Annons:
Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 843 ggr
: )) kram
4/15/14, 6:23 PM

Var finns riktigt jäkla bra skådespeleri?!!

Kollade just på Troja. Filmen ni vet med Brad Pitt bl.a. Vilken dynga. Den kunde ju varit bra! Med bra skådespeleri vill säga. Så amerikaniserat och löjligt och totalt overklig är vad den är. Sprej och vax i håren så det syns tydligt. Inte fasen hade dom det 1250 f.kr !!! Och perfekt smink och foundation. Jag blir så less på att det görs så mycket skit. Jag älskar film!!!! Ta tex. "Kaptain Phillips" med Tom Hanks - vilken wow faktor!! Så välgjord och perfekt. Dom gjorde den verkliga händelsen rättvis. Zodiac är också en välgjord snygg film. 12 years a slave - otroligt bra skådespeleri. Det gör ju hela filmen att man håller det verkligt och inte lägger på nåt som inte var dåtida. Som hårspraj , wax och perfekt ögonskugga och foundation. Grrrr!!!!! Vet ni fler RIKTIGT välgjorda filmer med bra skådespeleri och wowkänsla? Vilken film kände ni så för? WOW!!!!

Hjärta

Annons:
Geru
4/15/14, 6:31 PM
#1

Geoffrey i Game of Thrones gör något av det bästa skurk skådespeleri jag sett ^^

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

tankgirl
4/15/14, 6:33 PM
#2

Prometheus. Gåshud av rädsla och verklighetskänsla.

VildaVittra
4/15/14, 6:33 PM
#3

Rabbit-proof fence var riktigt bra. http://www.imdb.com/title/tt0252444/

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

VildaVittra
4/15/14, 6:39 PM
#4

Just det, Hotell Rwanda är en av de mest gripande filmer jag sett. Helt otrolig.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

: )) kram
4/15/14, 7:16 PM
#5

Tack för era svar!! Jag ska genast kolla över det ni rekommenderat. Tack som fasen!! Kommer ni på fler WOW - filmer så printa gärna ner det här!

Hjärta

rebeccajansson
4/16/14, 6:01 PM
#6

Här skall du får tips på riktigt bra filmer (i mitt tycke) flera är äventyr/drama/spänning/romantik. Många har fått Oscars så det är inge skit-filmer :) några är väldigt sentimentala & påverkar en

Åter till Cold Moutain

Purpurfärgen

Ciderhusreglerna

Robin Hood - Prince of Thives

Braveheart

Gladiator

Rob Roy

Australia

Höstlegender

Krigarens Själ

Krigarens Hjärta

Dolores Claiborne

===

Annons:
tankgirl
4/16/14, 8:44 PM
#7

12 Angry Men från -57 - riktigt bra sådär gammalt skådespeleri om en mordbrottsmålsjury som ska rösta skyldig eller oskyldig i ett minst sagt oklart fall… Spännande.

: )) kram
4/17/14, 12:02 PM
#8

Tusen tack!!!! Har sett några av dom och håller inte riktigt med , men det är ju så att man har olika smak och det är en bra sak 🙂. Men jag kollar över dom jag inte sett så tack för förslag!!!! Kanon!!!

Hjärta

Grodan
4/17/14, 10:34 PM
#9

Absolut. Smaken är som baken. Jag är rätt så amerikaniserad tyvärr och sällan tycker folk att min smak är intressant, men… jag vill ändå presentera mina åsikter hihi…😉😛

Jag tycker att Meg Ryan gör en oerhört bra prestation i Änglarnas stad

Sedan tycker jag att Robert de Niro och Nicholas Cage är bra i många många filmer. 

Robert de Niro är underbar i tre helt olika filmer: Uppvaknanden, Frankenstein och Farväl till maffian.

Nicholas Cage har jag sett det mesta med, inte för att jag gillar honom, faktiskt tvärtom. Jag fick inte upp ögonen för hur bra NC är som skådis förrän i filmen Next - kanske var han exeptionellt bra i den, för jag har inte tänkt att han är så bra i andra filmer. 

John Travolta tål absolut att nämnas som bra skådis. Face Off  t ex, sjukt underbar.

Även Will Smith är en favorit. 7 pounds slog det mesta trots att det var en drama. Andra gången jag såg den grät jag som en gris… (mycket sällsynt! obs!)

Tro det eller ej, men trots att han alltid har ganska dåliga roller så anser jag att Bruce Willis är en bra skådis.

Och för att toppa med två udda killar: 

Elvis Presley - han var så bra skådis (dock i skitfilmer, men ändock, bra skådis)

Charlie Chaplin - stor konstnär! ❤️

För att få in en till tjej vill jag också nämna Buffy… lol… men faktiskt, hur bra är hon inte eg, Sarah Michelle Gellar???


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

: )) kram
4/18/14, 10:13 AM
#10

#9 tack för ditt inlägg !! Jag log hela texten igenom : D du skrev så härligt!!! Jag gillar Nicholas Cage och Robert Di Nero absolut!!!! Tack för tipsen : )))

Hjärta

Grodan
4/18/14, 4:32 PM
#11

#10 Åh, vad kul. Att glädja någon är alltid en ära! 😃


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

milow
4/18/14, 9:09 PM
#12

Black swan! Natalie Portman spelar sjukt bra i  den, tycker jag iaf.

Sehvrin
4/20/14, 8:03 AM
#13

"Cloud atlas" tycker jag har riktigt bra skådespeleri. Den känslan ökas av att varje skådespelare har flera roller, vilket de klarar av galant.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Annons:
: )) kram
4/20/14, 8:28 AM
#14

Japp….Natalie Portman var bra i Black Swan….gillade dock inte filmen i sig lika mycket. Och Cloud Atlas är kalasbra!!! Bra gjord!!! Så tacksamt när man hittar VÄLGJORDA filmer. När klippning, smink, kostym och….ja hela kittet är väl genomtänkt och verkligt. Jag är så petig med det. En film tappar allt om man lägger till och förskönar så det syns med nåt som inte är fanns tidsmässigt .

Hjärta

VildaVittra
4/20/14, 8:53 AM
#15

Har du sett City of Ember då?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

: )) kram
4/20/14, 6:49 PM
#16

# 15 Nej City of Ember har jag inte sett…….fick googla och läsa om den. Är den bra och välgjord? Något du gillar och rekommenderar?🙂

Hjärta

VildaVittra
4/20/14, 7:21 PM
#17

#16 Ja, den är både bra och välgjord. Och jag gillar den skarpt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

: )) kram
4/20/14, 7:48 PM
#18

Då ska jag direkt ta och kolla upp den! Tusen tack!!!!

Hjärta

Upp till toppen
Annons: