baserad på att visa hur duktiga dom var på grafik och high tech blaha blaha. Ingen handling och bara massa gojja

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum


Annons:
Upp till toppen
Annons: