Annons:
Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 2344 ggr
Paimon
7/29/11, 11:16 PM

Varför tycker ni Twilight är bra?

Ni som gillar Twilight filmerna så mycket, varför?

Vad är det som är så bra med dom?

Vill ha en seriös diskussion, inge "För att Edward är så otroligt snygg." eller "För att Jacob är så snygg" eller "för den är bara bäst"

Anledningar varför.

Och ni som inte gillar Twilight är välkomna att säga ert också.

Annons:
[NoOrdinaryGirl5]
7/30/11, 4:58 PM
#1

Jag läste boken innan filmen kom ut, bara för att jag hört att den var så känd, och det kändes som ett tvång att ha läst den.

Jag tycker att böckerna är bra, för att det är exakt den typ av bok som jag älskar. Gillar att hon fokuserar så mycket på känslorna men samtidigt också tar med lite mer spännande saker. Tycker att den är så sjukt bra eftersom att hon lite likt Harry Potter har gett en av de mest kända mytiska varelserna en plats liksom och ett samhälle. Hon tar liksom vampyrer och sedan även varulvar och ger de ett … samhälle. Med Voltori och allt det, tycker att det är sjukt imponerande.

Älskar också att i intervjuer så säger hon alltid att det är inte hon som bestämmer vad som ska hända, hon kom på en scen, om de här två människorna och de berättar för henne vad de skulle göra, de berättar för henne vilka val de har gjort. Så det faktum att hon liksom tänker som karaktärerna, och inte gör valen åt de gör allt som händer lite mer naturligt och självklart egentligen. Det känns liksom verkligen som om karaktärerna skulle göra de saker som de gör i böckerna.

Men frågan var ju om FILMERNA;

Och jag tycker att filmerna är relativt bra, de är inte fantastiska som jag tycker att böckerna är. Men de är bra, däremot kan man ju säga annat om skådespelarnas insatser, men det kvittar. De får med de flesta bra sakerna i filmen, allt det viktiga och det är ju bra. Det enda som irriterar mig är skådespelarna, men det är bara för att jag inte håller med om den bild de visar av karaktärerna. Tkr att Rob Pattinson är för deprimerad som Edward, tycker att Kristen Stewart är lite FÖR pinsam ibland. Dock gör de andra skådespelarna det väldigt bra, men om huvudrollerna inte är så bra som man vill att de ska vara förstör det rätt mycket.

tanteva
7/30/11, 5:00 PM
#2

Jag tycker filmerna är bra - dom är snygga på nåt vis i färgsättningen. Finns säkert nån filmteknisk term men den kan jag inte. Dom är liksom matta i färgerna. Sen tycker jag filmerna är en klar förbättring av böckerna - framför allt för att dom tonar ner Bellas mesiga personlighet. Det är ju inte ofta filmen är bättre än boken, men det tycker jag i detta fall.

Sen kan jag inte säga att Twilight-filmerna ligger på min personliga topplista, men jag gillar dom. Ser framemot nästa film, speciellt för att se hur dom fixar Renesmee.

För övrigt är Jasper snyggast ;)

Cats are like potato chips - you can't have only one!

[NoOrdinaryGirl5]
7/30/11, 5:03 PM
#3

#2 Håller helt med om färgerna! Det ger filmerna en viss spänning utan att det händer någonting.

Nästa film blir spännande att se hur de klarar av.

Håller med om att Jasper är snygg, men jag älskar Emmett xD haha

escapad
8/9/16, 2:38 PM
#4

Twilight är inte bra, filmen är verkligen jättedålig men storyn är istället helt sjukt bra.
Är det bara jag som tycker att storyn är helt jävla perfekt?
Allt som händer är så planerat och allting knyts ihop så uppenbart i slutet. Det är verkligen en felfri story…

Jag menar, Jacob är oförklarligt kär i Bella genom hela serien, vilket visar sig bero på att han präglas på Bellas barn! 

Edward kan inte läsa Bellas tankar, och det utvecklas till en "sköld" när hon är vampyr, förklaringarna är så otroligt klockrena! 

Romantiken blir så jävla stark när det är en förbjuden relation. Han är farlig för henne därför kan dom inte ha sex. Han får ett unikt förtroende för henne som han visar genom att endast hon får se honom avslappnad. Hon får se när han lever ut sina krafter. Hon är klumpig och vanlig och han är felfri. Han kan därför rädda henne om och om igen. 

Jacob och Edward bråkar, naturliga fiender börjar bråka om Bella, men i slutet präglas han på Bellas barn så enligt varulvars brödraskap kan alla eventuella hot från Cullens inte längre attackeras. Fiender jobbar plötsligt mot samma mål.

Asså jag är helt förundrad över hur perfekt storyn är! Precis som ovanstående säger, ett övernaturligt - urspungligen äckligt - väsen förvandlas till något fantastiskt inbjudande som har anpassat sig till samhället tack vare dess goda hjärta. 

Bella vill leva med Edward för evigt och vill därför bli vampyr men Edward tvekar då han själv lider av att vara det men går med på det om han får gifta sig med henne, dom åker på smekmånad till hans "mammas" ö? Jag menar vilken kille har en EGEN Ö? Där har dom äntligen sex en gång och då blir hon gravid, vilket är en nytt mirakel!

Hela familjen är perfekt, Cullens har sådana tillgångar med Alices och Edwards krafter. Dessutom är Emmet otroligt stark. Alla vampyrer är så otroligt perfekta, hela storyn är så underbar jag fattar inte att andra inte ser det?? 

Han lämnar henne i bok två för att han anser sig själv vara farlig för henne, vilket leder till att båda två nästintill tar livet av sig så det finns ingen annan utväg. Dom kan inte vara ifrån varandra. När Bella blir vampyr kan hon beskydda Edward och hela familjen mentalt, vilket är något hon strävat efter då hon tidigare inte kunnat göra mycket alls.

När resterande vampyrer runt över världen dyker upp till sammankomsten i slutet upptäcker Bella tack vare Kate Denali att hon kan expandera skölden och tillochmed ta bort den.

SLUTET ÄR PERFEKT, Edward får äntligen läsa Bellas tankar och han får äntligen en insikt i hur mycket hon älskar honom.

Cireea
8/9/16, 8:33 PM
#5

#4 Jag vill bara lite snabbt säga att det här är en gammal tråd sedan 2011. 🙂 Du kan även besöka Twilight iFokus om du vill prata med likasinnade, där inne finns det en del aktiva medlemmar.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

hund_katt
8/20/16, 9:35 PM
#6

Vet att det är en gammal tråd men kan inte låta bli ;) #4 håller med det du skriver. Det jag inte gillar med twilight är att det inte är "riktiga" vampyrer. En vampyr för mig brinner i solen, dödas av en träpåle och tål inte vitlök. Det tycker jag förstör lite att det inte är "originellt". Samtidigt kul att dom hittat på en egen version. Även om det stör mig lite ;P

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
Cireea
8/20/16, 11:16 PM
#7

#6 Det är väl just det som gör dom originella! 😎 Traditionellt sett ska dom brinna i solen, inte tåla vitlök etc etc etc. 

Den värld som Stephenie Meyer byggt upp är ju originell, den är något alldeles eget med vampyrer som inte är som de traditionella "myter" vi hört. 😉Twilight-världen står ut och är inte samma gamla vanliga. Den är nyskapande helt enkelt. 

Sen kan man irritera sig på storyn och karaktärerna men världen i sig, den är väldigt bra uppbyggd med en historia man inte riktigt väntat sig.🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: