Annons:
Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 1868 ggr
Calcifer
2/18/14, 6:55 AM

Flowers in the Attic

Jag vill tipsa om en nyfilmatisering av Virginia Andrews bok Flowers in the Attic (Vindsträdgården på svenska). Den filmatiserades först 1987 men den filmen är…. tja, seriöst ett rejält nedköp. De har tagit bort de allra viktigaste elementen, förstörde slutet, valde skådespelare som såg ut att vara typ 10 år äldre än de borde vara, osv. Visst att den var rätt gammal, men den riktigt kräktes på boken.

Såg nya filmatiseringen idag, online, då den är en TV film gjord för Lifetime Network i USA, men den bör finnas att se online. Åtminstone här i Japan är streaming fullt lagligt.

Den följer boken mycket bättre och gjorde vad den kunde. Boken är ju väldigt unik i sitt slag och svår att göra rättvis på film, men nya versionen försökte verkligen och på många sätt hittade den rätt. Och det bästa är nog att de tydligen ska göra åtminstone nästa bok också, Petals in the Wind (Blomblad för Vinden). Det dröjer väl ett tag innan den kommer ut, men det är enligt mig otroligt positivt!

Kolla gärna upp filmen i alla fall, och kolla trailern. :)

http://www.imdb.com/title/tt3074694/


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Marvel-lous
4/16/14, 4:32 PM
#1

Den måste kollas upp, har kvar boken (och alla andra av V.C. Andrews) jag fick av min mormor för många många år sedan och gillar verkligen inte filmatiseringen från -87.

Tack för tipset! 👍

Calcifer
4/16/14, 4:53 PM
#2

Inga problem! Jag gillade den starkt, även om den såklart också hade sina brister.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: