Annons:
Etikettfilmhjälp
Läst 365 ggr
emmakrlsn
7/29/14, 7:35 PM

Vilken serie?

Jag har funderat över en sak i ungefär tio år nu.

Det gick en serie år 2005 (eller 2004) efter "Deal or no deal" på fredagar eller lördagar. Jag tror inte det var jättemånga avsnitt av serien.

Det är någon form av kriminalserie. Jag minns inte innehållet i den så mycket, mins mer detaljer. Till exempel så stängs en äldre, lite tjockare man in i en stor tunnel (kloak?) och om polisen(?) kan hitta honom före ett klockslag kommer han överleva. Ett annat mord var att två kvinnor var upphängda nakna vid slutet av en bro med ryggarna mot varandra. Och det sista jag kan säga att jag minns var ett mord som skedde på ett sjukhus där mördaren bytt dropp på mordoffret, så hon dog. Men vid varje mord var det skrivet (ofta på väggen i närheten) SAVE ME.

I det sista eller näst sista avsnittet (tror jag), kom man fram till att mördaren skulle ha ihjäl alla präster och munkar han kunde hitta. Det hade också något med Dante att göra.

Jag har som sagt letat och försökt hitta den här serien i runt tio år så jag skulle vara oerhört tacksam om någon som vet vad det är kunde berätta det för mig!

Annons:
Marvel-lous
7/29/14, 8:26 PM
emmakrlsn
8/3/14, 9:39 PM
#2

Mycket möjligt. Ska kolla närmare sen. Börjar något avsnitt med att en kvinna hoppar från en bro, men innan tar hon av sig sitt armandsur? Och i samma så är en kvinna fastbunden i en bil med en massa bin i som mördaren stoppat i offrets mun och tejpat igen?

Upp till toppen
Annons: