Annons:
Etikettscience-fiction
Läst 4699 ggr
Busangardens
2010-10-31 17:05

The Last Airbender; Rekommenderar

För er som inte har sett filmen kan jag verkligen rekommendera den.

 The Last Airbender är första delen av tre filmer. Den är skapad utifrån den gamla tecknade serie versionen av den. Producenten heter M. Night Shyamalan som också stått för många filmer men är mest känd för filmerna;

Sjätte sinnet
Unbreakable
Signs
The Village

Airbender kostade 280 miljoner dollar att skapa och Shyamalan skapade den efter sitt intresse och sin familjs förtjusning i den tecknade serien. Han kom på idén av att göra film på den i köket hemma hos sig och hans familj samtyckte till den idén direkt. Strax därefter var första delen på bioduken.

_______

Första filmen i trilogin handlar om Katara, Sokka och en pojk vid namnet Aang. Katara är en fjortonårig tjej och sin stams enda vattenbändare. Hon tillsammans med sin bror Sokka hittar pojken Aang i ett isklot under isen medan de är ute och jagar. Aang är en lufbändare (airbender) och har vinden som sitt vapen.

Varje bändare kan alltså kontrollera sitt specifika element dvs Aang kan kontrollera vinden, Katara kontrollerar vattnet osv.

Filmen handlar om en kamp mellan de fyra olika elementen där eldbändarna (Fire Nation) som styr större delen av världen försöker eliminera kvarstående elemäntbändare och bara lämna kvar eldens element i världen.

Aang som den sista luftbändaren är sedan länge utsedd till bändarnas Avatar och tvingas nu ställa sig inför valet han ville slippa, nämligen att leda de kvarstående bändarna i kampen mot The Fire Nation (eldbändarna).

_______

Jag kan starkt rekommendera filmen till den som gillar jordens element, mystik och action. Filmen är bortom något man tidigare skådat och har ni möjligheten att se den i 3D som jag gjorde så gör det.

Annons:
AnnaMoonshadow
2010-10-31 22:11
#1

jag å andra sidan rekomenderar den inte och jag ber om ursäkt om jag stöter mig lite, men kände att jag måste säga vad jag tycker.

Jag tyckte att skådespeleriet inte var något alls att komma med och budgeten till filmen användes på fel saker. Dessutom kändes det som om de i princip hoppade över viktiga händelser och måste snabbt återberätta dem eftersom de inte hade tid att visa dem. Visst, det kan ju ha att göra med att de är så pass många avsnitt i serien och att det inte får plats i en film. Men sådana tillfällen är det okej att skriva om lite i manus för att ge filmen en bättre sammanhållning.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Busangardens
2010-11-01 11:10
#2

#1 Kan hålla med om skådespeleriet. Jag hade förväntat mig lite mer kända skådespelare men bortsätt från det tycker jag filmen har en skön story även om den kan vara lite förutsägbar emellanåt. Den tillhör inte mina favoritfilmer men jag tycker ändå den är härlig att titta på.

Be-Bopz
2010-11-04 03:59
#3

Samma här, hade förväntat mig mer, dels på skådespeleriet och även filmen, tummen ner för min del…

ShitGoose
2010-11-05 20:50
#4

Jag tyckte den var bra.. Men jag håller med, skådespeleriet hade kunnat vara bättre!

Medarbetare på Sphynx iFokus

Olive
2013-11-03 22:04
#5

såg lite av början på den men stängde av….. Var väldig besviken och ville inte förstöra synen jag har på Avatar genom att kolla på den.

En av dom dåliga sakerna var skådespelarna. Som t.e.x eldbändarna dom hade mkt mörkare hy än Katara och i serien så har Katara och andra från vattenstammen mörkare hy en dom från eld nationen.. :(

IROH!! Zukos farbror. Skulle inte han vara en tjock rolig gubbe..?? Han var ju det i original serien! Saknade hans karaktär lite…. :(

Men annars var effekterna coola…! :)

Upp till toppen
Annons: