Annons:
Etikettfamiljefilm
Läst 1972 ggr
rebeccajansson
2014-03-31 19:06

Varghunden & liknande filmer

Lyckades efter många om & men få tag på Disneys Varghunden elr White Fang som den heter. Otroligt vacker & välgjord film om vänskapen mellan en ung pojke & en varg. I filmen ser man även vacker natur/äventyr & upplever mkt spänning, Kan säga att sådana filmer görs inte längre tyvärr. Jag började att leta efter fler liknande filmer & hittade flera stycken men dessa är typ omöjliga att få tag på. Har du sett någon av dessa filmer, var dem bra?

Varghunden 2/White Fang 2
White Fang II: Myth of the White Wolf (1994)

Never Cry Wolf (1983)

Iron Will (1994)

The Journey of Natty Gann (1985)

Annons:
Melissa V
2014-03-31 21:43
#1

Iron Will såg jag på bio med skolan, tyckte om den då och tycker om den idag när man ser om den som hänt några gånger att man gjort. Men jag har lite udda smak också när de gäller filmer.

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum


[hamster-expert]
2014-04-15 00:29
#2

Jag tycker inte så mycket om Iron Will. Tycker den handlar för mycket om killen och för lite om han och hundens relation eller hunden. Tycker inte det finns något speciellt eller extra med den :P

Men Journey of natty gann är bra! Gillar du White fang kommer du  säkert gilla den! Tjejen som är huvudpersonen är en bra karaktär, och samma varghund spelar vargen i denna film som i White fang.

White fang 2 är inte särskilt bra alls, den gjorde mig bara besviken.

Upp till toppen
Annons: