Annons:
Etikettkomedier
Läst 1097 ggr
VildaVittra
7/12/14, 10:18 PM

Finns det bra komedier av idag?

Jag gillar verkligen inte den stagnation av nivån som råder just nu, speciellt inom komedier (främst amerikanska). Finns det någon bra och intelligent komedi att se?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Cireea
7/12/14, 11:59 PM
#1

Följer! :) 

Har du sett Shanghai noon och Shanghai knights?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

muminpappa71
8/5/14, 11:07 PM
#2

Det beror nog verkligen på vad du är ute efter. Vad gäller bra romantiska komedier och klassiska åttiotalshighschoolfilmer så kan jag väl hålla med om att man idag hamnat i ett allmänt American Pie och Ashton Kutcher-träsk, men det finns så sjukt mycket annat bra som är hysteriskt roligt och relativt nytt. Några favoriter;

Superbad
Shaun of the Dead
Pineapple Express
Napoleon Dynamite
The worlds end
Bad Teacher
Horrible Bosses
Four Lions
Shaun of the Dead
Idiocracy

Ingen av dom är nog att klassa som vare sig romantiska eller tonårskomedier, men roliga och intelligenta är dom. Sedan finns ju allt Wes Anderson har gjort, men åsikterna går ju isär litet om honom, jag älskar allt han gjort, men det är jag det.

Freddy H-K
1/3/15, 1:20 AM
#3

Har tänkt exakt samma sak. Smaken är ju delad. Men det kan inte vara samma humor längre. För typ ingen av dagens komedier vänder sig till mig. Däremot finns det många guldkomedier från hela 90- och början på 00-talet 🙂

Upp till toppen
Annons: